Zoekmachines veranderen razendsnel onder invloed van AI. Waar SEO jarenlang dé manier was om zichtbaar te blijven in Google, nemen AI-gegenereerde antwoorden nu steeds vaker het eerste klantcontact over. Dit heeft grote gevolgen voor het verkeer naar je website én voor je marketingstrategie. In deze DeepDive aflevering duiken we in deze verschuiving van SEO naar GEO (Generative Engine Optimization) samen met Marijn ten Bulte, Head of Organic Channels bij Adwise. We bespreken de impact van AI Overviews, de rol van structured data, mention building en conversational search, én wat je als marketeer vandaag al kunt doen om voorbereid te zijn op het nieuwe zoeklandschap.
Gast: Marijn ten Bulte, Head of Organic Channels
Hosts: Jeroen Roozendaal, Daan Loohuis (Head of Strategy)
Heb je tips, ideeën voor onderwerpen of wil je gewoon reageren? Laat het ons weten via podcast@adwise.nl.
Volg ons op Twitter voor de laatste updates
https://twitter.com/adwise_bv
https://twitter.com/inderooz
Op een iPhone of iPad is de Podcasts-app standaard geïnstalleerd, op een Android toestel kun je de Google Podcast-app downloaden via de Play Store. Hierin kun je zoeken naar podcasts, je abonneren en afleveringen direct afspelen. Kom je op het internet een iTunes-link naar een podcast tegen, dan wordt deze direct in de Podcasts-app geopend. Ook op Macs en pc's zijn podcasts te vinden in iTunes.
Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25