Challenge us
menu
Continu professionals

Win ‘de war for talent’ met geautomatiseerde locatie-targeting

Bekijk de case

Win 'de war for talent'!

De arbeidsmarkt staat op zijn kop: voor het eerst in 50 jaar zijn er meer vacatures dan werkzoekenden. Voor onze klanten zijn we altijd op zoek naar innovaties binnen de wereld van recruitment. We willen altijd voorop lopen, maar vooral advertentiebudgetten zo effectief mogelijk inzetten. Voor Continu Professionals bedachten we een slimme oplossing om budgetten nóg efficiënter te besteden. Zo’n 14% van het totale budget ging namelijk naar locaties waar in een straal van 40 km geen vacature beschikbaar was. Zonde! Dankzij een geautomatiseerde oplossing met een zelf ontworpen script en forse aanpassingen in de campagnestructuur, lopen er nu verrijkte ad campagnes per vakgebied in plaats van per regio. In deze case lees je hoe we dat gedaan hebben.

Continu

Maak kennis met de opdrachtgever.

Continu Professionals richt zich op de de bouw, techniek, civiele techniek, en publieke & woningcorporatie sector in 9 verschillende vakgebieden. Het bedrijf bestaat al 25 jaar en heeft landelijke dekking. Op dit moment heeft het ruim 2.500 vacatures in de portefeuille, zowel voor starters als ervaren professionals. De afgelopen jaren deed het diverse overnames, waardoor het bedrijf en het aantal professionals sterk is gegroeid. De organisatie staat bekend om haar persoonlijke aanpak. Het helpt professionals verder in hun carrière en helpt werkgevers bij het realiseren van hun groeiambities. De kernwaarden van Continu zijn groei, lef en vertrouwen.

Bezoek de website van Continu
continu

Uitdagende arbeidsmarkt

Een belangrijk strategisch thema voor Continu is een duidelijke performance-tactiek per branche en regio. Na de fusie met een aantal overgenomen partijen is met oog op de groei voor 2021 het campagnebudget flink verhoogd ten opzichte van vorig jaar. Het is hierbij belangrijk om de Cost per Acquisition (CPA) goed onder controle te houden. Het maandbudget wordt budgetgedreven ingezet, om zoveel mogelijk kwalitatieve sollicitaties te behalen tegen een zo laag mogelijke CPA.

Uit de nulmeting bleek dat 14% van het budget verloren ging aan inefficiënte locatie-targeting. “Er ging behoorlijk wat geld naar locaties waar in een straal van 40 km geen vacature beschikbaar was. En dat is zonde!”, vertelt Dennis Westerbeek, Digital Advertising Marketeer bij Adwise. Daar zijn we mee aan de slag gegaan. 

Van handmatig naar geautomatiseerd targeten

Stap 1.

Omdat nauwkeurige locatie-targeting bijdraagt aan relevantere advertenties, bedachten onze specialisten een geautomatiseerde oplossing met een zelfontworpen script voor locatie-targeting. Met hulp van data-gedreven automatisering wordt er geen geld meer verspild aan regio’s waar bepaalde vacatures simpelweg niet zijn. Op deze manier is het mogelijk om met hetzelfde budget het aantal sollicitaties te verhogen en ook de kosten per sollicitatie te verlagen. 

 

Van handmatig naar geautomatiseerd targeten

Stap 2.

In plaats van campagnes per regio, hebben we campagnes per vakgebied opgezet. Door deze campagnes verder te verrijken met dynamische zoekadvertenties vangen we alle relevante zoekopdrachten af. De URL-structuur bevat de genoemde vakgebieden en daardoor laten we de juiste URL's per campagne crawlen. Daarnaast konden we de vacature-feed van Channable als dynamische zoekadvertentie inzetten. Deze feed ligt ook aan de basis van onze geautomatiseerde oplossing. 

Continu Amsterdam
Continu Arnhem
Continu Breda
Continu Goes

Van handmatig naar geautomatiseerd targeten

Stap 3.

De feed wordt driemaal per dag ververst. Op basis van de locatie van de vacature worden de bijbehorende coördinaten bepaald zodat het script een straal rondom vacatures trekt. Eventuele fouten bij de invoer worden door een Google Ads script gefilterd. Afhankelijk van de reisbereidheid van de doelgroep kan de radius van locatie-targets aangepast worden per vakgebied. Zo zijn advertenties voor hightech gezien de enorme vraag naar deze specialisten alleen zichtbaar in de buurt van de standplaats van de vacature.

Belangrijkste resultaten

in cijfers.

-75%

Daling van CPA

+400%

Stijging in aantal sollicitaties

+140%

Stijging conversiepercentage

UX lab Adwise

Toelichting op de resultaten

overtroffen doelstellingen.

De behaalde resultaten hebben de doelstelling meer dan overtroffen. Het aantal sollicitaties is verviervoudigd terwijl de kosten slechts met 22% toenamen. Ons script zorgde ervoor dat het budget steeds vollediger en efficiënter uitgegeven (oplopend tot 100%). “We trekken nu geen bezoekers meer die via de advertentie op de website terecht komen en afhaken omdat de vacatures niet bij hen in de regio zijn. Ofwel: de werkzoekenden die we aantrekken worden veel beter en relevanter bediend met advertenties.''

Breder toepasbaar

De oplossing bespaart veel tijd, omdat de locatie-targeting niet meer handmatig wordt aangepast. Aangezien het vacatureaanbod meerdere keren per dag verandert en niet evenredig over regio’s verdeeld is, bespaart dit aanzienlijk veel tijd. Tijd die nu gebruikt kan worden om de war for talent te winnen. Onze oplossing alloceert het budget zo efficiënt mogelijk genereert zichtbaarheid voor nieuwe vacatures. 

“Wij zijn altijd op zoek naar de beste, meest relevante en efficiënte resultaten door optimaal samen te werken op alle marketingvlakken. Onze afdelingen geven gezamenlijk innovaties vorm en data en advertising werken intensief samen. Wij volgen de dynamische wereld op de voet, om zo onze opdrachtgevers het voordeel te kunnen bieden om voorop te lopen in de markt'' - Dennis Westerbeek, Advertising Specialist 

De methode kan namelijk relatief eenvoudig worden ingezet voor andere klanten waar locatie een rol speelt. Het grote voordeel van onze aanpak is dat je het account consolideert. Het algoritme krijgt voldoende input en je blijft toch zo relevant mogelijk voor je doelgroep.

Martijn Takens, Adwise

Ook aan de slag met e-recruitment?

Ik denk graag met je mee!.

Evelien, Account Director

Neem contact op

#1 Fullservice Digital Agency 2021