Challenge us
menu
United Retail

Hey Google, praat met Reparatievakman.nl

Een voice-gestuurde vakman
Bekijk de case

Direct in contact met een vakman via voice

Problemen met huishoudelijke apparaten direct bespreken met een reparateur; wie wil dit nu niet? Hoewel dat alleen mogelijk lijkt voor iemand die samenwoont met een vakman, is dit dankzij technologische ontwikkelingen voor iedereen mogelijk. United Retail zorgt, met haar aangesloten netwerk van reparatievakmannen, in samenwerking met Adwise voor direct contact met een vakman in de buurt. Dankzij Reparatievakman.nl: een voice-gestuurde vakman die je kan oproepen voor al je problemen met huishoudelijke apparaten!

De opmars van search

zorgt voor een revolutie in het zoekgedrag van de consument.

De opmars van search in zoekopdrachten en het toenemend gebruik van slimme speakers zorgen de komende jaren voor een verdere revolutie in het zoekgedrag en de informatiebehoefte van de consument. De adoptie van voice assistants als Google Home, Siri en Alexa groeit elke dag. Voor United Retail en haar aangesloten ondernemers is het belangrijk om hierop voorbereid te zijn. Door in een vroeg stadium te leren, experimenteren en te verbeteren zijn zij klaar voor deze nieuwe manier van zoeken. Daarom ontwikkelden wij in samenwerking met United Retail (ondernemersorganisatie die één niet-geprofileerde en twee geprofileerde formules voert: Electro World en Witgoed specialist) Reparatievakman.nl. De uitgelezen kans voor United Retail om voorop te lopen in haar markt met deze innovatie, wat een positieve bijdrage levert aan de positionering en beleving van de organisatie en haar winkelformules.

praat met de Reparatievakman

Hey Google

praat met Reparatievakman.nl.

Als één van de eerste Nederlandse retailers snapt United Retail maar al te goed hoe belangrijk die techniek is. Het combineren van de slimme speakers met het gemak waarop problemen met huishoudelijke apparaten doorgegeven kunnen worden, zorgt ervoor dat United Retail op een vernieuwende en innovatieve manier in contact komt met haar doelgroep. 

Het gemak hiervan past goed bij de servicepropositie van United Retail. De organisatie richt zich met haar formules op consumenten en onderscheidt zich in de servicegraad van de dienstverlening. Het verlenen van extra service via een gespecialiseerde vakman bij de consument in de buurt draagt hieraan bij. 

Direct hulp van een vakman

bij jou in de buurt.

Reparatievakman.nl volgt een flow verrijkt met contextuele elementen. Daarvoor stelt Reparatievakman.nl de gebruiker op een natuurlijke wijze enkele vragen, zoals de aard van het probleem, of van welk merk je apparaat is. Uit het gegeven antwoord wordt vervolgens een vakman gekoppeld via een API. Reparatievakman.nl is gebouwd op het Dialogflow platform van Google, een ontwikkelplatform voor het creëren van conversational interfaces voor voice en chat. De Natural Language Processor (NLP) van Google zorgt ervoor dat alle input via stem correct wordt geïnterpreteerd.

Vakmannen 2.0

met een tikkeltje voice-magie.

Reparatievakman.nl laat zien dat door het slim inzetten van techniek ook vervelende klusjes leuker gemaakt worden. Met wat voice-magie is de verbinding tussen de klant en vakman in de toekomst nog sneller en makkelijker vanuit je luie stoel gelegd. Zeg ‘Hey Google, praat met Reparatievakman’ tegen je Google Assistant en voor je het weet staat er een lokale vakman voor je klaar.

Koen Kranenberg

Meer weten over voice technology?

Wij helpen je graag verder.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23