Challenge us
menu
Thales

Een employer brand dat werelden verbindt en talent in beweging zet

Bekijk de case

Als employer branding verandert in beleving

In een krappe arbeidsmarkt waarin technische profielen steeds schaarser worden, volstaat zichtbaarheid alleen niet meer. Voor Thales Nederland is daarom gekozen voor een opvallende en inhoudelijk sterke stap: een volledig nieuw employer branding concept waarin medewerkers zelf het verhaal vertellen. Niet vanuit scripts of slogans, maar letterlijk in beeld. Deze benadering laat zien hoe werk en privé bij Thales samenkomen en hoe medewerkers hun eigen pad vormgeven. Met dit concept staat Thales sterker dan ooit in de strijd om technisch talent.

Thales

Building a future we can all trust.

Thales Nederland is een toonaangevend hightechbedrijf dat opereert binnen sectoren als defensie, lucht- en ruimtevaart, transport en digitale veiligheid. Met een sterke focus op innovatie, digitale transformatie en cybersecurity ontwikkelt Thales geavanceerde technologische oplossingen zoals radar- en communicatiesystemen en een 24/7 Security Operations Center. De organisatie combineert technologische topkwaliteit met een inclusieve bedrijfscultuur die persoonlijke ontwikkeling stimuleert. Daarmee is Thales een ambitieuze en strategische partner voor digitale bureaus die willen werken aan impactvolle projecten.

Vraagstuk en uitdaging

Tijd voor een merk dat gezien en gevoeld wordt.

Thales werkt al jaren aan een sterke online recruitmentstrategie om zichzelf als aantrekkelijke werkgever te positioneren. De Nederlandse werkenbij-website hebben we eerder al samen vernieuwd als belangrijk touchpoint in de journey van een potentiële kandidaat. Toch zagen we dat het werkgeversmerk in advertenties nog te weinig opviel. Tegelijkertijd nam de druk toe: meer openstaande vacatures, een schaarsere doelgroep en sterkere concurrentie op de arbeidsmarkt. Het gebrek aan onderscheidend vermogen in de campagne-uitingen zorgde voor te weinig relevant bereik en betrokkenheid. Een sterk en visueel opvallend merkverhaal was nodig om hier verandering in te brengen.

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

De strategie

Vrijheid en balans als kern van het werkgeversmerk.

Om de employer branding naar een hoger niveau te tillen, is een concept ontwikkeld dat draait om persoonlijke vrijheid en groeimogelijkheden. “Step into a world of opportunities” positioneert Thales als werkgever waar jij als werknemer een high-tech wereld vol doorgroeimogelijkheden binnenstapt, waarbij je zelf je balans tussen en werk en privé kan bepalen. Jouw talent staat hierin centraal. Door in te zetten op de beleving van echte medewerkers en hun rol binnen de organisatie, krijgt het verhaal geloofwaardigheid en relevantie. Deze strategie sluit naadloos aan op de waarden en cultuur van Thales als werkgever.

Implementatie

De mens achter de technologie centraal.

De campagne brengt het concept visueel tot leven met medewerkers van Thales in de hoofdrol. Met een speciaal gebouwde mechanische loopbrug in de Adwise-studio wordt de overgang tussen verschillende werelden letterlijk in beeld gebracht. De achtergrond verandert dynamisch: van de campus in Hengelo naar een defensiehaven, van een hightech werkplek naar een gym. Zo ontstaat een visueel verhaal waarin werk en privé, techniek en menselijkheid samenkomen. De productie is gerealiseerd met Studio Mad, en campagne-uitingen worden breed ingezet via onder meer DV360, YouTube, Meta, LinkedIn en Reddit.

Search (SEO & SEA)

Vindbaar wanneer gezocht wordt naar een badkamerproduct

DV360

Visueel zichtbaar op zeer specifieke in-market doelgroepen

Pinterest

Visueel vindbaar wanneer de doelgroep inspiratie opdoet

Facebook/Instagram

Visueel zichtbaar voor pixel gebaseerde doelgroepen

Retargeting

Via diverse kanalen relevante opvolging bieden aan eerder bezoek

Adwise en RØFF socks

Brand voice

“I like it RØFF”.

Een sterk merk kan niet zonder een opvallende brand voice. Daarom ontwikkelden we een set aan boodschappen die het merk RØFF optimaal tot uiting brengen. Opvallend en een tikkie eigenwijs. Denk hierbij aan “RØFFely to meet you!”, “It’s getting RØFF out there!” en “I like it RØFF.”.

Adwise en RØFF socks
Adwise en RØFF socks
Adwise en RØFF socks

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

De impact

Een campagne die meer doet dan alleen bereik vergroten.

De campagne levert direct merkwaarde op: de boodschap sluit beter aan bij de doelgroep en zorgt voor meer betrokkenheid bij het werkgeversmerk. Maar de grootste winst zit in de lange termijn. Thales heeft nu een onderscheidend en geloofwaardig employer brand dat bijdraagt aan de realisatie van recruitmentdoelstellingen. Door de combinatie van authentiek beeld, inhoudelijke relevantie en visuele kracht is een verhaal ontstaan dat niet alleen opvalt, maar ook blijft hangen. De campagne zorgt voor hoge betrokkenheid, een verbeterde werkgevers perceptie binnen de doelgroep en vergroot de zichtbaarheid op een manier die past bij de identiteit van Thales.

Reactie van Gemeente Nijmegen

Wij zijn blij met hoe Adwise onze boodschap heeft vormgegeven in de video’s en campagnebeelden. Dit was een intensief proces van onderlinge afstemming met Adwise, dat in prettige samenwerking is verlopen.

Anke Projectleider
Anke Projectleider

Ga voor een campagne die verschil maakt

Met Adwise Brand & Experience.

Meer informatie Neem contact op

Meer weten over branding?

Spar vrijblijvend met ons.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24 beste opleider 2025'

Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25

Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25