Challenge us
menu
Adwise - Your Digital Brain

Gepersonaliseerde puzzelcampagne als symbool voor Emerce succes

Bekijk de case

Succes persoonlijk opdragen

In 2023 riep Emerce Adwise opnieuw uit tot één van de drie beste grote full-service agencies van Nederland. De Adwise Academy werd zelfs eerste als beste opleider. Een fantastische erkenning van al het innovatieve en grensverleggende werk dat onze Adwisers ieder jaar leveren. Dat succes wilden we op een creatieve manier opdragen aan de stuk voor stuk onmisbare bijdrages van al onze Digital Brains. Dat heeft geresulteerd in de bijzondere, interne activatiecampagne 'A crucial piece' die bekroond werd met goud bij de Global Content Awards. Lees hier meer.

Adwise - Your Digital Brain

Gepersonaliseerde puzzelcampagne als symbool voor Emerce succes

Bekijk de case

Succes persoonlijk opdragen

In 2023 riep Emerce Adwise opnieuw uit tot één van de drie beste grote full-service agencies van Nederland. De Adwise Academy werd zelfs eerste als beste opleider. Een fantastische erkenning van al het innovatieve en grensverleggende werk dat onze Adwisers ieder jaar leveren. Dat succes wilden we op een creatieve manier opdragen aan de stuk voor stuk onmisbare bijdrages van al onze Digital Brains. Dat heeft geresulteerd in de bijzondere, interne activatiecampagne 'A crucial piece' die bekroond werd met goud bij de Global Content Awards. Lees hier meer.

Awards & Nominaties
Global Content Awards 2023 (winner)

Adwise en Adwise Academy

Hoge ogen in Emerce100.

De Emerce100 is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce met de honderd beste beslissers in e-business en de marketingbranche. In 2023 werd Adwise voor het derde jaar op rij verkozen tot top-3 beste, grote full-service digital agency van Nederland. Daarnaast werd de Adwise Academy met een recordscore uitgeroepen tot beste opleider van Nederland in digital marketing & communicatie. Een fantastische dubbele erkenning van onze gezamenlijke missie.

De uitdaging

Gezamenlijk succes individueel opdragen.

Succes bereik je zelden alleen. Juist door de kracht van verschillende persoonlijkheden, talenten, vaardigheden en kwaliteiten te bundelen maak je samen het verschil. De dubbele Emerce100 topnotering voor Adwise en de Adwise Academy is daar geen uitzondering op. Elke Adwiser is daar onmisbaar in geweest. Om dat tastbaar te maken wilden we een inclusieve, interne campagne uitrollen om iedereen persoonlijk te bedanken voor hun individuele bijdrage aan het gezamenlijke succes. De uitdaging was alleen: hoe?

Het campagneplan

Een puzzel als metafoor.

Kleine stukjes die samen één geheel of één groot plaatje maken. Met dat als uitgangspunt zijn we gaan zoeken naar een metafoor die we tastbaar konden maken voor de uitrol van onze Emerce100 campagne. Het resultaat van die brainstorm was: een puzzel. In een puzzel is namelijk elk stukje cruciaal voor het grotere geheel en voor een succesvol eindresultaat. 

Met een puzzel als basis hebben we vervolgens gepersonaliseerde online en offline doorvertalingen gemaakt voor elke individuele Adwiser. We hebben een puzzel ontworpen met daarop de gezichten van al onze Adwisers en de tagline: succes is created one crucial piece at a time. Elk van onze 140 Digital Brains ontving een gepersonaliseerd puzzelstukje met een gepersonaliseerde bedankbrief, met het verzoek om het puzzelstukje mee te nemen naar kantoor. 

Online doorvertaling

Alle Adwisers kregen gepersonaliseerde digitale visuals om te delen op hun sociale media, waarmee zij nog meer het gezicht werden van het Emerce succes. Via verschillende platformen als LinkedIn en Instagram deelden onze Digital Brains hun persoonlijk visuals met bijbehorende teksten, waar een trots gevoel duidelijk naar voren kwam. 

