Challenge us
menu
Fintessa

Thought leadership ingezet voor vernieuwde website van Fintessa

Bekijk de case

Fintessa Vermogensbeheer

Fintessa is een zelfstandige en onafhankelijke vermogensbeheerder. Zij werken voor particulieren, ondernemers, stichtingen en instituten. Betrouwbaarheid van mensen, beleggingsbeleid en uitvoering. Voor Fintessa de basis van hun bedrijf, voor hun klanten de basis van vermogensbehoud en vermogensgroei. Fintessa biedt maatwerk vermogensbeheer voor vermogens vanaf € 100.000. Boegbeeld van Fintessa is Martine Hafkamp. Zij is een vakvrouw die tweevoudig winnaar is van de prestigieuze prijs de Gouden Stier en dus veel verstand van zaken heeft. Ze is regelmatig in de media te vinden. Ze schrijft voor diverse blogs en treedt daarnaast verder op in BNR (in het wekelijkse programma, Zaken doen met...). Ook is ze te vinden op TV, met name bij Business Class, maar ook bij De Financiële Telegraaf tv, Belegger.nl en ZoominTV. Drie weken lang wordt zij gevoed door collega's met informatie en vertaald dat vervolgens weer naar bruikbare content voor op alle zojuist genoemde bronnen. Kortom kansen genoeg om voor deze klant Thought Leadership na te streven.

Wensen

Een nieuwe website.

De websites waren, in vergelijk van de groei van Fintessa Vermogensbeheer, gedateerd. Zowel technisch als ook qua vormgeving. Alle uitingen op het Internet werden weliswaar gepoogd weer te geven via de website, maar ook via vermogensbeheer.tv en martinehafkamp.nl. Helaas zorgde de structuur niet voor een duidelijk verhaal  hierin. De nieuwe website moest daar dus verandering in brengen. Uiteraard moesten ook de doelgroepen en conversies in ogenschouw genomen worden.

Strategie

Thought Leadership.

Doordat er dus veel vakinhoudelijke kennis in de organisatie aanwezig is hebben we bij de realisatie van de nieuwe website ingezet op Thought Leadership. Op deze manier kan een organisatie zich opstellen als een autoriteit in de branche, wat het imago zeker ten goede komt en helpt in de uiteindelijk gewenste toename van het verkrijgen van leads. De pagina actueel is volledig daarop ingericht, hier komt al het nieuws namelijk samen. Elke dag geeft Fintessa in de vorm van een beursbericht haar visie over de afgelopen dag en wat de de komende dag zal gaan brengen. Alle content op de site, kan gedeeld worden met Social Media. Via een drietal Template Variabelen kan er per artikel op de website een samenvatting gemaakt worden voor: Twitter, Facebook en Linkedin. Deze wordt via een RSS uitgelezen en wordt via een internetdienst gepusht naar de zojuist genoemde kanalen waar Fintessa een pagina heeft zodat Fintessa in staat is om daar in contact te komen met haar doelgroep.

Aanpak

Open Source Content Management Systeem.

De site is gebouwd in een gebruikersvriendelijk Open Source Content Management Systeem (Modx) en is verder ook responsive gemaakt zodat de website ook op de mobiele apparaten goed te bekijken is. De totstandkoming is gerealiseerd middels een Interactie Ontwerp (uiteenzetten van de structuur/indeling), Grafisch Ontwerp (styling/lay-out), Technische Realisatie (back-end & front-end), SEO optimalisatie, Content creatie Internet Marketing Optimalisatie.

Resultaat

Het resultaat liegt er niet om. Bekijk het resultaat op www.fintessa.nl.

Patricia Oschatz: "Adwise is een professioneel bureau met een deskundig en daadkrachtig team dat meedenkt en adequaat de voortgang van lopende projecten oppakt". 

Thought leadership inzetten voor jouw organisatie?

Neem contact op.

Neem contact op

Cases

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23