Challenge us
menu
Primagaz

Klanten steeds meer zelf laten doen in hun eigen gebruiksvriendelijke omgeving

Bekijk de case

Klantportaal:
Mijn-Primagaz

Primagaz had al een eigen portal maar vroeg Adwise om dit naar een hoger niveau te brengen. In een intensieve samenwerking brengen we de Mijn Primagaz-omgeving elke week naar een hoger niveau. In eerste instantie door de realisatie van een nieuwe online omgeving. Vervolgens door continue doorontwikkeling. In deze case lees je meer over de totstandkoming van Mijn-Primagaz en welke voordelen het voor Primagaz oplevert.

Over Primagaz

Primagaz, de totaaloplossing op basis van propaan of LNG. Met een netwerk van zo'n 1.000 flessenverkooppunten in Nederland is Primagaz nooit ver weg. Zo’n 10.000 klanten vertrouwen op de veilige levering van Primagaz in bulk en in flessen. Daarvoor doorkruisen 30 vrachtwagens het land om particulieren, mkb’s, industriële bedrijven van gas te kunnen voorzien.

Druk op backoffice verminderen

Een belangrijk doel van de Mijn-Primagaz (MPG) omgeving is het verminderen van de druk op backoffice. Door klanten middels MPG meer zelf te laten doen is dit te realiseren. Met MPG kunnen klanten zelfstandig: 

  • Bestellen van gasflessen en toebehoren
  • Invullen en aanvullen van NAW gegevens
  • Zien van de prijs die dagelijks verandert.

De gebruikers van MPG kunnen ook eenvoudig hun bestellingen beheren, facturen inzien en standen doorgeven.

Koppelingen met bestaande systemen

Primagaz werkt met systemen als Salesforce en Navision om product- en klantgegevens te beheren. Een deel van deze informatie wordt ook ontsloten in MPG. Met behulp van Biztalk wordt de juiste informatie vanuit deze systemen automatisch in MPG gezet. In MPG worden alleen e-mailadressen en wachtwoorden opgeslagen, overige informatie komt automatisch uit Salesforce en Navision. Ook de productinformatie wordt automatisch ingeladen via Biztalk en is via het portal te verrijken zodat iedere productgroep zijn eigen taal gekoppeld kan worden. Om MPG snel te laten functioneren, maken we gebruik van Redis caching om gegevens uit Biztalk te bewaren. Zo hoeft er niet steeds een nieuwe call gedaan te worden.

Intensieve samenwerking

In dit project werken we veel met sprint demo’s. Als developers voeren wij de demo’s zelf uit. Soms face-to-face in een afspraak, maar vaker via conference calls omdat Primagaz in België zit. Ook met leveranciers hebben we demo’s, waarin ze nieuwe updates en koppelingen in hun software aan ons presenteren.

Door de komst van MPG is de druk op backoffice vermindert wat de organisatie veel efficiency voordelen oplevert! 

Druk op jouw backoffice verminderen door slimme oplossingen?

Neem contact op.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24