Leadax

Digital marketing in een nichemarkt

Bekijk de case

Meer bekendheid én concrete aanvragen

Door een slimme digital aanpak hebben wij samen met Leadax meer dan 20.000 mensen binnen de doelgroep bereikt. Dit resulteerde in 700 conversies in de vorm van proefrolaanvragen én een verbetering van de naamsbekendheid. Benieuwd met welke aanpak deze resultaten zijn gehaald? Lees er alles over in deze case!

Leadax

in plaats van lood.

Leadax is de eerste organisatie ter wereld die lood vervangt met dezelfde eigenschappen als traditioneel lood zonder schadelijke effecten op gezondheid of milieu. Voor een succesvolle introductie van een nieuw product heeft Leadax de hulp van Adwise ingeschakeld. Samen bedachten wij een slimme strategie om binnen een korte tijd bekendheid en conversies te genereren. 

Gebruikers en beslissers bereiken

door slimme targetting.

De doelgroep van Leadax bestaat uit dakbedekkers en bouwbedrijven. Uit doelgroeponderzoek van Adwise blijkt dat de eindgebruikers (de vakmensen zelf) een grote invloed hebben op de keuze van het materiaal dat zij gebruiken. De aanschaf hiervan verloopt echter via eigenaren of inkoopmedewerkers. Door slimme targeting technieken bereikten we met verschillende campagnes zowel de gebruikers én de inkopers van de materialen. Het doel van de campagnes is om zoveel mogelijk aanvragen voor een proefrol te verzamelen. Op deze manier komt de doelgroep zowel in aanraking met het merk Leadax als met de voordelen van het product.

In contact met de eindbeslissers via LinkedIn

Via LinkedIn kwamen we in contact met meer dan 5.000 personen werkzaam in de branche 'bouw' met als functietitel: inkoop, eigenaar, zelfstandige etc. Deze doelgroep werd met verschillende campagnes getriggerd om op een laagdrempelige manier binnen LinkedIn direct een proefrol aan te vragen.

In beeld bij de eindgebruikers via Facebook

Via Facebook bereikten we +20.000 personen met als functietitel: dakwerker. Deze doelgroep werd geïnspireerd om de website van Leadax te bezoeken óf direct via Facebook een proefrol van 'het nieuwe lood' aan te vragen.

Actief zoekenden via zoekmachine adverteren (SEA)

Daarnaast worden actief zoekenden naar: loodvervanger, lood, loodslab etc. via advertenties in de zoeknetwerken van Google en Bing bereikt.

De doelgroep vergroten middels look a like campagnes

Zowel op basis van cookies als mailadressen van proefrolaanvragers stellen we een groep personen op die sterke gelijkenissen vertonen met de websitebezoekers. Op deze manier krijgen mensen die via LinkedIn of Facebook hun functieprofiel niet hebben bijgewerkt, alsnog de campagnes te zien.

Nog een laatste duwtje nodig?

Remarketing.

De doelgroep die de website heeft bezocht maar nog het laatste duwtje in de rug nodig heeft wordt opnieuw benaderd door een remarketingstrategie. Dit met als doel dat zij alsnog overgaan tot de aanvraag van een proefrol.