Concurreren met gevestigde namen
ViaBOVAG.nl bestaat nu drie jaar en toen het bij Adwise aanklopte voor hulp had het ruim 30.000 bezoekers per dag en telde het zo’n 80.000 auto’s in de database (advertenties) van 2.200 verschillende bedrijven. viaBOVAG.nl is dus rap uitgegroeid tot een serieuze speler in de markt. Om marktleider te worden, moet het de strijd aangaan met concurrenten die al tientallen jaren actief zijn.
“ Om door te groeien waren er nieuwe analyses nodig om kansen in kaart te brengen en te adviseren over hoe de organische vindbaarheid verder vergroot kan worden'' Shari Jalimsing - SEO-marketeer Adwise
Verschil maken met een klein budget
De marketingactiviteiten in deze case zijn gericht op het zoekgedrag van de B2C-doelgroep. Het verdienmodel van het platform is ‘pay per lead’, zoals het invullen van een contactformulier of een inruilaanvraag of het verrichten van een telefoongesprek via de website van viaBOVAG.nl.
Zoals gezegd is de automotive-branche sterk concurrerend en een bijkomende uitdaging was dat het budget beperkt is. Los van de agency-kosten, bedroeg het budget voor de analyse van zoektermen en content lengte €5000,- en voor de contentontwikkeling was €7500,- gereserveerd. Door slim gebruik te maken van automatisering hebben we voor viaBOVAG.nl met een beperkt budget toch het verschil gemaakt.