Challenge us
menu

Marketplaces

Vergroot je bereik en maximaliseer je verkoopkansen.

Gratis audit

Marketplaces

Vergroot je bereik en maximaliseer je verkoopkansen.

Marketplaces

Vergroot je bereik en maximaliseer je verkoopkansen.

Welke uitdaging kom je tegen?

Vraagstukken die in jouw organisatie kunnen spelen.

Marketplaces integreren in je digitale strategie

Hoe vermijd je kanaalconflicten en creëer je juist harmonie?

Lanceren, accelereren en optimaliseren

De juiste balans tussen inzet en optimalisatie van content, advertising en branding.

Outsourcen of in-house

Bedrijven hebben steeds vaker hulp van strategische agency-partners nodig bij innovaties en best practices.

Marketplaces toevoegen aan je tech-landschap

Hoe creëer je schaalbare, efficiënte en beheersbare marketplaces business?

Gebruik maken van de juiste data en inzichten

Ontsluit de juist data die de marketplaces met je delen en maak je business nóg slimmer.

Succesvol verkopen via marketplaces

Zie marketplaces niet als een geïsoleerd kanaal maar integreer ze in je kanalenmix.

Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. De hedendaagse consument vindt er tal van producten en een uitgebreid scala aan services. Voor veel consumenten zijn marketplaces inmiddels de voorkeurskanalen en begint (én eindigt) de customer journey dan ook vaak op deze platformen. De online consument beweegt zich meer en meer naar handelsplatformen en deze ontwikkelingen 

brengen verandering in klantgedrag te weeg waar je als merk op in wilt spelen. Wij adviseren onze klanten dan ook om deze sterke opkomst van marketplaces een reden te laten zijn voor het realiseren van een professionele marketplaces strategie. Wij helpen merken en verkopers met het realiseren van een professionele marketplaces aanpak en executie, voor optimale aanwezigheid binnen marketplaces.

We helpen je graag verder Neem contact op

Marketplaces

Van nationaal tot internationaal.

Zalando
Afound
Beslist

Enorm bereik binnen handbereik

maar dan wel met een professionele strategie.

Selectie

Allereerst verrichten we een belangrijk stuk onderzoek richting marketplaces. Voer je bijvoorbeeld eigen merkproducten en zien we hierop veel aanwezige concurrentie? Waar bevindt je doelgroep zich, in welke specifieke productgroepen zijn de verschillende marketplaces sterk en welke platformen liggen het dichtst bij je huidige manier van werken?

Tactiek

Cruciaal voor het succes van jouw marketplace strategie is de selectie van producten waarmee we marketplaces gaan benaderen. In de fase nemen we tevens belangrijke productvariabelen, zoals marges en retourratio’s, in ogenschouw. Vervolgens bepalen we de manier waarop we ons assortiment door kunnen gaan zetten naar de marketplaces (handmatig of middels API). Ook de keuzes op logistiek vlak vormen een belangrijke stuk in je marketplace tactiek.

Operationeel

Nu is het zaak ook daadwerkelijk verkoop te gaan realiseren op de marketplaces. We helpen je met het superscherp neerzetten van je product. Daarnaast denken we mee over de productlancering en product-review strategie om je marketplaces verkoop een kickstart te kunnen geven. Zodra er enige verkoop is gerealiseerd en over voldoende reviews beschikken starten we daaropvolgend met een gedegen advertising aanpak, om maximale zichtbaarheid te realiseren en de marketplaces sales van onze klant verder te boosten.

Evalueren en opschalen

Analyseren en snel leren vormen de ideale basis om snel op te schalen en de next steps te bepalen. Maak hierbij als organisatie / merk de overweging of je meer wilt gaan tegen lager marge of minder tegen een hogere marge?

Van audit tot adaptieve strategie

In 4 stappen naar Marketplaces succes.

Audit

Wanneer beschikbaar starten we met een audit van bestaande marketplaces-channels en campagnes

Strategie

We brengen potentie in kaart en bepalen een strategie die we vertalen naar concrete tactieken. Van integratie binnen de kanalenmix tot de gebruikte marketplace-content.

Set-up

We voeren initiële werkzaamheden uit de audit en strategie uit op het gebied van assortiment, techniek, product content, pricing, advertising en reputatie.

Continu

We managen, doen periodieke audits en voeren agile strategie-aanpassingen van marketplaces sales en advertising door.

Tools & partnerships

Waarmee we jouw organisatie verder helpen.

Marketplaces specialisten

Onze strategische denkers en doeners.

Jurre Oosterwechel
Jurre Oosterwechel Head of Marketplaces / Senior digital advertising marketeer
Steven Bodde Senior Account Director Retail & Commerce
Pauline Prijs - van Miert Head of Display & Paid Social / Senior digital advertising marketeer
Nick Oltvoort Head of Advertising
Joris Kroes Head of Performance Strategy / Senior Performance Strategist
Lotte Konter
Lotte Konter Display & Social Advertising Marketeer
Tetty Ikawati
Tetty Ikawati Marketplaces Marketeer
Rick ten Voorde Digital Advertising & Marketplaces Marketeer
Timo Spanjaard
Timo Spanjaard Digital Advertising & Marketplaces Marketeer

Gratis Audit

We nemen binnen 24 uur contact met je op.

Expert talks

Blijf op de hoogte van de meest actuele onderwerpen.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24