Partly

Een stijging in omzet door een nieuwe Google Shopping strategie

Genomineerd voor de internationale Google Premier Partner Awards 2017
Bekijk de case

Nieuwe digitale strategie

Partly is gespecialiseerd in refurbished telefoons en tablets in Nederland en België. De doelgroep bestaat uit zowel zakelijke als particuliere klanten. Partly.nl ontstond in 2012 vanuit een lokale mobiele reparatiewerkplaats in Utrecht. Het bedrijf is nu getransformeerd naar een grote online e-commerce speler. Ze opereren in een zeer competitieve markt met relatief lage marges. Bovendien concurreren ze met (grote) internationale spelers.

Awards

De uitdaging

Partly stond voor de uitdaging om te concurreren in een zeer competitieve markt met relatief lage marges. De organisatie had moeite om het snel veranderende digitale landschap bij te houden. Zij waren op zoek naar een strategische partner voor het ontwikkelen van een digitale strategie om verdere groei mogelijk te maken. Concreet wilde Partly bij zowel B2C- als B2B-klanten in omzet groeien. Adwise en Partly staan voor de volgende uitdagingen:

  • Binnen Google Shopping bevindt Partly zich in een zeer concurrerende markt, de kosten per klik zijn erg hoog in vergelijking met de gemiddelde bestelwaarden
  • De voorraad in refurbished telefoons en onderdelen verandert snel
  • De relevante producten voor generieke zoekopdrachten veranderen relatief vaak
  • De digitale strategie is toegespitst op Google Shopping

Strategie en aanpak

Om de uitdaging van Partly te vertalen naar een nieuwe strategie hebben wij vier sub strategieën toegepast:

  • Nieuwe structuur in Google Shopping campagnes, vanaf de basis opgebouwd
  • Geautomatiseerde campagnes met prioriteitsproducten op basis van opbrengst
  • Google Shopping campagnes geoptimaliseerd op winst, in plaats van omzet
  • Aanvullende productfuncties: RSLA voor Google Shopping en Customer Match for Shopping

Resultaat

De omzet is met 55% gestegen vergeleken met de oude situatie. Daarnaast is de ROAS 19% toegenomen. In de toekomst willen we A/B tests uitvoeren met de biedstrategie voor doel-ROAS om tijdbesteding aan bodaanpassingen te minimaliseren. Deze case is genomineerd voor de internationale Google Premier Partner Awards 2017.

Ook concurreren in een zeer competitieve online markt?

Neem contact op.

Neem contact op