Challenge us
menu

Performance strategie geeft ambitieus So Toff vleugels: 'Doelgroep kent ons nu en dat zien we terug'

Interview Adwise en So Toff
Jeroen Tenniglo, Algemeen Directeur So Toff

Je hebt met je organisatie een unieke oplossing in de markt, maar je doelgroep is onvoldoende bekend met je merk en je dienst of product. Hoe zorg je dan voor meer naamsbekendheid en duurzame groei als je zelf beperkte middelen hebt? HR-dienstverlener So Toff deed dat succesvol dankzij een slimme herpositionering en Performance Strategie In dit interview vertelt Jeroen Tenniglo, Algemeen Directeur So Toff, over het succes van de samenwerking met Adwise.

De reis van het kantoor van So Toff naar Adwise is voor Jeroen niet meer dan het oversteken van de Almelose ringweg. Sinds 2017 is hij Algemeen Directeur van de ambitieuze HR-dienstverlener, waarmee hij de beste en kwalitatief meest hoogstaande aanbieder in de Nederlandse markt wil worden. Dankzij de samenwerking met Adwise zijn de eerste grote stappen gezet, waar hij in een uitgebreid gesprek trots over vertelt. 

Unieke propositie So Toff
So Toff is een HR- en salaris administratieve dienstverlener. Ze ontzorgen werkgevers door de HR- en salarisadministratie over te nemen, zodat zij dat zelf niet meer uit te hoeven voeren. “Wij zijn dus echt een externe partij en voeren eigenlijk alle operationele taken op HR- en salaris administratief gebied uit”, vat Jeroen samen.

De propositie van So Toff is uniek in de markt. Net als veel andere organisaties met onderscheidende producten of diensten, was het genereren van naamsbekendheid voor So Toff een even belangrijk als uitdagend doel. 

“Onze dienstverlening bevat een aantal elementen die nergens in Nederland vertoond worden binnen HR- of salarisdienstverlening, maar dat moeten we wel laten zien aan de juiste mensen'', benadrukt Jeroen. Om dat vraagstuk op te lossen, klopte So Toff bij Adwise aan.


Groot werk neerzetten

Een samenwerking met Adwise gaat veel verder dan het projectmatig oplossen van een vraagstuk voor snel resultaat. Echt duurzaam impact maken, vraagt om een strategisch partnerschap, gericht op de lange termijn met een goede vertrouwensbasis.

Daar was So Toff ook naar op zoek, bevestigt Jeroen. “Wij hebben wel echt ingezet op een langetermijnrelatie. Het is niet bedoeling dat dit na een jaar afvloeit en we zelf weer op eigen houtje verdergaan. We zochten een partij die aansloot bij onze ambities en Adwise is een ‘high end’ speler waarmee we echt groot werk kunnen gaan neerzetten''.

De kwaliteit van leads
is nu veel hoger.


Terug naar de doelgroep
Niet bij iedere organisatie staat het merkverhaal voldoende op papier en leeft het binnen de gehele organisatie. Daardoor komt, net als bij So Toff het geval was, de boodschap onvoldoende en niet consistent over bij de doelgroep. Door het merkverhaal te verifiëren bij de doelgroep, kwamen duidelijke pains, gains en motivatiefactoren naar voren. Die zijn doorvertaald naar een performance- en contentstrategie, waar So Toff al snel de vruchten van plukte. 

''Ik zie met name dat de kwaliteit van leads die we nu binnenkrijgen, steeds beter wordt'' vertelt Jeroen. ''De doelgroepsegmentatie waar we op zitten, is dus de juiste. De impact is dat de leads die we nu binnenkrijgen al bekend zijn met onze dienstverlening. Aan tafel kunnen we snel de diepte in en de kwaliteit daarin echt waarborgen.''


Groei naar digitale volwassenheid

Op de vraag of de verwachtingen van So Toff zijn waargemaakt is Jeroen duidelijk. ''We hebben in Adwise echt een sparringpartner waarmee we kijken hoe we alles dat we in ons hoofd hebben, kunnen vermarkten. Dat is echt ook de samenwerking die we opgezet hebben.''

''Bij de eerste gesprekken hebben we het hele traject doorlopen en samen met performance manager Nathalie zijn al onze wensen goed vertaald naar concrete actieplannen.''

Wij hebben zelf geen marketingafdeling.
Dit is win-win.

Een belangrijk onderdeel van de Adwise missie is om organisaties digitaal zo volwassen te maken dat ze 'agency-onafhankelijk' kunnen werken. Dat noemen we in-house agency building.

Ook in de samenwerking met So Toff komt dat actief terug, ervaart Jeroen. ''Ik vind de stappen waarin je wordt meegenomen om je bewuster te maken van marketing en je daarin op te leiden echt een verdieping in de samenwerking. Dat kan in de komende jaren alleen maar uitgebouwd worden.''

Meer slagkracht dankzij WisePeople
Om organisaties in een vroeg stadium van de samenwerking te voorzien van extra slagkracht op locatie om de bepaalde strategie uit te voeren, leggen we een driehoeksverbinding met onze zusterorganisatie WisePeople. Zo ook bij So Toff.

''We hebben zelf geen marketingafdeling en niet de tijd voor nieuwe ideëen en contentcreatie'', vertelt Jeroen, ''Het mooie van Adwise is, dat jullie daar WisePeople voor hebben. Die samenwerking werkt heel erg goed, omdat de marketeer die wij dus nu vanuit hen inlenen heel veel directe lijnen heeft met Adwise. Dat is een win-win situatie.''


Uitstraling echt over de bühne

So Toff heeft als ambitieuze langetermijndoelstelling om de meest vooraanstaande en kwalitatief hoogwaardige HR-dienstverlener in Nederland te worden. ''We hebben ooit gekscherend gezegd dat we awards willen uitreiken, zodat wij de maatstaf en standaard in de branche zetten'', vertelt Jeroen met een glimlach. ''Dat is een proces dat tijd nodig heeft en een sterke samenwerking vereist waarbij we gezamenlijk resultaten boeken.''

En waar Jeroen met So Toff nu al trots op is? ''Op de leads die uiteindelijk ook klanten zijn geworden. Het afgelopen jaar hebben we echt hele mooie klanten mogen toevoegen aan onze portefeuille. Daarnaast ben ik ook heel erg trots op de content en hoe wij de uitstraling van So Toff echt over de bühne krijgen, dankzij Adwise.''

Bekijk hier het volledige interview met Jeroen:

 

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








 

Nedupack's digitale transformatie tot verpakkingsarchitect

Bekijk de case

Groei ook structureel door met je merk

Met een performance strategy.

Meer informatie

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23