Wat drijft Generatie Z echt? En wat betekent dat voor de toekomst van jouw organisatie?
“Onze bedrijfsvideo is opgenomen met een camera… dat had ik beter zelf kunnen doen met mijn telefoon. Cringe toch?”
Een opmerking van een Gen Z’er tegen een collega. Je kunt erom lachen. Je kunt ’m wegwuiven, maar dit soort momenten zeggen meer dan duizend rapporten. Want hier raakt iets fundamenteels aan hoe organisaties communiceren, werken en zichzelf laten zien.
Gen Z is er al. En ze veranderen de spelregels
Generatie Z is geen ‘instroomgroepje’ meer. Het zijn geen stagiaires die even meedraaien. Geen bijrollen. We werken er vandaag al dagelijks mee samen.
De oudste Gen Z’ers zijn nu rond de 27. Over vijf jaar zijn zij teamleads, managers en beslissers. Dat is geen verre toekomst. Dat is de volgende fase van je organisatie. Tegelijkertijd vormen zij nu al een groot deel van je doelgroep, je kijkers en je klanten.
En toch draaien veel organisaties nog op aannames, structuren en communicatie die zijn gebouwd voor eerdere generaties. Dat wringt, maar juist daar zit beweging.
Verschillen tussen generaties zijn er altijd al geweest. Dit keer zijn ze zichtbaarder
In De GenZclopedie laat Laura Bas zien waar die verschillen echt zichtbaar worden: in de cultuur. In hoe mensen samenwerken. Hoe ze leren. Hoe feedback wordt gegeven. Hoe besluiten tot stand komen. Generatie Z leert snel en communiceert direct. Ze hechten waarde aan betekenis en ontwikkelruimte. Hiërarchie voelt voor hen vaak als ballast. Ze bewegen zich moeiteloos door social platforms en verwachten tempo in alles wat ze doen. Dat is geen kwestie van ongeduld. Het is simpelweg hoe ze zijn opgegroeid. Wie dat begrijpt, kijkt anders naar hoe een organisatie functioneert.
Adwise staat midden in dit verhaal
Onze eigen medewerkers maakten deel uit van het grootste kwalitatieve onderzoek naar Gen Z op de Nederlandse werkvloer. We gaven Laura Bas het platform om dit onderzoek te doen en werkten intensief mee.
Voor ons is Gen Z geen theoretisch vraagstuk. Het is dagelijkse praktijk. In het onderzoek werd Adwise genoemd als organisatie die vooroploopt in het bouwen aan een sterke, inclusieve en toekomstbestendige cultuur, naast namen als Coca-Cola en AFAS.
Dat komt voort uit hoe we samenwerken. Hoe we ruimte geven aan verschillende perspectieven. En hoe we cultuur benaderen als onderdeel van strategie.
Waarom dit ertoe doet voor jouw organisatie
Misschien voelt het nog als iets voor later. Toch raakt Gen Z inmiddels vrijwel elk onderdeel van je organisatie. Hoe je mensen aantrekt en behoudt. Hoe teams samenwerken en leiding krijgen. Hoe je merk zich gedraagt. Hoe je zichtbaar bent voor je doelgroep.
Van werkvloer tot TikTok. Van leiderschap tot merkbeleving. Wie begrijpt hoe deze generatie denkt en handelt, ziet eerder waar werk en communicatie naartoe bewegen. Dat zie je ook in gedrag. Voor een groot deel van Gen Z functioneren platforms als TikTok en Instagram als zoekmachine. Korte, eerlijke content krijgt meer aandacht dan grootschalige campagnes. Dat is geen trend, maar een structurele verschuiving.
Benieuwd naar onze nieuwe vestiging?
In de MedienHafen, midden tussen innovators, internationale merken en digitale pioniers. Ontdek onze locatie in Plaza Cubes en plan een bezoek.
Benieuwd wat deze inzichten betekenen voor jouw organisatie?
Met trots delen we dat Adwise is uitgeroepen tot beste digital agency van 2024 in de Emerce100. In de categorie 'full service agency large' beoordeelde Emerce ons met de hoogste score. De Adwise Academy is daarnaast opnieuw de beste opleider in digital marketing & communicatie. Deze dubbele Emerce nummer-1 notering is een prachtige, dubbele bekroning van onze gezamenlijke missie!
Beste full service digital agency 2024
Adwise is de hoogst genoteerde agency van 2024 in de categorie 'fullservice digital agency groot' van de Emerce100 lijst. Met een score van 5,5 van de 7 sterren werd onze kennis, prijs-kwaliteitsverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit als beste beoordeeld. In 2021 werden we ook al uitgeroepen tot beste, grote marketingbureau van Nederland. Na een tweede en een derde plaats in 2022 en afgelopen jaarzijn we meer dan trots om weer eerste staan op de lijst van beste marketingbureaus in Nederland. Daar zijn we ons team en onze opdrachtgevers meer dan dankbaar voor.
