Challenge us
menu
Michel Oprey & Beisterveld Natuursteen

Top posities in Google: verbetering naamsbekendheid, imago en website bezoek

Bekijk de case
Top posities in Google: verbetering naamsbekendheid, imago en website bezoek

Nieuwe digitale strategie

Michel Oprey & Beisterveld presenteert haar assortiment in showrooms, waar ook eindgebruikers en particulieren de producten kunnen bekijken en vervolgens af kunnen nemen via de erkende vakhandel. Graag zou men internet marketing in willen zetten om eindgebruikers en particulieren te bereiken die vervolgens de showroom bezoeken. Kortom inzet van pull marketing. Daarnaast vond men de resultaten in zoekmachines op belangrijke zoektermen niet representatief voor hun marktpositie. Een specifieke behoefte dat aandacht verdiende ten aanzien van de opbouw van naamsbekendheid, het juiste imago en het aantrekken van de doelgroep.

Over Michel Oprey & Beisterveld Natuursteen

Bij Michel Oprey & Beisterveld vindt u de mooiste selectie natuursteen, in alle denkbare verschijningsvormen en voor diverse toepassingen (indoor, outdoor en projects). Het bedrijf voert het meest uitgebreide assortiment natuursteen van de Benelux, met meer dan 100 werknemers, verdeeld over 2 vestigingen in Nederland. In het zuiden van Nederland ligt de vestiging Echt, met een uitgebreide showroom en showtuin. De locatie in Echt is het logistieke hart van het bedrijf, met een beschikbare opslagruimte van meer dan 130.000 m2. De tweede vestiging bevindt zich centraal in Nederland, in Vianen. Deze locatie beschikt over een showroom en showtuin die wat betreft grootte en uitstraling zijn in Europa uniek. Het natuursteenprogramma wordt uitsluitend via de erkende vakhandel aangeboden. Toch vervullen zij in de markt een belangrijke adviesfunctie richting architecten, aannemers, projectontwikkelaars en overheidsinstanties, maar zeker ook richting particulieren. Zij kunnen in de showrooms en showtuinen terecht voor professioneel advies over onderhoud en verwerking van nature’s finest.

Wensen

Michel Oprey & Beisterveld presenteert haar assortiment in showrooms, waar ook eindgebruikers en particulieren de producten kunnen bekijken en vervolgens af kunnen nemen via de erkende vakhandel. Graag zou men internet marketing in willen zetten om eindgebruikers en particulieren te bereiken die vervolgens de showroom bezoeken. Kortom inzet van pull marketing. Daarnaast vond men de resultaten in zoekmachines op belangrijke zoektermen niet representatief voor hun marktpositie. Een specifieke behoefte dat aandacht verdiende ten aanzien van de opbouw van naamsbekendheid, het juiste imago en het aantrekken van de doelgroep. 

Aanpak

  • Uit onderzoek is gebleken dat mensen top resultaten in zoekmachines associëren met A-merken. Het positioneren van de website in deze resultaten is interessant voor de opbouw en versterking van de naamsbekendheid en het imago. Daarnaast voor het bereiken en aantrekken van de doelgroep. Adwise heeft zowel zoekmachine optimalisatie (SEO) als zoekmachine adverteren (SEA) ingezet om topposities te realiseren op de meest belangrijke zoektermen.
  • Om het rendement van alle campagnes te verbeteren heeft Adwise advies gegeven over de website. Door middel van conversie optimalisatie moeten meer website bezoekers overgaan tot de gewenste website doelen. Voornamelijk het aantrekken van meer bezoekers in de showrooms. 

Resultaat

Naast vergroting van de naamsbekendheid en versterking van het imago, zijn de volgende concrete resultaten gerealiseerd:

  • Top 5-10 posities op de meest belangrijke zoektermen, zowel long tail als short tail
  • Vergroting van het aantal website bezoekers
  • Verbetering van de conversie ratio

Benieuwd hoe online, winkelbezoeken kan stimuleren?

Neem contact op.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24