Niet alleen mensen verzamelen data, ook machines, auto’s en telefoons. In deze databergen liggen nog tal van waardevolle inzichten verborgen. Waar een mens het verband tussen deze enorme diversiteit aan data niet meer kan leggen, kunnen machines dit wel. Dit zien wij bij Adwise als dé uitgelezen kans om in te spelen op dit proces.
Artificial Intelligence (AI) ook wel Kunstmatige intelligentie is een proces waarbij apparaten of machines zelfstandig voorspelling doen óf zelfs problemen oplossen. Deze apparaten leggen verbanden op basis van (complexe) algoritmes. Hiermee proberen zij het menselijke gedrag na te bootsen.
"AI is the planet we're headed to.
Machine learning is the rocket that's going to get us there.
And Big Data is the fuel."
Het toepassen van AI is voor iedere organisatie verschillend. Hieronder delen wij enkele ontwikkelingen op het gebied van AI binnen Adwise.
Alexa als digitale assistent
Een ontwikkeling binnen Adwise op het gebied van Artificial Intelligence is de ontwikkeling van een virtuele (marketing) assistent. Deze assistent voorziet een ondernemer en/of marketeer van analyses en adviezen op het gebied van ieder wenselijk vlak. Waar een mens het verband tussen de enorme diversiteit aan data niet meer kan leggen, kunnen machines dit wel. Wij merken dat ondernemers veel kostbare tijd kwijt zijn aan het analyseren van kansen en bedreigingen via tal van dashboards. Terwijl veel aan de hand van datapatronen te voorspellen is. Om deze reden is de virtuele (marketing) assistent ontwikkelt. Voor de ontwikkeling van de virtuele (marketing) assistent maken wij gebruik van voice-first apparaten van grote tech giganten: Google, Amazon & Apple.
Customer service
Een andere belangrijke ontwikkeling is de chatbot, de service medewerker van de toekomst. De verwachting is dat chatbots 85% van de klantenservice interacties vervangen in 2020. Chatbots slapen nooit, geven realtime antwoord, laten klanten niet wachten en zijn zelfs in staat om een unieke customer experience mee te geven.
Marketingcampagne managment
Binnen marketingcampagnes liggen ontzettend veel kansen voor AI. Denk aan marketing automation met zelflerende flows afgestemd op jouw gedrag, device, tijd, het weer en ga zo maar door. Het begrijpen van de samenhang tussen alle beschikbare data wordt steeds gecompliceerder.
Er zijn miljoenen variabelen waar je als marketeer op in kan spelen. Geavanceerde machinelearning technieken zorgen voor slimme strategieën voor biedingen en optimalisatie. Deze strategieën zijn altijd afgestemd op de marketingdoelen en zorgen zelf voor het best haalbare resultaat.
Met specialisten in alle disciplines, een eigen innovatieteam en de beste soft- en hardware kunnen we jou helpen met al jouw uitdagingen op AI gebied!
Beste Fullservice Digital Agency '24