Challenge us
menu
Regina Coeli

Een nieuwe effectieve website voor Regina Coeli, die perfect aansluit op de gebruikersbehoefte.

Bekijk de case

Aansluiting met jonge doelgroep verbeteren

Taalinstituut Regina Coeli wil de aansluiting met de jongere doelgroep verbeteren en startte in 2016 een traject voor de nieuwe positionering. Bij de nieuwe positionering hoort ook een nieuwe website, die beter aansluit bij de jongere doelgroep, mee kan groeien met de online ontwikkelingen en dus toekomstproof is. Een multidisciplinair team van Adwise Your Digital Brain is daarmee volgens de scrummethode aan de slag gegaan. Het resultaat? Een volledig getransformeerde en effectieve website die perfect aansluit op de gebruikersbehoefte.

Startpunt

Nieuwe website.

De nieuwe positionering vormde het startpunt voor de website. De locatie in Vught is een belangrijk en onderscheidend onderdeel van het concept én succes van de nonnen van Vught, dus moet die ervaring ook online beleefd worden. Vanuit onze visie dat je een klant pas echt goed kunt helpen als je hun business begrijpt hebben wij het hele proces van oriëntatie, aanmelding en het daadwerkelijk volgen van een taaltraining doorlopen.

Uitgebreide inventarisatie

We kennen de klant al een aantal jaren, zowel qua business, marketing als techniek van de website en Mijn Regina Coeli, de online leerportal. De start van het project was een interne bainstorm om de user stories te bepalen met het multidisciplinaire team bestaande uit een contentmarketeer, UX-consultant, designer, frontend en backend developer en een aantal marketeers. Daarna volgde een sessie met het projectteam van Regina Coeli om ze verder te verfijnen en de prioriteiten te bepalen.

Scrummethode

Het project is volgens de scrummethode opgepakt. In driewekelijkse sprints ontwikkelden we met het team gefaseerd een website, waarbij na iedere sprint een demo aan het projectteam van Regina Coeli plaatsvond. Feedback werd in de sprint daarop verwerkt. Het doel was steeds iets op te leveren waar de klant ook al interactie mee kon hebben. Dus niet een design van het menu, maar direct een online omgeving met een functioneel menu. In de eerste sprint is de sitemap, de structuur en samenhang van pagina’s bepaald. UX-consultant Tom oriënteerde zich alvast op het volgen van een taaltraining om vervolgens in de eerste fase van het traject een training Spaans te volgen. Om goed aan te sluiten bij generatie Y hebben we ook naast de desktop-ervaring ook sterk gefocust op de ervaring op mobiel en tablet.

Een belangrijke rol voor taaltrainers

Tijdens de driedaagse taaltraining van Tom heeft hij ook verschillende cursisten gesproken. Een mooi moment om de doelgroep te interviewen en waardevolle informatie vanuit het klantperspectief te krijgen. Zo bleek dat de cursist het persoonlijke contact met de taaltrainer als erg belangrijk ervaart. Enerzijds omdat de trainingen bij Regina Coeli altijd maatwerk zijn, anderzijds omdat je tijdens de training intensief contact hebt met je taaltrainer. De taaltrainers hebben daarom een veel prominentere rol gekregen op de website en worden gepresenteerd met een foto, quote en persoonlijk verhaal.

Rubriek

'Een dag uit een training'.

Uit de inventarisatie kwam naar voren dat je als cursist niet precies weet wat je kunt verwachten en hoe een intensieve taaltraining eruit ziet. Met het presenteren van ‘een dag uit een training’ delen verschillende cursisten hun ervaring en krijg je als geïnteresseerde een beter beeld van wat je kunt verwachten.

Rijke historie

Regina Coeli heeft een rijke historie. In 1597 is het fundament van Regina Coeli gelegd en in 1963 ontstond het taleninstituut volgens een eigen unieke methode. Deze historie vormt nog steeds de basis voor de huidige lesmethode en maakt Regina Coeli een uniek instituut. Het verhaal van Regina Coeli heeft op de nieuwe site in een nieuwe visualisatie een prominente plek gekregen.

Referenties

Wil je een taal leren om te presenteren of om zakelijke onderhandelingen te voeren? De taaltrainingen bij Regina Coeli worden na een intakegesprek op maat samengesteld om aan te sluiten bij het taalniveau van de klant en het doel waarvoor iemand de taaltraining volgt. De lessen zijn volledig afgestemd op de leerdoelen. Regina Coeli heeft verschillende cursisten geïnterviewd en ze gefotografeerd zodat op de website ruim twintig ervaringen van cursisten te lezen zijn.

Makkelijk contact

Naast een verbeterde gebruikservaring en presentatie van het instituut moet de nieuwe website ook het aantal contactmomenten met potentiële cursisten verbeteren. Naast het aanmelden voor een taaltraining is het ook mogelijk om eenvoudig een vraag te stellen over een specifieke training. Daarnaast is het op meerdere plekken in de site mogelijk om je in te schrijven voor de nieuwsbrief om geïnspireerd te worden over de toepassing van een vreemde taal en ander nieuws van Regina Coeli. 

Teamwork

De nieuwe website van Regina Coeli is het resultaat van een intensieve samenwerking binnen ons multidisciplinaire team, maar ook intensief contact met de klant, waarbij een productowner bij Regina Coeli snel beslissingen kon nemen, zodat het team zonder vertraging de sprints kon afronden. Door de scrumwerkwijze en opdeling in sprints kon de klant de voortgang goed volgen en ontstond er ruimte om tijdens het traject keuzes en aanpassingen te maken.

Ook een effectieve website die perfect aansluit bij de gebruikersbehoefte?

Neem contact op.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24