Challenge us
menu

B2B website development

Sales journey driven, KPI driven & brand driven.

B2B website development

Sales journey driven, KPI driven & brand driven.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales

Van leadgeneratie naar sales generatie.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales. Dit betekent dat jouw website naast een marketingfunctie ook een salesfunctie heeft. Hierbij is de marketingfunctie het genereren van leads en het versterken van je brand. De salesfunctie is het verhogen van het aantal deals en de dealsnelheid.

Om zowel je marketing- als je salesdoelstellingen te behalen, voert Adwise elk B2B website project uit vanuit drie pijlers: business doelstellingen, customer journeys en brand. Staat de content, het design en de architectuur van je nieuwe website in dienst van deze drie pijlers, dan is de website ingericht voor groei.

Daniel Lefers
onze consultants helpen je verder Neem contact met ons op
Junior Melgert

De toekomst van B2B websites is dynamische content

"B2B websites jagen e-commerce websites na, als het gaat om website personalisatie. Wat Amazon en Bol.com leveren aan gepersonaliseerde content, is nu voor elke B2B website mogelijk. Dit betekent dat jouw website dynamische content biedt, aangepast per prospect en per customer journey fase. Dit is ideaal voor B2B organisaties met meerdere product-markt combinaties én langere sales cycli."

Junior Melgert Operations manager Technology & Development / Head of Development
Junior Melgert Junior Melgert Operations manager Technology & Development / Head of Development
Daniel Lefers

Ieder website project start vanuit een business case

“Een goede B2B website haalt haar business doelen. Dit betekent dat het resultaat levert binnen de resultaatgebieden:

- leadgeneratie (bij voorkeur: sales gekwalificeerde leads / SQL’s),
- sales (via nieuwe en bestaande klanten) en
- brand awareness (relevante traffic).

Om dit te realiseren haken performance marketing specialisten aan bij alle Adwise website projecten. Zo komt elke website keuze in dienst te staan van het einddoel : performance."

Daniel Lefers Senior Technical Architect / Product Owner
Daniel Lefers Daniel Lefers Senior Technical Architect / Product Owner
Marieke Bakker

Een goede B2B website communiceert een premium brand

"De meeste B2B organisaties willen klanten binnenhalen uit het hoogste segment. Een belangrijke vraag hierbij is: is ons website design en onze content ook voor het hogere segment ingericht? Bij Adwise zien we bij al onze B2B klanten dat er voor het realiseren van meer leads en klanten uit het hogere segment een premium design website nodig is. Premium, high-end design betekent dat elk website element ‘on-brand’ is. Alles communiceert dezelfde merkidentiteit. Er is consistentie en herkenbaarheid. Van fotografie tot lettertype en van kleuren tot icoongebruik."

Marieke Bakker Head of Brand & Experience / Senior Branding & Content Strategist
Marieke Bakker Marieke Bakker Head of Brand & Experience / Senior Branding & Content Strategist

The Adwise Way

Every website is a multidisciplinary project.

Omdat elke website ingericht is voor performance, customer journeys, en brand, benaderen we elk project multidisciplinair. Dit betekent dat we specialisten aanhaken vanuit verschillende disciplines. Denk hierbij aan design, branding, UX, CX, content, maar vooral: performance specialisten.

Waarom is een multidisciplinaire aanpak belangrijk voor jouw website? Omdat een goed werkende website pas het begin is. Het echte resultaat wil je na livegang. Dan moet je website presteren op allerlei domeinen. Je wilt dat de website:

  • Op lange termijn bijdraagt aan je business doelen. Deze doelen kunnen sales- of leadsgeneratie zijn, maar ook thought leadership.
  • Makkelijk te onderhouden en te optimaliseren is door je marketing team.
  • Makkelijk technisch uit te breiden is. Makkelijk qua doorontwikkeling.

Om deze doelen te garanderen, wil je samenwerken met een fullservice agency als Adwise; groot genoeg om alle specialisten aan te laten haken en klein genoeg om wendbaar te zijn tijdens het website project.

Maak nu een afspraak

Adwise als MODX implementatie expert

Volledige integratie in jouw martech landschap.

Bij Adwise voeren we al ruim 15 jaar implementatie trajecten van Content Management Systemen uit voor onze opdrachtgevers. We zijn bewezen expert in website development vanuit verschillende CMS’en. Kies hieronder voor een specifieke CMS implementatie en vraag direct een demo aan. Als je twijfelt over welk CMS het beste past bij jouw organisatie, kun je ook een vrijblijvend adviesgesprek aanvragen.

Het proces

How we work.

Define

In de Define fase bepalen we de scoping van je website qua content en design. Hierbij geven we gericht advies over wat wel/niet nodig is om je website doelen (lead- en sales generatie) te halen.