“Sinds 2021 staan we hoog in de jaarlijkse Emerce100 lijst. Ook dit jaar halen we weer een toppositie. Dat is een mooie erkenning dat we stabiel op hoog niveau presteren” Gijs Westerbeek - CEO en oprichter van Adwise
Wat is Emerce100?
De Emerce100 is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce met daarin de beste bedrijven en Nederlandse marketingbureaus in e-business. De lijst is het resultaat van onafhankelijk imago onderzoek dat Emerce presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction.
Beslissers uit de online industrie beoordelen de prestaties van bureaus en bedrijven onder meer op kennis/know-how, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Als bedrijf kun je in de Emerce100 een maximale score krijgen van 7 sterren.
Waarom scoort Adwise zo goed?
''Je hoeft geen miljardenbedrijf te zijn om voorop te lopen en de markt te veranderen”, vertelt onze CEO Gijs Westerbeek. “Wij geloven dat je echt impact creërt door alles geïntegreerd aan te pakken. Vanaf het begin werken we met één budget en één plan voor commerce, branding, advertising, performance, content en tech. Ons trackrecord bewijst dat deze aanpak werkt. Inmiddels hebben we ruim 200 nominaties en 50 awards op onze naam staan, zowel nationaal als internationaal.''
De kracht van fullservice “We denken met onze klanten graag in moonshots: wat is dat grote, bijna onmogelijke, doel waar je echt voor wilt gaan?”, zegt Gijs. “Met zo’n doel voor ogen kom je sneller tot slimme en innovatieve oplossingen. De kracht van fullservice is dat je vanuit meerdere perspectieven naar een case kijkt. Omdat we industriebreed werken, kunnen we innovaties van de ene naar de andere branche brengen. We maken klanten wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief. Zo pakken ze een voorsprong, veranderen ze de markt en moeten concurrenten zich aanpassen.”
Europese ambities
Dat we opnieuw het beste online marketing bureau van Nederland zijn, betekent niet dat onze ambities daarmee ophouden. “We werken voor meer dan 50 klanten die over de grens actief zijn”, zegt Gijs. “Hierdoor hebben we al in 30 landen internationale ervaring opgedaan. Ons nieuwe moonshot is om internationaal verder te groeien. Hierbij combineren we autonome groei met een sterke buy and build strategie. We willen de beste digital agency van Nederland blijven en dat van Europa worden. Zo blijven we onderscheidend in innovatiekracht, slagkracht en realisatie.”
Adwise Academy beste opleider
Voor het tweede jaar op rij is deAdwise Academy uitgeroepen tot beste opleider in (digital) marketing en communicatie. Pas twee jaar geleden stond onze Academy voor het eerst in de Emerce100 lijst, toen het direct een tweede plaats behaalde in de categorie opleidingen en trainingen. Met een uitzonderlijk hoge score klom onze opleidings- en ontwikkelpartner vorig jaar naar de eerste plaats. Die Emerce nummer-1 positie is dus in 2024 geprolongeerd.
Opleiders worden in het Emerce imago-onderzoek onder meer beoordeeld op kennis/knowhow en flexibiliteit. De Adwise Academy bemachtigde opnieuw liefst 6 van de 7 sterren; een evenaring van de hoogste score ooit voor een opleider.
“Ik ben ontzettend trots op wat we met ons Academy-team hebben bereikt in een periode van 3,5 jaar. Dat we dit jaar wéér zo'n hoge score hebben gekregen is echt een bevestiging van de kwaliteit van onze trainers en trainingen, waarmee we ons onderscheiden als beste opleider van Nederland. ” Maikel Veldhuis - Business Unit Manager Academy
Ons moonshot was om de beste agency te zijn van Nederland. Dat is dit jaar opnieuw gelukt, want we zijn verkozen tot beste Emerce100 digital agency van Nederland. Dat betekent niet dat daar onze ambities ophouden. Ons nieuwe moonshot is om internationaal verder te groeien. We willen de beste digital agency van Nederland blijven en dat van Europa worden. En ooit ver daarbuiten. Laten we samen jouw ambities vleugels geven. Wij helpen je graag om jouw moonshot te vinden. En je er te brengen.
