Challenge us
menu

De ontwikkeling van Pauline: van Marketeer tot Head of Programmatic & Paid Social

De ontwikkeling van Pauline

Alles wat we doen is het resultaat van de skills én het teamwork van onze mensen. Het is daarom belangrijk dat iedereen zich op z’n plek voelt en zich persoonlijk en professioneel kan blijven ontwikkelen. In deze blogserie spreken we verschillende Adwisers over hun carrièrepad, de lessen die ze hebben geleerd en de tips die ze hebben voor jouw (persoonlijke) ontwikkeling. Deze keer is het de beurt aan Pauline, inmiddels Head of Programmatic & Paid Social bij Adwise.

We beginnen met een korte introductie: Pauline is 32 jaar en woont al ruim zes jaar in Twente, waar ze ooit voor de liefde naartoe verhuisde. “Ik kom oorspronkelijk uit Brabant, maar inmiddels voelt Twente ook echt als thuis. In mijn vrije tijd sport ik veel en bak ik graag taarten – mijn bakkunsten zijn zelfs bekroond tijdens de eerste editie van Heel Adwise Bakt, die ik heb gewonnen. Verder houd ik van borrelplanken en gezelligheid met vrienden en familie.”

Na mijn studie Commerciële Economie en Marketing Management ben ik mijn carrière gestart als advertising specialist in programmatic advertising. In die periode heb ik veel geleerd over technologie en het opzetten van campagnes. Toen ik vervolgens naar Twente verhuisde, ontdekte ik Adwise. Ik begon als Performance Marketeer, maar al snel kreeg ik bij Adwise de mogelijkheid om mijn passie voor programmatic en upper funnel écht vorm te geven. Samen met sales en account ging ik bij klanten pitchen, en doordat ik die kans heb gegrepen en verder heb uitgebouwd, kon ik me uiteindelijk volledig focussen op programmatic en dit laten doorgroeien tot mijn eigen team.”

"Ik kreeg de kans mijn passie voor programmatic
voort te zetten en uiteindelijk mijn eigen team te leiden.
"

Zijn er vaardigheden of inzichten die je onderweg hebt moeten ontwikkelen?
“Leiderschap heb ik echt moeten leren. In het begin maak je fouten, maar daar leer je weer van. Ook ben ik veranderd van iemand die stressgevoelig was naar iemand die veel kalmer en oplossingsgerichter denkt. Ik beredeneer nu veel realistischer dat er altijd een oplossing is, hoe lastig de situatie ook lijkt. Dat geeft rust en maakt dat ik steviger in mijn rol sta.”

Wat motiveert jou het meest in je werk bij Adwise?
“Het is de combinatie van impact maken voor klanten én het begeleiden van mensen in hun ontwikkeling. Het geeft me energie om klanten op een beslissende voorsprong te zetten met slimme strategieën en creatieve campagnes. Tegelijkertijd vind ik het minstens zo waardevol om collega’s te zien groeien, of dat nu in hun vakkennis is, hun zelfvertrouwen of hun carrièrestappen. Deze combinatie zorgt ervoor dat ik elke dag met plezier en focus aan de slag ga.”

Pauline in 2019


Wat vind je het leukste aan je werk?
“Innoveren. Ik vind het geweldig om dingen te doen die we nog niet eerder hebben geprobeerd, maar die technisch wel haalbaar zijn. Nieuwe manieren bedenken, technische koppelingen, personalisatie, processen automatiseren, dat geeft mij energie.”

Wat vind je het meest uitdagend aan het aansturen van een team?
“De balans tussen ruimte geven en richting bieden. Iedereen is anders, dus iedereen heeft ook een andere behoefte van coaching. Ik vind het belangrijk dat teamleden zich kunnen ontwikkelen en dat de ruimte er is om initiatief te nemen, maar tegelijk moet ik ook sturing geven en kwaliteit bewaken. Die balans vraagt veel afstemming en inlevingsvermogen, maar maakt het ook waardevol. Ik wil een omgeving creëren waarin mensen zich veilig voelen om fouten te maken en daarvan te leren.”

Waar zie jij de grootste kansen voor bedrijven de komende jaren in dit domein?
“AI blijft natuurlijk groot, maar de echte waarde zit in de manier waarop je het combineert met menselijk denken. Daarmee kun je versnellen én relevant blijven. Daarnaast ligt er veel potentie in het bouwen van sterke merken die vertrouwen uitstralen. Merken die dichtbij durven komen en waarde toevoegen, bouwen duurzame relaties op. Technologie is de versneller, maar strategie en empathie blijven bepalend.”

"Echte vooruitgang in marketing ontstaat
wanneer data en ethiek hand in hand gaan."

Als je vooruitkijkt: waar zie jij dit vakgebied over vijf jaar? 
“Online marketing zal nog meer datagedreven en persoonlijk worden. Content en campagnes worden hyper-gepersonaliseerd op basis van realtime data en gedragsinzichten. Tegelijkertijd groeit het belang van ethiek, transparantie en vertrouwen. Consumenten verwachten dat merken eerlijk en maatschappelijk betrokken zijn. De echte winnaars zijn straks de bedrijven die technologie slim inzetten, zonder het menselijke aspect te verliezen.”


Tot slot: Welke adviezen heb je voor starters in digital marketing?
“Durf fouten te maken en volg je passie. Probeer nieuwe dingen en blijf nieuwsgierig naar innovaties. Juist door te experimenteren leer je waar je goed in bent en hoe je waarde kunt toevoegen aan een team of bedrijf.”

Ontdek werken bij Adwise

Meer informatie Vacatures
Sanne Nijhof

Toe aan een nieuwe stap?

Sanne denkt graag met je mee!.

Neem hier contact op

contact

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24 beste opleider 2025'

Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25

Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25