Challenge us
menu
Nedupack

Digitale transformatie tot verpakkingsarchitect

Performance gedreven Nedupack is zichtbaarder dan ooit
Bekijk de case

De kracht van performance marketing

Een sterk digitaal merk is belangrijker dan ooit. Een effectieve digitale strategie creëert nieuwe groeimogelijkheden en zorgt dat je als organisatie structureel grootser kunt denken. Dankzij een succesvolle merktransformatie en organisatiebrede marketing performance strategie groeit verpakkingsspecialist Nedupack als digitaal merk nu verder dan het zelf voor mogelijk hield.

Uitdaging en vraagstuk

Meer zichtbaarheid, meer leads.

Verpakkingsproducent Nedupack genereerde vooral new business via beurzen. Onder meer aangejaagd door COVID, groeide de behoefte voor een digitale strategie, meer online zichtbaarheid en online leadgeneratie. ''We hadden wel een website, maar kregen nooit leads'', vertelt Dennis Fidom, Sales manager bij Nedupack. Nedupack moest dus gaan aanhaken in de digitale wereld. 

Van audit naar strategie

Doelen doorvertalen.

Een samenwerking met Adwise start met een audit. De pijnpunten en kansen van Nedupack die hier in kaart worden gebracht, vormen de basis voor de doorvertaling van de bedrijfsdoelstellingen naar een strategisch marketingplan. De belangrijkste stappen: het opnieuw verpakken en doorvertalen van de merkidentiteit en het uitrollen van een data-gedreven performance plan rondom een optimale kanalenmix.

Van audit naar strategie

Een samenwerking met Adwise start met een audit. De pijnpunten en kansen van Nedupack die hier in kaart worden gebracht, vormen de basis voor de doorvertaling van de bedrijfsdoelstellingen naar een strategisch marketing plan. De belangrijkste stappen: het opnieuw verpakken en doorvertalen van de merkidentiteit, contentproductie, kadering van doelgroepen en daarna een data-gedreven performance plan rondom Nedupack's kanalenmix.

Meer over audits

Een krachtige identiteit

Geen producent, maar architect .

Creatief, vindingrijk en visionair. Nedupack is een creator. Dankzij een krachtigere vertaalslag van die merkidentiteit, stelt Nedupack zich nu voor als 'dé verpakkingsarchitect'. Samen met een nieuw logo en visuele identiteit wordt het merk Nedupack sterker, herkenbaarder en doelgerichter geladen via alle uitingen en over alle kanalen. Zo creëert Nedupack een consistente merkbeleving die eruit springt in de markt.

Meer over audits

Performance strategie

Groeien met een plan.

Om als Nedupack structureel business doelstellingen zoals die van online leadgeneratie te halen, is een strategisch plan ontworpen. Vanuit drie strategische thema's is de doorvertaling naar performance gemaakt, waar vanuit de vaste Adwise way-of-work de marketinginzet van Nedupack in de structuur wordt gezet en wordt geoptimaliseerd. Vanuit de optimale kanalenmix (zie hieronder) kan worden gestart met contentontwikkeling en de uitrol van campagnes.

Inzet van kanalen

Winnende mix.

Digital Advertising

Search en Display campagnes gericht op Nederland, de UK en Duitsland

SEO

Forse verbeterslag doorvoeren op landingspagina’s o.b.v. zoektermanalyses.

Social Media + website

Contentontwikkeling aan de hand van duidelijke contentstrategie.

Social Advertising

Next step: uitrollen van social ad campagnes.

Winnende strategie

Juiste doelgroep, juiste lading.

Nedupack is middels een marketing audit en strategie bij Adwise gekomen in oktober 2020. Hieruit zijn de kansen en pijnpunten naar boven gekomen. We zijn gestart met het doorvertalen van onze identiteit naar het logo. Hierbij is gekomen tot Nedupack, dé verpakkingsarchitect. Hierna hebben we dit doorvertaald naar contentuitingen.

In-house contentcreatie

Via WisePeople.

