SBM Bouw- en vastgoedmanagers

SBM Groep wilde haar herpositioneringtraject tot uiting laten komen in een nieuwe website.

Bekijk de case

Een website aansluitend op de herpositionering

SBM zat midden in een herpositioneringstraject en vond in Adwise een partner die hier online goed op kon aansluiten. De filosofie van SBM, 'bekijk een gebouw door de ogen van de eindgebruiker', past perfect in de visie van Adwise waarin de eindgebruiker altijd centraal staat.

Over SBM

SBM is een advies- en managementbureau voor de bouw- en vastgoedsector. SBM creëert huisvesting van waarde en adviseert opdrachtgevers bij het vastgoedmanagement, bouwmanagement en huisvestingsmana

De uitdaging

In een uitgebreide voorfase is door SBM en Adwise het volgende gedaan om tot een webconcept te komen SBM online goed vertegenwoordigt en de eindgebruiker centraal stelt:

  • analyse van webstatistieken huidige situatie
  • concurrentieanalyse
  • persona's
  • gebruikersdoelen opstellen
  • call to actions bepalen
  • zoektermanalyse
  • cardsorting
  • user cases

Na deze wirefase zijn er interactie ontwerpen gemaakt waarop het grafisch ontwerp is gebaseerd. Vervolgens is er een website voor zowel desktop als mobiel ontwikkeld op basis van het goedgekeurde grafisch ontwerp.