Challenge us
menu

Google verkiest Adwise tot International growth agency

Google verkiest Adwise tot International growth agency

Adwise is nu één van de geselecteerde bureaus in Europa die deel uitmaakt van het International Growth Program van Google. Dit biedt onze klanten twee voordelen wanneer ze willen uitbreiden naar nieuwe markten in andere landen. Allereerst heeft Adwise als gecertificeerde agency toegang tot Google Market Insights - hierbij levert Google exclusieve product-markt data over verschillende landen. Daarnaast heeft Adwise als Growth Partner toegang tot consultancy van internationale specialisten binnen het team van Google. Op deze manier kan Adwise klanten op alle niveaus ondersteunen bij internationale (groei)ambities.

Voor de meeste snelgroeiende organisaties in Nederland speelt het thema internationale uitbreiding. Is jouw product of service bewezen succesvol in Nederland, dan is internationale groei een logische vervolgstap. Maar de stap naar internationale groei bevat veel macro- en micro beslissingen. Bijvoorbeeld: in welk(e) land(en) is het wenselijk om uit te breiden? Met welke producten? En met hoeveel sales- en marketing capaciteit? Adwise helpt nu (als gecertificeerd International Growth Partner van Google) Nederlandse organisaties in hun internationale groeitraject. Zowel op marketing, sales als op organisatorisch niveau.

Market Explorer

Met de tooling van Market Explorer hebben wij toegang tot exclusieve data over internationale markten. Zo kunnen wij aan de hand van informatie over zoekvolume en de vraag naar een bepaald product of dienst het groeipotentieel in een bepaalde markt in kaart brengen.

Market International Specialist

Wat in het ene land werkt, hoeft niet in het andere land te werken. Het is daarom belangrijk om de data uit de Market Explorer te verrijken met onze kennis over de markten. Wij voegen naast de data informatie toe zoals culturele nuances, voorkeur betaalmethoden, logistiek, aankoopgedrag etc. Op deze manier kan jij optimaal voorbereid een nieuwe markt betreden.

Adwise wint opnieuw een internationale award tijdens de European Search Awards 2020. De ESA is een jaarlijkse awardshow gericht op excellente prestaties op het gebied van SEO, PPC, Digital en Content. We zijn super trots dat we dit jaar, samen met opdrachtgever Kees Smit Tuinmeubelen, een award in ontvangst mogen nemen in de categorie ‘Best Use of Social Media in a Search Campaign’.

35 commercials voor Kees Smit Tuinmeubelen

Kees Smit Tuinmeubelen is de onbetwiste marktleider in tuinmeubelen. In samenwerking met het video- en marketingteam van Kees Smit Tuinmeubelen hebben we een campagne opgezet met optimale focus op segmentatie en gepersonaliseerde targeting, gericht op specifieke posities van de klant/lead in de customer journey. Voor verschillende groepen zijn maar liefst 35 verschillende commercials ontwikkeld, wat resulteerde in 83% hogere ad recall en een ROAS van 297% gemeten met slimme trackingpixels. Klik hier voor meer informatie over deze winnende case.

"De Hypergesegmenteerde videostrategie voor online video heeft gezorgd voor een aanzienlijke business impact op brand metrics en daadwerkelijke gerealiseerde online en offline omzet, we zijn nu overtuigd van online video als een integraal onderdeel van onze marketingmix".Rene Nijmeijer, Marketing manager Kees Smit Tuinmeubelen

Andere nominaties voor Adwise

We stonden dit jaar niet alleen met Kees Smit in de finale van de European Search Awards. Ook met Qredits werden we genomineerd in de categorieen ‘Best Use of Search in Finance’ en ‘best Use of Search in Non-Profit’. Daarnaast maakten we met Heracles Almelo kans op een award in de categorie ‘Best Use of Social Media in a Search Campaign’. De rode draad van deze genomineerde cases is de slimme inzet van data science binnen search campagnes. Stuk voor stuk geweldige nominaties, waar wij als Adwise enorm trots op zijn.

European Search Awards

Ieder jaar worden de European Search Awards uitgereikt aan de campagnes en teams met excellentie prestaties binnen SEO, PPC, Digital en Content in Europa. Ook andere jaren maakten wij deel uit van de ESA shortlist en mochten wij het podium op om verschillende awards in ontvangst nemen.

2019 | European Search Awards

  • Award: Best local campaign met opdrachtgever United Retail
  • Award: Best use of data met opdrachtgever United Retail
  • Award: Best mobile campaign met opdrachtgever Kees Smit Tuinmeubelen 
  • Nominatie in ‘best local campaign’ met opdrachtgever United Retail
  • Nominatie in ‘best low budget campaign’ met opdrachtgever FixjeiPhone
  • Nominatie in ‘best SEO campaign’ met opdrachtgever FixjeiPhone
  • Nominatie in ‘best use of data’ met opdrachtgever Kees Smit Tuinmeubelen
  • Nominatie in ‘best mobile campaign’ met opdrachtgever Kees Smit Tuinmeubelen
  • Nominatie in ‘best PPC agency large’ als agency

 

2018 | European Search Awards

  • Nominatie in ‘best mobile campaign’ met opdrachtgever Kees Smit Tuinmeubelen
  • Nominatie als agency in ‘best PPC agency’

Klik hier voor meer informatie over de European Search Awards.

Elke winnende award is voor Adwise bijzonder, omdat het bewijst dat we onze opdrachtgever(s) op een beslissende voorsprong hebben gezet - altijd met een innovatieve uitvoering van marketing en technologie. Marketing innovatie-as-a-service is één van onze pijlers, waarmee wij concurrentievoordeel behalen voor opdrachtgevers. Ben je benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen innoveren op het gebied van digital marketing? Plan dan hieronder vrijblijvend een kennismaking in. 

Nieuwsgierig of direct aan de slag met internationale expansie?

Jan, Director Growth & Revenue, helpt je graag!

Plan een kennismaking

Samenwerken met 's werelds grootste platform

Dat doen we al sinds ons ontstaan.

Adwise is Premier Partner van Google. Deze premier badge is speciaal toegekend aan partners die een aanzienlijke campagneportefeuille van Google beheren en daarbij toonaangevende resultaten weten behalen voor opdrachtgevers.

Meer over Adwise Google Premier Partner