 


Het campagnebeeld met bijbehorende tagline hebben we op allerlei plekken laten terugkomen. Op de Adwise Social Media kanalen, in de e-mailhandtekeningen en op de schermen in ons hoofdkantoor. Daardoor was de crucial piece campagne ook voor bezoekers goed zichtbaar. 

 

Offline doorvertaling

Elk van onze 140 Digital Brains heeft een gepersonaliseerd puzzelstukje ontvangen met een gepersonaliseerde bedankbrief. Naast dat iedereen daarin persoonlijk werd bedankt voor het gezamenlijks Emerce100 succes, het campagnconcept toegelicht. Het puzzelstukje dat de ontvanger's cruciale bijdrage symboliseerde, moest worden meegenomen naar het Adwise hoofdkantoor om daar samen de fysieke puzzel compleet te maken. 

Nadat alle kaartjes waren verstuurd, nam de puzzelhype langzaamaan toe op het hoofdkantoor. Adwisers sloegen masaal aan het puzzelen, waarbij iedereen elkaar activeerde om de nog missende puzzelstukjes mee te nemen en om te helpen de puzzel compleet te maken. 

 

Het resultaat

Trots op individuele impact.

Bij Adwise streven we dagelijks naar het maken van beslissende impact. Voor onze opdrachtgevers, maar zeker ook voor onze agency zelf. De 'Crucial Piece' campagne heeft het gezamenlijke Emerce100 sucecs persoonlijk en tastbaar gemaakt. Dat heeft gezorgd voor een gevoel van trots bij onze Adwisers, die zich persoonlijk écht betrokken en een cruciaal stukje voelen in dat wat we als organisatie in zijn geheel bereiken. 

De campagne werd zeer positief ontvangen. De gepersonaliseerde online uitingen werden volop gedeeld en in de Adwise office werd wekenlang samen gepuzzeld. Bovendien waren ook partners, opdrachtgevers en wie het Adwise hoofdkantoor ook maar bezocht, gefascineerd in het concept. Zo is het Emerce100 succes niet bij een moment gebleven, maar is het echt binnen én buiten de organisatie gaan leven. 

Resultaten

in cijfers.

50.000

LinkedIn impressies

2900

Likes op alle platformen

92

Instagram tags + organische posts

Het resultaat

Gezamenlijk succes tastbaar gemaakt.

 Tops  
  - We really managed to make the Emerce success of the organization as a whole,
  personal for everyone and make every single employee feel valued and a crucial piece of
  the success.
  - The responses were overwhelming and it really kept people engaged for weeks, even
  employees children, clients, partners and other visitors joint in or at least asked about
  the story behind the puzzle.

Eenvoudig beheer met PIM koppeling

Klanten moeten kunnen vertrouwen op nauwkeurige en gedetailleerde gegevens van producten. Zeker als je als groeiende commerce speler marktaandeel wilt opbouwen. Een Product Information Management systeem is hierin van onschatbare waarde. Daarom hebben we een koppeling geïntegreerd met Akeneo

Bissell kan daardoor productinformatie razendsnel én accuraat verzamelen, beheren en publiceren in allerlei verschillende talen. Zeker op grote schaal scheelt dit veel tijd en kosten, naast dat Bissell producten in alle landen altijd voorzien zijn van up-to-date en betrouwbare informatie. 

A Crucial Piece bekroond met goud

Global Content Awards.

De 'Crucial Piece' campagne werd bij de Global Content Awards 2023 zelfs bekroond met goud. In de categorie 'Best Global Internal Content Campaign' werd de campagne als beste beoordeeld door de internationale vakjury. 

“We waarderen vooral de inclusieve aard van deze campagne, omdat het passend is gemaakt voor iedereen zonder hoge kosten met zich mee te brengen. Het stuk personalisatie en erkenning van ieders bijdrage waren fraaie elementen. Het is een unieke en effectieve aanpak om de betrokkenheid van medewerkers te stimuleren. Geweldig!”
Jury Global Content Awards
Adwise People & Organisation

Investeer ook in je mensen en cultuur

Met Adwise People & Organisation.

Ontdek meer
Adwise Employer Brand
Adwise Employer Brand
Adwise GLobal COntent Awards
Adwise Employer Brand

Ga ook voor award-winning content

Vraag jouw sparsessie aan.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24