Challenge us
menu

VIDEO: Wanneer zet je Real Time Bidding in?

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Real Time Bidding (RTB) is zeer interessant voor merken die de naamsbekendheid willen vergroten of binnen een bepaalde campagneperiode een grote (specifieke) groep consumenten willen bereiken. De inzet van RTB is te vergelijken met de inzet van televisie, radio of out of home. In tegenstelling tot offline koop je niet in op stereotypes, maar wordt objectief steeds gekeken of de bezoeker voldoende interessant is voor jouw campagne. Je bereikt je doelgroep dus vele malen effectiever en vaak tegen interessantere kosten per contact. RTB kan prima ingezet worden ter ondersteuning van een offline campagne of als separate online campagne, maar ook voor retargeting is dit medium geschikt. Lees meer over hoe je effectief je doelgroep kunt bereiken met Real Time Bidding.

Wat mag je verwachten van Real Time Bidding?

Voor dat je van start gaat met Real Time Bidding is het belangrijk dat je goed nagedacht hebt over de campagne. Wat zijn je business ambities, wie is je doelgroep, wat wil je communiceren en op welke manier moet RTB hier een bijdrage aan leveren? Als je dat duidelijk hebt kun je de campagne gaan inrichten. Naast standaard banners biedt RTB uitgebreide mogelijkheden voor rich media zoals video en interactieve banners. Het primaire doel van RTB is kwalitatief bereik, maar afhankelijk van je uiting en doel mag je ook zeker bezoek naar je website n conversies verwachten.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23