De ontwikkeling van de contentstrategie en de productie van content voor Nedupack wordt uitgevoerd in samenwerking met WisePeople. Adwise content specialist Britt werkt via WisePeople op locatie om vanuit de geïnventariseerde behoefte nieuwe content te creëren en te delen op de socials en website van Nedupack. Zo is Nedupack zonder eigen marketingteam verzekert van essentiële en goede contentontwikkeling.

Samenwerken en bijsturen

Persoonlijk en datagedreven.

Een performance samenwerking betekent continu resultaten monitoren en bijsturen waar nodig. Zo laat Nedupack geen enkele potentie onbenut. Aan de de hand van meerdere cycli wordt constant geëvalueerd, geprioriteerd en geoptimaliseerd. Jaarlijks op strategisch niveau en maandelijks op operationeel niveau. Zo worden altijd en overal de juiste keuzes gemaakt voor maximaal resultaat. 

Resultaten

Structurele digitale groei.

Meer en betere leads, een algehele groei op bereik en websiteverkeer en meer zichtbaarheid met een sterker digitaal merk. Met een performance gedreven marketingstrategie als ijzersterke basis groeit Nedupack nu structureel door. De verpakkingsarchitect is niet alleen aangehaakt in de digitale wereld, maar is daar in de eigen markt zelfs in voorop gaan lopen.

Betere zichtbaarheid

Dankzij krachtigere vertaalslag van merkidentiteit in campagnes en contentstrategie.

Meer websiteconversies

Online leadgeneratie dankzij de juiste sales funnels.

Groei in online verkeer

Gedreven door betere campagne-, website- en social content.

Datagedreven optimaliseren

Op basis van data inzichten wordt strategisch bijgestuurd waar nodig. 

Meer merkinteractie en betrokkenheid

Meer online engagement met de verschillende doelgroepen.

Meer waarde voor service

Meer bewustzijn en betere vermarkting van geleverde service.

Gekaderde doelgroepen

Duidelijke profielen van de doelgroepen en hun customer journeys.

'Staan misschien wel 5 stappen voor'

Trots op groei en identiteit.

De merktransformatie en digitale transitie zorgen voor trots en tevredenheid bij Nedupack. In een interview vertelt Dennis, Sales Manager bij Nedupack, over het succes en de impact van de digitalisering van Nedupack, de samenwerking met Adwise en de doelen voor de toekomst. ''We staan nu misschien wel 5 stappen voor op collega firma's in de markt''. 

Bekijk het hele interview
Nedupack Adwise

Blik op de toekomst

Zicht op records.

Dat vernieuwen het doel blijft, wordt onderstreept met o.a. nieuwe WhatsApp campagnes rondom de Heracles kidsclub, het doorgeven van seizoenkaarten en de verkoop van halve seizoenkaarten. De mogelijkheden van de inzet van marketing automation en kanalen als WhatsApp zijn enorm.

''7.400 seizoenkaarthouders halen is een record. Daar willen we voorbij, en misschien nog wel meer'' aldus Frank, die onverminderd ambitieus blijft. 


Aan de slag met performance

Daag ons uit met jouw marketing vraagstuk

Challenge us.

Vrijblijvend sparren met een performance strategist

Ontdek jouw groeikansen.

Meer informatie

Cases

Bekijk ook onze andere case studies.

    • alle services
    • Marketing strategy
    • Digital Marketing
    • Technology & Development
    • Data & Intelligence
    • Brand & Experience
    • Content & Design
    • Performance Strategy
    • social media
    • digital advertising
    • Business Strategy
    • People & Organisation
    • lead generation
    • Recruitment marketing en employer branding
    • B@B
    • Recruitment campagnes
    • Digital Commerce
    • Recruitment consultancy
    • Marketing Automation
    • alle industries
    • (Fast moving) Consumer goods
    • Automotive
    • B2B
    • Education
    • Electronics
    • Energy & utilities
    • Finance & insurance
    • Government
    • IT & telecom & emerging tech
    • Infra & real estate
    • Manufacturing & engineering
    • Media & entertainment
    • Other
    • Recruitment
    • Retail
    • Retail & fashion
    • Sports
    • Travel
    • hospitality & leisure
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24