Best mobile campaign: Use of in-store data to optimize the mobile advertising experience
Kees Smit Tuinmeubelen
2019
European Search Awardswinner
Best use of data: Use of in-store data to optimize the mobile advertising experience
Kees Smit Tuinmeubelen
2019
European Search Awards
Best SEO campaign: How the right preparation, a car ride, the new iPhone XS and pulling an all nighter resulted in 1.700+ backlinks and 170.000+ YouTube views in less than a week
FixjeiPhone
2019
European Search Awards
Best low budget campaign: How the right preparation, a car ride, the new iPhone XS and pulling an all nighter resulted in 1.700+ backlinks and 170.000+ YouTube views in less than a week
FixjeiPhone
2019
European Search Awardswinner
Best local campaign: More store visits with a smart local advertising strategy
United Retail
2019
Dutch Interactive Awardswinner
Service - Zilver - Welkom in de nieuwe wereld van het vastgoed-onderhoudsdomein
Ziezodan
2019
Dutch Interactive Awardswinner
Tools - Goud - Revolutionair platform in het vastgoed-onderhoudsdomein
Adwise is de hoogst genoteerde agency van 2024 in de categorie 'fullservice digital agency groot' van de Emerce100 lijst. Met een score van 5,5 van de 7 sterren werd onze kennis, prijs-kwaliteitsverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit als beste beoordeeld. In 2021 werden we ook al uitgeroepen tot beste, grote marketingbureau van Nederland. Na een tweede en een derde plaats in 2022 en afgelopen jaarzijn we meer dan trots om weer eerste staan op de lijst van beste marketingbureaus in Nederland. Daar zijn we ons team en onze opdrachtgevers meer dan dankbaar voor.
“Sinds 2021 staan we hoog in de jaarlijkse Emerce100 lijst. Ook dit jaar halen we weer een toppositie. Dat is een mooie erkenning dat we stabiel op hoog niveau presteren” Gijs Westerbeek - CEO en oprichter van Adwise
Wat is Emerce100?
De Emerce100 is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce met daarin de beste bedrijven en Nederlandse marketingbureaus in e-business. De lijst is het resultaat van onafhankelijk imago onderzoek dat Emerce presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction.
Beslissers uit de online industrie beoordelen de prestaties van bureaus en bedrijven onder meer op kennis/know-how, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Als bedrijf kun je in de Emerce100 een maximale score krijgen van 7 sterren.
Waarom scoort Adwise zo goed?
''Je hoeft geen miljardenbedrijf te zijn om voorop te lopen en de markt te veranderen”, vertelt onze CEO Gijs Westerbeek. “Wij geloven dat je echt impact creërt door alles geïntegreerd aan te pakken. Vanaf het begin werken we met één budget en één plan voor commerce, branding, advertising, performance, content en tech. Ons trackrecord bewijst dat deze aanpak werkt. Inmiddels hebben we ruim 200 nominaties en 50 awards op onze naam staan, zowel nationaal als internationaal.''
De kracht van fullservice “We denken met onze klanten graag in moonshots: wat is dat grote, bijna onmogelijke, doel waar je echt voor wilt gaan?”, zegt Gijs. “Met zo’n doel voor ogen kom je sneller tot slimme en innovatieve oplossingen. De kracht van fullservice is dat je vanuit meerdere perspectieven naar een case kijkt. Omdat we industriebreed werken, kunnen we innovaties van de ene naar de andere branche brengen. We maken klanten wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief. Zo pakken ze een voorsprong, veranderen ze de markt en moeten concurrenten zich aanpassen.”
Europese ambities
Dat we opnieuw het beste online marketing bureau van Nederland zijn, betekent niet dat onze ambities daarmee ophouden. “We werken voor meer dan 50 klanten die over de grens actief zijn”, zegt Gijs. “Hierdoor hebben we al in 30 landen internationale ervaring opgedaan. Ons nieuwe moonshot is om internationaal verder te groeien. Hierbij combineren we autonome groei met een sterke buy and build strategie. We willen de beste digital agency van Nederland blijven en dat van Europa worden. Zo blijven we onderscheidend in innovatiekracht, slagkracht en realisatie.”
Adwise Academy beste opleider
Voor het tweede jaar op rij is deAdwise Academy uitgeroepen tot beste opleider in (digital) marketing en communicatie. Pas twee jaar geleden stond onze Academy voor het eerst in de Emerce100 lijst, toen het direct een tweede plaats behaalde in de categorie opleidingen en trainingen. Met een uitzonderlijk hoge score klom onze opleidings- en ontwikkelpartner vorig jaar naar de eerste plaats. Die Emerce nummer-1 positie is dus in 2024 geprolongeerd.
Opleiders worden in het Emerce imago-onderzoek onder meer beoordeeld op kennis/knowhow en flexibiliteit. De Adwise Academy bemachtigde opnieuw liefst 6 van de 7 sterren; een evenaring van de hoogste score ooit voor een opleider.
