Challenge us
menu
Koffergigant

Met SEO zorgen voor een omzetstijging vanuit het organische zoekverkeer

Bekijk de case

Nieuwe SEO-strategie

Voor een ruime online collectie koffers én tassen van bekende en minder bekende merken kan je bij koffergigant terecht. Een krachtige SEO-strategie moet de organisatie helpen bij de groeidoelstellingen binnen de markt. Om topresultaten te behalen is het belangrijk om op álle SEO-vlakken uit te blinken. Hiervoor zoeken wij continu naar oplossingen die bijdragen aan de kwaliteit van content, techniek en autoriteit binnen Koffergigant.nl

Awards
Nominatie Dutch Search Awards

Meer verkeer naar de website én een betere omzet

In één jaar tijd hebben wij een groei in het organisch verkeer van +46,37% behaald. Koffergigant rankt met veel relevante zoekwoorden in de top van Google. De sturing op kwalitatieve, actiegerichte en conversiegerichte zoekwoorden zien we terug in de omzetstijging. Enerzijds is de totale omzet uit het organisch verkeer gestegen met +62,30% en anderzijds is de conversieratio gestegen met +16,3%. Dit betekent dat niet alleen meer mensen via de zoekmachine bij Koffergigant uit komen maar deze bezoekers óók nog beter converteren dan voorheen.

Deze case is in 2016 genomineerd voor de prestigieuze Dutch Search Awards 2016.

De SEO-Strategie

In drie stappen.

We zijn gestart met een uitgebreide zoekwoord analyse. Op deze manier wordt duidelijk hoeveel potentie er in de huidige markt is. Daarnaast hebben we de AdWords campagnes van Koffergigant geanalyseerd. Op basis daarvan hebben we de relevante en conversiegerichte zoekwoorden waarop Koffergigant.nl zichtbaar moet zijn bepaald. 

Vervolgens hebben we de drie belangrijkste speerpunten binnen een SEO strategie: content, techniek & autoriteit geanalyseerd en optimaal ingericht. 

De content van de campagnes

Stap 1.

Contentoptimalisatie is een continu proces en hierbij is het belangrijk om aan kwalitatieve, nieuwe en relevante content te blijven werken. Door intensief contact met de klant zijn we goed op de hoogte van ontwikkelingen in de markt. Een voorbeeld: van Koffergigant vernamen we dat het bestseller merk "Cowboysbag" haar naam ging veranderen in "Amsterdam Cowboys". Aangezien dit in de markt nog niet bekend was, konden we op het achtergrond alvast landingspagina's creëren rondom dit nieuwe merk en en deze voorzien van relevante content. Op het moment van lanceren stonden we door deze actie met het nieuwe merk direct in de bovenste regionen van Google.

Optimale gebruikservaring

afmetingen, kleur en materiaalgebruik.

Voor een optimale gebruikerservaring is informatie over: afmetingen, kleur en materiaalgebruik van essentieel belang. Door een optimale inzet van deze detailinformatie zijn deze productpagina's goed vindbaar in Google. Daarnaast worden op alle productpagina's suggesties getoond naar andere categoriepagina's in de vorm van interne links.

Een ander belangrijk onderdeel is CTR-optimalisatie. CTR staat voor Click Through Rate en staat voor het percentage personen dat op de advertentie van Koffergigant.nl klikt. Hierbij testen we met titels en metadescriptions voor met name de productpagina's. Als we een duidelijke groei zien in de CTR op bepaalde pagina's, houden we deze nieuwe descriptions aan . Een hoge CTR draagt namelijk positief bij aan de ranking in Google.

Het technische gedeelte

Stap 2.

De overstap van HTTP naar HTTPS is mede op basis van SEO doeleinden doorgevoerd. Hoewel het een kleine impact heeft is het een onderdeel van de lange termijn strategie. Daarnaast is voor de mobiele bezoekers een volledig mobiele webshop ontwikkeld. Het belang van een mobiele webshop is voor e-commerce partijen groot. Om te voldoen aan de verwachtingen van (potentiële) klanten moet de website of app gebruiksvriendelijk zijn voor álle devices, zodat de gebruiker de webshop kan bezoeken waar én wanneer hij/zij wil. 

Autoriteit

Stap 3.

De Nederlandse webshop rankte in België al goed door de SEO aanpak in Nederland. Om het optimale uit de Vlaamse markt te halen is ervoor gekozen om ook een .BE domein te registeren. Door de juiste instellingen, implementatie van de juiste taal én onderzoek naar het zoekgedrag op de Vlaamse markt heeft Koffergigant in België een flinke voet aan de grond gezet. 

Een ander belangrijk onderdeel binnen 'autoriteit' in de SEO begrippen is zoekverkeer uit andere zoekmachines dan het populaire Google. In het verleden is er bij Koffergigant.nl voornamelijk aandacht geweest voor Google, waardoor Bing en Yahoo minder aandacht kregen. Na optimalisatie voor Bing en Yahoo is het zoekverkeer uit deze zoekmachines bijna verdubbeld (Bing +94%, Yahoo +77%). Daarnaast is de kwaliteit van het verkeer uit deze zoekmachines een stuk beter dan voorheen (omzet +190%).

Een duidelijke SEO strategie

Waar bij zoekmachine optimalisatie nog vaak gedacht wordt in losse 'taken' geloven wij in de kracht van een duidelijke SEO-visie. Door intensief samen te werken tussen klant én de SEO specialisten hebben we het doel van de klant ruim overtreffen. Met een omzetstijging van +62% uit het organisch verkeer in een concurrerende markt met grote partijen zijn wij trots dat Koffergigant goed meedraait in de top van de zoekmachine resultaten!

Wil jij ook een betere ranking in de zoekmachines?

Ben je benieuwd of er voor jou ook betere resultaten te behalen zijn binnen zoekmachine optimalisatie (SEO)? Wij adviseren je graag over de kansen voor jouw organisatie! 

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23