Challenge us
menu
Huiskes-Kokkeler

Merktransformatie maakt ambitieus Huiskes-Kokkeler klaar voor toekomst.

Bekijk de case

Een ijzersterk digitaal merk

Huiskes-Kokkeler is dé mobility service provider van Oost-Nederland. Om, met de veranderende mobiliteitswereld en de toenemende focus op duurzaamheid, te blijven groeien als mobiliteitsautoriteit, ontstond de behoefte aan een sterker digitaal merk die de kernwaarden van Huiskes-Kokkeler zowel online als offline duidelijk weerspiegelt. Je leest hier hoe we dat samen hebben gerealiseerd.

Huiskes-Kokkeler

Merktransformatie maakt ambitieus Huiskes-Kokkeler klaar voor toekomst.

Bekijk de case

Een ijzersterk digitaal merk

Huiskes-Kokkeler is dé mobility service provider van Oost-Nederland. Om, met de veranderende mobiliteitswereld en de toenemende focus op duurzaamheid, te blijven groeien als mobiliteitsautoriteit, ontstond de behoefte aan een sterker digitaal merk die de kernwaarden van Huiskes-Kokkeler zowel online als offline duidelijk weerspiegelt. Je leest hier hoe we dat samen hebben gerealiseerd.

Huiskes-Kokkeler

Dé mobiliteitspartner van Oost-Nederland.

Huiskes-Kokkeler is de afgelopen eeuw uitgegroeid tot dé autoriteit op het gebied van mobiliteit in Oost-Nederland. Van leasing en verhuur tot werkplaats- en magazijndiensten; Huiskes-Kokkeler helpt consumenten met een compleet serviceaanbod op weg voor merken als Audi, Seat en Volkswagen (Bedrijfswagens).

Bezoek de website van Huiskes-Kokkeler

De uitdaging

Een sterker merk. Zowel online als offline.

De urgentie voor een rebranding kwam bij Huiskes-Kokkeler voort uit een optelsom van factoren. Door diverse marktveranderingen en verschillende overnames (en het daarbij horende groeiende aantal logo's en namen) bleek het merk Huiskes-Kokkeler te versplinterd en digitaal niet sterk genoeg voor de toekomst. 

De uitdaging lag dus in het terugbrengen van het grote aantal logo's en namen tot één duidelijk merk dat - door elementen uit het huidige merk te behouden - zowel offline als online uitdraagt waar Huiskes-Kokkeler voor staat. 

 

Merkaudit

Hoe staat het merk ervoor?.

Wat we zagen toen we startten met het merk Huiskes-Kokkeler, was dat naast de grote hoeveelheid merken die werd gevoerd, het merk zelf niet helemaal volledig was. De visuele elementen waren niet helemaal compleet, net als het kleurenpalet en een heldere fotografiestijl. Daarnaast ontbrak een beeldmerk, wat wel heel gewenst was. Het belangrijkste punt van aandacht was echter de merkbelofte naar de markt.

Op basis van die bevindingen zijn we aan de slag gegaan met het merktraject voor Huiskes-Kokkeler. Daarin werken we altijd op basis van drie pijlers.

Onze strategie

Merk, doelgroepen en context.

Het merktraject voor de ontwikkeling van het nieuwe merk voor Huiskes-Kokkeler begon door naar het merk zelf te kijken. Waar is het merk goed in? En wat vinden werknemers bijvoorbeeld van het merk? Vervolgens zijn de doelgroepen nauwkeurig in kaart gebracht. Wat vinden de doelgroepen belangrijk? En waar zitten hun pijnpunten?

Tenslotte is ook context essentieel voor de ontwikkeling van een uniek merk. Wat gebeurt er allemaal in de markt? Wat doet de concurrentie? En wat zijn belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen? 

 

Het resultaat

Drie woorden, twee thema's, één merk.

Twee thema's kwamen in de vorige fase steeds naar voren. Met die uitgangspunten hebben we een merkpositionering geformuleerd en doorvertaald naar een merkconcept met bijbehorende tagline en een nieuwe visuele identiteit: Aandacht. Ambitie. Allure. Het bestaande woordmerk hebben we iets aangepast en aangevuld met een passend beeldmerk. Via een herkenbare vormentaal en fotografiestijl is allure toegevoegd aan het merk.

Het nieuwe Huiskes-Kokkeler geeft een consistente merkbeleving, is nog steeds herkenbaar én is geschikt voor zowel online als offline kanalen. 

Adwise huiskes kokkeler

Gedreven door aandacht

Adwise huiskes kokkeler

Gedreven door ambitie

Adwise huiskes kokkeler

Gedreven door allure

Adwise Brand Portal

Je merk altijd consistent toegepast.

De huisstijl hebben we vastgelegd in onze Adwise brand portal. Hierin is alle achtergrondinformatie over het merk te vinden, zijn de richtlijnen rondom de toepassing van het merk te lezen en zijn voorbeelden van de middelen die we ontwikkeld hebben te bekijken.

De downloads - denk hierbij aan de logoset, fotografie overlays en vormentaal - zorgen ervoor dat het merk altijd conform de geformuleerde richtlijnen kan worden toegepast. 

Adwise huiskes kokkeler
Adwise huiskes kokkeler

De impact

Een uniek en toekomstbestendig merk.

Bedrijven op een beslissende voorsprong zetten. Dat is de missie waar we bij Adwise in elke samenwerking naar streven. De samenwerking met Huiskes-Kokkeler is daarop geen uitzondering. Dus wat is nu de impact van deze rebranding? 

'Iedereen had wel ongeveer in zijn hoofd wie Huiskes-Kokkeler is, maar dat zou met een ander merk ook kloppen. Nu is Huiskes-Kokkeler echt uniek. Het klopt gewoon. Online en offline gaan hand in hand samen. Dankzij ons nieuwe, ijzersterke digitale merk zijn we als organisatie echt toekomstbestendig.'

Huiskes-Kokkeler over Adwise

'Ontdekt wie we echt zijn'.

Bij Adwise vinden we het belangrijk dat opdrachtgevers zich gehoord, begrepen en gerespecteerd worden. Een succesvolle samenwerking gaat verder dan resultaten halen en impact maken. Op het allerhoogste niveau samenwerken betekent bouwen aan langdurige vertrouwensrelaties. Zowel zakelijk als persoonlijk. 

Namens Huiskes-Kokkeler delen Ilker Esmer en Theodoor Vis (Marketing Manager en Algemeen Directeur) hun ervaring over samenwerken met Adwise. 'Adwise begreep wat wij echt wilden. Ze hebben ons uitgedaagd, in de creatieve omgeving meegenomen en op een nieuwe manier naar onze business laten kijken.'

Wendy Bolhuis

Ga ook voor een ijzersterk merk

Met Adwise Brand & Experience.

Ontdek meer

Vrijblijvend in gesprek over jouw merk?

Boek hier jouw sparsessie .

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24