Challenge us
menu
Atkins

Een gebruiksvriendelijke en meertalige tool

Bekijk de case

Een gebruiksvriendelijke en meertalige tool voor de wereldwijde Atkins community

Het Atkins-dieet is al sinds 1972 wereldwijd bekend en draait om een koolhydraat-arme levensstijl. Om de Atkins community een online hulpmiddel te geven bij het afvallen heeft Adwise Internetmarketing de meertalige Meal Planner ontwikkeld.

Wensen

Een van de sterke punten van het Atkins dieet is dat de deelnemer per dag begeleid wordt bij het afvallen. Door planning van en advisering over de inname van de juiste voedingsstoffen wordt het afvallen gestimuleerd. De wens was om een online maaltijdplanner te realiseren die de deelnemer helpt om de maaltijden en voedingsstoffen per fase goed te plannen. Het Atkins dieet kent 4 fases. De Meal Planner is meertalig en naast Nederland ook toegankelijk voor de UK, Canada en Australië, dus moest ontwikkeld worden in diverse talen en metrieke stelsels.

Aanpak

In een nauwe samenwerking met diverse landen is de projectaanpak en het uiteindelijke gewenste resultaat bepaald. De Atkins Meal Planner draagt bij aan een aantal doelen: - Branding; doordat Atkins de Meal Planner kan aanbieden, geven ze hun community een voordeel ten opzichte van andere diëten. - Self-service; de Meal Planner voorziet de Atkins community van een aantal gemakken zoals recepten op maat, suggesties, eenvoudig een maaltijdplan opstellen en een bijbehorende boodschappenlijst opstellen.

Resultaat

Het resultaat is een meertalige maaltijdplanner voor de landen Nederland, UK, Canada en Australië. In een paar simpele stappen komt men tot een uitgebalanceerd maaltijdplan. Na het aangeven van de startdatum en de fase waar men in zit worden er recepten getoond. Ieder moment van de dag (ontbijt, lunch en diner) heeft een eigen recept, en voor tussendoor worden er ook suggesties gedaan voor snacks (ochtend-, middag-, en avondsnack). Per recept wordt het aantal ‘net carbs’ aangegeven, een unieke Atkins eenheid. Recepten kunnen eenvoudig vervangen worden door alternatieven met dezelfde voedingswaarde.

Verder is het eenvoudig om recepten te delen op social media, ze te mailen naar vrienden en uit te printen.

De shopping list functionaliteit genereert een lijst met ingrediënten voor de diverse recepten. Op deze manier is ook gelijk duidelijk wat er een boodschappen gedaan moet worden om de recepten zelf te kunnen bereiden thuis.

Tot slot is het eenvoudig om de hele receptendatabase te doorzoeken. Dit kan op trefwoord maar ook aan de hand van categorieën zoals vlees/vis, gang (ontbijt/lunch/diner) of fase.

Benieuwd hoe tooling voor jouw ingezet kan worden?

Neem contact op.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23