Design

In de Design fase creëren we de eerste designs vanuit de uitgangspunten:  premium brand, consistentie en gereed voor uitbreiding. Hierbij werken we in sprints en co-creatie. Jij als klant weet namelijk het beste wat je merk moet communiceren en wat on-brand is.

Develop

In de Develop fase wordt de website technisch gerealiseerd. We werken o.a. met het Hubspot CMS, Craft, Modx. Ook voor lichtere CMS’en als Wordpress en Webflow hebben we specialisten.

Grow

De Grow fase vindt plaats na lancering van de website. Hier vindt de overdracht naar jouw web / marketing team plaats, waarbij we jouw medewerkers trainen in het CMS gebruik. Tevens onderhouden we de website technisch en voor veel B2B klanten voeren we ook CRO werkzaamheden uit. 

Bouw samen met Adwise je nieuwe B2B website

Maak nu een afspraak.

Bouw samen met Adwise je nieuwe B2B website

Binnen 24 uur hoor je van ons.

De do's en don'ts van een nieuwe website

Een nieuwe website ontwikkelen is voor organisaties vaak een intensief traject vol vragen. Wanneer is mijn website aan vervanging toe? Hoe voorkom ik dat mijn site oud wordt? Je komt erachter met onze podcast..

B2B website audits

In Technology & Development.

Start een Adwise Audit op Technology & Development. Onze specialisten voeren een check uit op strategie, kwaliteit van uitvoering en resultaat. De uitkomst is een roadmap om je content doelen op korte- en lange termijn te behalen.

Ontdek onze technische audits

Een goede B2B website haalt business doelen

Alignment between business KPI’s and website KPI’s.

Een goede B2B website haalt business doelen. Wat betekent dit? Dat het resultaat levert binnen de resultaatgebieden:

  • leadgeneratie (bij voorkeur: sales gekwalificeerde leads / SQL’s),
  • sales (via nieuwe en bestaande klanten) en
  • brand awareness (relevante traffic).

Goed te weten: Om van jouw website een KPI gedreven website te maken, creëert Adwise een website Businesscase, waarbij we op 1 A4 jouw business KPI’s alignen met je website KPI’s.

Een goede B2B website communiceert een premium brand

High-end clients need a high-end brand.

Wil je meer leads en klanten binnen het hogere segment, dan is een high-end design website nodig. High-end design is vooral: dat alle elementen dezelfde merkidentiteit communiceren. Kortom: er is consistentie over al je design uitingen - van fotografie tot lettertype. Enkele voorbeeldcases zijn: … , …, ,,,

Goed te weten: Omdat Adwise een performance first agency is, zorgen we ervoor dat jouw website design gereed is voor activaties als social content, campagnes, banners, etc. Onze performance marketeers sluiten daarom altijd aan bij jouw website project.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales

Where the marketing journey meets the sales journey.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales

Where the marketing journey meets the sales journey.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales. Wat betekent dit? Dat jouw website gepersonaliseerde content bevat, specifiek per prospect of klant. Hierbij past de content zich aan per customer journey fase. Bijvoorbeeld: een nieuwe, onbekende bezoeker krijgt algemene bedrijfsinformatie op de homepage te lezen, maar een bestaande lead (met meer kennis van jouw producten) ontvangt meer diepgaande content over relevante producten

Marieke Bakker
Functie

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales 2

Where the marketing journey meets the sales journey.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales 2

Where the marketing journey meets the sales journey.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales. Wat betekent dit? Dat jouw website gepersonaliseerde content bevat, specifiek per prospect of klant. Hierbij past de content zich aan, per customer journey fase. Bijvoorbeeld: een nieuwe, onbekende bezoeker krijgt algemene bedrijfsinformatie op de homepage te lezen. Maar een bestaande lead (met meer kennis van jouw producten) ontvangt meer diepgaande content, over relevante producten voor deze lead. Goed te weten: Adwise start elk website project met een Customer Journey sessie, om ervoor te zorgen dat jouw content aansluit op de customer journeys. Hier sluiten o.a. onze B2B copywriters aan, samen met onze UX designers.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales

Where the marketing journey meets the sales journey.

Een goede B2B website dicht het gat tussen marketing en sales. Wat betekent dit? Dat jouw website gepersonaliseerde content bevat, specifiek per prospect of klant. Hierbij past de content zich aan, per customer journey fase. Bijvoorbeeld: een nieuwe, onbekende bezoeker krijgt algemene bedrijfsinformatie op de homepage te lezen. Maar een bestaande lead (met meer kennis van jouw producten) ontvangt meer diepgaande content, over relevante producten voor deze lead. Goed te weten: Adwise start elk website project met een Customer Journey sessie, om ervoor te zorgen dat jouw content aansluit op de customer journeys. Hier sluiten o.a. onze B2B copywriters aan, samen met onze UX designers.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24