“Ik ben ontzettend trots op wat we met ons Academy-team hebben bereikt in een periode van 3,5 jaar. Dat we dit jaar wéér zo'n hoge score hebben gekregen is echt een bevestiging van de kwaliteit van onze trainers en trainingen, waarmee we ons onderscheiden als beste opleider van Nederland. ” Maikel Veldhuis - Business Unit Manager Academy
Internationale groeiambities? Check! Maar je kunt je huidige strategie niet één-op-één kopiëren naar andere markten. Wat werkt over de grens dan wél? Je ontdekt het in de Expert Talk. Ná de sessie ben je klaar om je internationale ambities te verzilveren.
Ontdek wanneer optimaliseren niet meer genoeg is en hoe je met replatforming een schaalbaar, klantgericht platform neerzet. Sluit aan bij de online Expert Talk ‘Replatforming met impact’ op 20 januari 2026.
Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..
Volg ons ook op:
Adwise is de Emerce100 beste agency van 2024 in de categorie 'fullservice digital agency groot'. Met een score van 5,5 van de 7 sterren werd onze kennis, prijs-kwaliteitsverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit als beste beoordeeld. De Adwise Academy is daarnaast voor het tweede jaar op rij verkozen tot beste opleider in digital marketing & communicatie.
Wat is Emerce100?
De Emerce100 is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce met daarin de beste bedrijven en Nederlandse marketingbureaus in e-business. De lijst is het resultaat van onafhankelijk imago onderzoek dat Emerce presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction.
Beslissers uit de online industrie beoordelen de prestaties van bureaus en bedrijven onder meer op kennis/know-how, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Als bedrijf kun je in de Emerce100 een maximale score krijgen van 7 sterren.
Waarom scoort Adwise zo goed?
''Je hoeft geen miljardenbedrijf te zijn om voorop te lopen en de markt te veranderen”, vertelt onze CEO Gijs Westerbeek. “Wij geloven dat je echt impact creërt door alles geïntegreerd aan te pakken. Vanaf het begin werken we met één budget en één plan voor commerce, branding, advertising, performance, content en tech. Ons trackrecord bewijst dat deze aanpak werkt. Inmiddels hebben we ruim 200 nominaties en 50 awards op onze naam staan, zowel nationaal als internationaal.''
De kracht van fullservice “We denken met onze klanten graag in moonshots: wat is dat grote, bijna onmogelijke, doel waar je echt voor wilt gaan?”, zegt Gijs. “Met zo’n doel voor ogen kom je sneller tot slimme en innovatieve oplossingen. De kracht van fullservice is dat je vanuit meerdere perspectieven naar een case kijkt. Omdat we industriebreed werken, kunnen we innovaties van de ene naar de andere branche brengen. We maken klanten wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief. Zo pakken ze een voorsprong, veranderen ze de markt en moeten concurrenten zich aanpassen.''
“Sinds 2021 staan we hoog in de jaarlijkse Emerce100 lijst. Ook dit jaar halen we weer een toppositie. Dat is een mooie erkenning dat we stabiel op hoog niveau presteren” Gijs Westerbeek - CEO en oprichter van Adwise
Europese ambities
Dat we opnieuw het beste online marketing bureau van Nederland zijn, betekent niet dat onze ambities daarmee ophouden. “We werken voor meer dan 50 klanten die over de grens actief zijn”, zegt Gijs. “Hierdoor hebben we al in 30 landen internationale ervaring opgedaan. Ons nieuwe moonshot is om internationaal verder te groeien. Hierbij combineren we autonome groei met een sterke buy and build strategie. We willen de beste digital agency van Nederland blijven en dat van Europa worden. Zo blijven we onderscheidend in innovatiekracht, slagkracht en realisatie.”
Adwise Academy beste opleider
Voor het tweede jaar op rij is deAdwise Academy uitgeroepen tot beste opleider in (digital) marketing en communicatie. Pas twee jaar geleden stond onze Academy voor het eerst in de Emerce100 lijst, toen het direct een tweede plaats behaalde in de categorie opleidingen en trainingen. Met een uitzonderlijk hoge score klom onze opleidings- en ontwikkelpartner vorig jaar naar de eerste plaats. Die Emerce nummer-1 positie is dus in 2024 geprolongeerd.
Opleiders worden in het Emerce imago-onderzoek onder meer beoordeeld op kennis/knowhow en flexibiliteit. De Adwise Academy bemachtigde opnieuw liefst 6 van de 7 sterren; een evenaring van de hoogste score ooit voor een opleider.
“Ik ben ontzettend trots op wat we met ons Academy-team hebben bereikt in een periode van 3,5 jaar. Dat we dit jaar wéér zo'n hoge score hebben gekregen is echt een bevestiging van de kwaliteit van onze trainers en trainingen, waarmee we ons onderscheiden als beste opleider van Nederland. ” Maikel Veldhuis - Business Unit Manager Academy