Challenge us
menu

Drie Global Content nominaties met ICON en Heracles; Adwise marketingteam verzekerd van goud

Global Content Awards 2023

De Adwise samenwerkingen met ICON Geneesmiddelenonderzoek en Heracles Almelo zijn bekroond met in totaal drie nominaties bij de Global Content Awards 2023. Daarnaast zijn twee van onze eigen employer brand campagnes genomineerd, waarvan er één verzekerd is van de eindwinst. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde shortlist. Op 9 november van dit jaar worden de winnaars bekendgemaakt.


De genomineerde cases

Adwise & ICON geneesmiddelenonderzoek
Voor de ontwikkeling van levensreddende medicatie is het cruciaal om deelnemers te vinden voor geneesmiddelenonderzoek. Deze voor Best Global Health campagne en Best Social Media Strategy genomineerde case study draait om het doorbreken van taboes in geneesmiddelenonderzoek. Met deelnemers aan diabetesmedicatie onderzoeken in de hoofdrol, geeft deze campagne participanten een gezicht middels persoonlijke interviews. Door de geïnterviewde deelnemers tijdens de opnames te verrassen met dankwoorden van echte patiënten, laat deze campagne met ongescripte emoties echt emotionele impact zien. 

Dankzij een innovatieve targetingstrategie bereikte deze campagne, ondanks de uitdagingen en strenge limitaties voor Digital Marketing strategieën in de gezondheidssector, heel gericht de juiste doelgroepen op de juiste momenten.

Adwise - A Crucial Piece 
Genomineerd voor Best Global Internal Content Campaign. Voor het derde jaar op rij riep Emerce Adwise uit tot top-3 full-service agency van Nederland. Deze interne campagne draagt dit succes op aan de stuk voor stuk onmisbare bijdrages van alle Adwisers. Succes dat met een puzzel als metafoor letterlijk tastbaar wordt gemaakt.
Elk van onze 140 Digital Brains ontving een gepersonaliseerd puzzelstukje met een bedankbrief, met het verzoek om hun stukje mee naar kantoor te nemen.

Daarnaast werden gepersonaliseerde digitale visuals gemaakt voor medewerkers om te delen op hun sociale media, waarmee zij nog meer het gezicht werden van het Emerce succes. Het uiteindelijke resultaat was niet alleen een voltooide puzzel die nu in ons hoofdkantoor hangt als herinnering, maar de campagne benadrukt dat succes wordt gecreëerd door individuele inspanningen waarvan er geen één misbaar is.



Adwise & Heracles Almelo
Genomineerd voor Best Integrated Content Campaign. Na een seizoen van degradatie uit de Eredivisie, stond Heracles Almelo voor zowel de uitdaging van het afdwingen van promotie als het stadion ook in de KeukenKampioenDivisie zo vol mogelijk krijgen. Mede dankzij het gebruik van i
nnovatieve kanalen zoals WhatsApp en Voice zag de Almelose voetbalclub het aantal seizoenskaarthouders stijgen tot recordhoogte en gaf het een ultiem voorbeeld van fan engagement in de Nederlandse voetbalwereld. Een ongekend succes, juist in een periode van sportieve nederlagen voor de club. Deze case viel eerder ook al bij de Dutch Search Awards en de European Content Awards in de prijzen. 

Lees meer


Adwise - The Digital Derby
Genomineerd voor Best Internal Content Campaign. Wat begon als simpel idee voor een voetbalwedstrijd tegen collega agency Traffic Today uit Deventer, ging uiteindelijk de boeken in als spectaculaire Digital Derby onder de lampen van het stadion van Heracles Almelo. Een bijzonder verhaal van succes van het collectief en waarbij betrokkenheid van werknemers op een unieke vorm werd geboost. Van een teaser video die meer dan honderdduizend keer bekeken werd tot de enthousiaste hulp van een partner als Heracles Almelo: de Digital Derby groeide uit tot een prachtig staaltje teamwork op en naast het veld. Eén van de absolute highlights van 2022 voor Adwise en een inmiddels twee keer internationaal bekroonde activatiecampagne.

Samen met 'A Crucial Piece' is de Digital Derby de enige genomineerde in deze categorie, waarmee Adwise gegarandeerd goud wint met een eigen Employer Brand campagne. 

Lees meer

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








De Global Content Awards

Bij de Global Content Awards worden de wereldwijd meest onderscheidende en excellente cases, teams en agencies op het gebied van content marketing onderscheiden. Er worden in 40 categorieën prijzen uitgereikt, waarbij een internationale vakjury zoekt naar content die het beste doelgroepen aantrekt, informeert, betrekt en vasthoudt. Een Global Content Award staat voor erkenning en expertise van het allerhoogste niveau op wereldwijde schaal. Op 9 november worden de winnaars van 2023 bekendgemaakt. 

Meer over de GCA


Ga ook voor award-winning branding en content

Met Adwise Brand & Experience.

Meer informatie
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24