Challenge us
menu
Dijkman Zonne-energie

Van leads extern inkopen naar zelf kwalitatieve leads genereren

Bekijk de case

Inleiding

Er zijn veel mogelijkheden om als organisatie leads te genereren. Eén manier is het binnenhalen van leads via externe offertevergelijkers, zoals Dijkman Zonne-energie dat deed. De grootste nadelen daarvan zijn vaak lage conversieratio's en de afhankelijkheid van andere partijen. Dat kan ook anders. Dankzij een nieuw merkconcept, een nieuwe website en een nieuwe, data-gedreven manier van werken, genereert Dijkman nu zelfstandig meer dan voldoende kwalitatieve leads. Hoe we dat samen hebben gedaan lees je hieronder.

Awards & Nominaties
European Search Awards - Best low budget campaign (PPC) Dutch Search Awards - Beste PPC B2C campagne

Dijkman

Maak kennis met de opdrachtgever.

Dijkman levert diverse soorten zonnepaneelinstallaties van A-merken. Dijkman Zonne-energie onderscheidt zich door de persoonlijke aanpak met advies aan huis door één van de adviseurs. De zonnepanelen worden geïnstalleerd door eigen vakkundige monteurs en onder meer de btw-teruggave voor klanten wordt geregeld. Dijkman is gecertificeerd en aangesloten bij Stichting Garantiefonds – Zonnepanelen & Zonne-energie (SGZE). De missie voor de komende jaren is dat het bedrijf de meest kwalitatieve en bekendste regionale speler wordt in zonnepanelen.

Bezoek de website van Dijkman
Dijkman Zonne-energie

De uitdaging

Hoe genereer je zelf voldoende leads?.

Dijkman Zonne-energie kocht voor het bij ons aanklopte vooral leads in bij offerte-vergelijkers. Van alle ingekochte leads werd slechts 10% daadwerkelijk een opdracht, omdat mensen geneigd zijn om bij veel verschillende partijen offertes op te vragen. Het mkb-bedrijf kwam bij ons aan voor een betere online aanpak. Het wilde niet meer afhankelijk van vergelijkingsplatformen en voortaan zelf online leads genereren. “Wij hebben ervoor gezorgd dat de website van Dijkman een lead generator werd met voldoende volume en een goede kwaliteit”, licht Stan Ros, performance manager bij Adwise, toe.

De oplossing

Zoals we eigenlijk altijd adviseren voor optimaal resultaat, hebben we een full-service aanpak ontwikkeld. We zijn begonnen met de ontwikkeling van een sterk merkconcept, vervolgens is er een nieuwe website ontworpen en gebouwd in de nieuwe huisstijl en zijn er diverse campagnes op verschillende kanalen bedacht en uitgevoerd. Belangrijk is daarbij de meetbaarheid van lead tot opdracht om de hele klantreis inzichtelijk te maken.

Merkconcept vanuit kernwaarden

Laagdrempelig, nuchter en eerlijk.

Tijdens twee sessies hebben we de kernwaarden van Dijkman bepaald: laagdrempelig, nuchter en eerlijk. Het gewenste imago is professioneel, duidelijk en betrouwbaar. En de gewenste uitstraling kwalitatief, energiek en betrouwbaar. Via een speelveldanalyse kwamen we erachter dat Dijkman zich rondom duurzame energie onderscheidt met kwaliteit en professionaliteit.

Positionering

Zonnig en zorgeloos.

Het nieuwe logo bevat een krachtig, open font met één element: een minimalistisch oranje dakje. Het onderschrift vertelt in één oogopslag wat de klanten van Dijkman doen: ‘Zorgeloos profiteren van de zon’. Achter het woordje zorgeloos staat een zonnetje. Zorgeloos verwijst terug naar het ontzorgen van klanten op alle vlakken: geen zorgen om kwaliteit, garanties, Arbo-richtlijnen, brandgevaar of rendement.





Alle beelden op de website en andere uitingen krijgen een lens flare van de zon over het egale oranje kleurvlak en de foto. Zo maken we de link met de zon nog visueler zonder overal een zon te tonen. De schuine lijn is afgeleid van het dak-element uit het logo, met de helling van het schuine vlak kan vrij gevarieerd worden per type uiting.






De doorvertaling van de nieuwe positionering is overal terug te zien. Van de nieuwe website, tot het wagenpark, in digitale communicatie, maar ook op het pand en op de visitekaartjes.



Persoonlijke touch

Alles draait om aandacht.

Op de foto’s zien we steeds een professional aan het werk die met zijn voornaam wordt aangeduid. Dit doen we om het persoonlijker te maken. Zoals bij een advertentie op sociale media: ‘Maar wat als de zon niet schijnt? Vraag het Hans’. Of op een busje van Dijkman: ‘Zorgeloos geïnstalleerd door Tom (en zijn collega’s)’. Ook is er gekozen voor een referral-concept: Wanneer je iemand aandraagt die ook daadwerkelijk klant wordt bij Dijkman, ontvang je als aandrager 100 euro.

Resultaten

In cijfers.

+445%

Meer opdrachten

5x meer leads

In 1,5 jaar tijd via de website

1 uit 3

Leads naar opdracht conversie

+66%

Meer leads met hetzelfde budget

Dijkman Zonne-energie

Tevreden klant

Reactie op de samenwerking.

Dijkman is erg te spreken over de resultaten. “Adwise heeft onze online marketing naar een hoger niveau getild. Wij zijn nu niet langer afhankelijk van offerte-vergelijkers en genereren nu zelf kwalitatief goede leads. Dat geeft ons een voorsprong op de concurrentie.''

Ook Stan blikt namens Adwise terug op een succesvolle samenwerking. ''Deze klantcase laat zien dat ook voor mkb’ers die vooral regionaal actief zijn veel winst te behalen is als de online marketing naar een volwassen niveau gaat. Dat kan al op korte termijn tegen kosten die te overzien zijn. Toen we de business case opmaakten en investeringen en opbrengsten in kaart hadden, was de keuze voor ons snel gemaakt.'' 

Reactie van Dijkman

Dijkman is erg te spreken over de resultaten. “Adwise heeft onze online marketing naar een hoger niveau getild. Wij zijn nu niet langer afhankelijk van offerte-vergelijkers en kunnen nu zelf kwalitatief goede leads genereren. Dat geeft ons een voorsprong op de concurrentie.” Deze klantcase laat zien dat ook voor mkb’ers die vooral regionaal actief zijn veel winst te behalen is als de online marketing naar een volwassen niveau wordt geholpen. Dat kan al op korte termijn tegen kosten die te overzien zijn. “Toen we de business case opmaakten en investeringen en opbrengsten in kaart hadden, was de keuze voor ons snel gemaakt. ”, verzekert Ros.

Stan Ros

Wil je ook meer leads genereren?

Ik denk graag met je mee!.

Stan Ros, Adwise performance manager

Neem contact op
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24