Doelgroepgerichte strategie met focus op duurzaamheid.
Om deze uitdagingen te overwinnen, is gekozen voor een doelgroepgerichte strategie met focus op duurzaamheid en inclusiviteit. De sterke merkbasis die we eerder samen met RØFF Socks hebben neergezet tijdens een intensieve ‘brand in a week’-aanpak, inclusief een vernieuwde positionering, merkbelofte en gloednieuwe huisstijl, vormde daarbij een belangrijk vertrekpunt. Deze identiteit is consistent doorvertaald naar de marketplaces, waar branding en performance elkaar versterken. Door de inzet van Channable als integrator konden we productdata dynamisch verrijken en segmenteren op basis van specifieke kenmerken zoals sporttype, materiaal en doelgroep. Dit stelde ons in staat om de uitgebreide filteropties binnen de categorieën van RØFF Socks automatisch en op grote schaal optimaal in te spelen op de vele filteropties binnen de categorieën en sport types. Deze aanpak maakte het proces niet alleen schaalbaar, maar ook aanzienlijk efficiënter dan handmatige inrichting, doordat aanpassingen en optimalisaties centraal konden worden doorgevoerd.
Grondig doelgroeponderzoek en analyse van marketplace-reviews hebben geleid tot gerichte content optimalisatie, waarbij keywords rondom organische, recyclebare en duurzame producten centraal stonden. Hierdoor is de organische vindbaarheid sterk verbeterd en is de advertising strategie verder versterkt met deze data.