Demarec OilQuick Challenge

Een succesvolle campagne voor merkbekendheid in een technische nichemarkt

Ontdek het product, de Demarec OilQuick
Bekijk de case
Een succesvolle campagne voor merkbekendheid in een technische nichemarkt

Nieuwe digitale strategie

OilQuick: een snelwisselsysteem voor graafmachines, wielladers en vorkheftrucks. Hoe vergroot je de bekendheid van OilQuick, een hydraulisch snelwisselsysteem dat graafmachines, wielladers en vorkheftrucks efficiënter inzetbaar maakt? Demarec, een topfabrikant van uitrustingsstukken voor de sloop- en recyclingindustrie, wilde de bekendheid van deze nieuwe techniek vergroten en vroeg Adwise hier een campagne voor te ontwikkelen. OilQuick is een technisch product en kent een aantal grote barrières om aan te schaffen waaronder de impact op je complete machinepark. Een mooie uitdaging dus!

Slimme targeting om de end-user te bereiken

De primaire doelgroep van Demarec en OilQuick bestaat uit eigenaren en inkopers van bedrijven in de sloop- en recyclingbranche. Na inventarisatie van Adwise bleek dat de eindgebruikers (machinisten van graafmachines, wielladers en vorkheftrucks) een grote invloed hebben op de aanschaf van machines en uitrustingsstukken. Door slimme targetingtechnieken bereikten we deze end-users gericht op Facebook.

Uitvergroten van het belangrijkste voordeel

Voor een krachtige communicatie adviseerde Adwise een centrale propositie te kiezen. OilQuick kent verschillende voordelen, maar de belangrijkste, snel wisselen tussen verschillende uitrustingsstukken, was zeer geschikt om uit te vergroten. Adwise bedacht de Demarec OilQuick Challenge: in hoeveel seconden kan de graafmachine tussen twee verschillende uitrustingsstukken wisselen?

De campagne kende drie doelstellingen:

  • Bekendheid van het merk OilQuick vergroten onder de doelgroep gebruikers
  • Voordelen van OilQuick communiceren
  • Aantal Facebook likes Demarec vergroten.

Demarec OilQuick Challenge

Samen met de klant ontwikkelden we een video ter promotie van de challenge en publiceerden deze op Facebook. De promo is actief bij de doelgroep onder de aandacht gebracht en in korte tijd reageerden honderden kwalitatieve deelnemers op de challenge. Tijdens de looptijd van de challenge communiceerden we ook enkele referenties van ondernemers die overgestapt waren op OilQuick. Daarnaast activeerden we een likecampagne om de doelgroep ook aan Demarec te binden. Aan het eind van de campagneperiode hadden meerdere deelnemers het juiste antwoord, waarna ze uitgenodigd werden om zelf een opdracht met OilQuick te doen op een fysieke locatie. Deze finale was live te volgen op de Facebookpagina van Demarec met Facebook Live.

Meer bekendheid en meer vraag

Tijdens de campagne werden bijna honderdduizend mensen bereikt en had een derde van de bereikte mensen ook daadwerkelijk interactie met de uitingen. Door de specifieke targeting was de engagement van de diverse posts erg hoog. Het aantal fans van Demarec steeg met ruim 600 nieuwe likes. Daarnaast nam ook de zoekvraag in de Adwords-campagne van Demarec met 46 procent toe tijdens de campagneperiode en ontving Demarec duidelijk meer aanvragen over OilQuick.