Challenge us
menu

Shortlist European Search Awards 2024: zes nominaties voor Adwise en opdrachtgevers

European Search Awards 2024

De lijst met kanshebbers voor de European Search Awards is gepubliceerd en met trots delen we dat Adwise samen met 5 opdrachtgevers op de internationale shortlist staat. Onze samenwerkingen met ShampooBars, ShirtUp!, Electro World, Continu Professionals en viaBOVAG zijn in uiteenlopende categorieën genomineerd. Daarnaast is onze zelfontwikkelde, SEO-tool 'pAthwIse' kanshebber voor 'Best AI Software Solution'. Op 23 mei worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de uitreiking in Praag.

 

Nominaties 2024

Hieronder vind je het overzicht van de genomineerde Adwise-samenwerkingen bij de European Search Awards 2024. Scroll naar beneden om meer te lezen over de cases en de awardshow zelf. Benieuwd naar de volledige shortlist van de ESA? Klik dan hier.

ShampooBars I
Best low-budget campaign
De meeste verzorgingsproducten bestaan voor 80% uit water, waardoor deze vaak worden verpakt in grote plastic flessen die allemaal vervoerd moeten worden. Een Shampoo Bar bevat alleen de 20% aan werkende ingrediënten en gaat gemiddeld net zo lang mee als 3 plastic shampoo flessen.

In de niche markt waarin het opereert, was de grootste uitdaging het creëren van eigen vraag en het voeren van een duurzaam business model.

Samen met ShampooBars hebben we vanuit een klein budget een succesvolle multi-channel strategie ontworpen, waarin hyperpersonalisatie, innovatief datagebruik en slimme kanaalkeuzes de belangrijkste pijlers vormden. Door het aantal terugkerende bezoekers te laten toenemen en meer mensen te laten overstappen, werden onder meer honderdduizenden plastic flessen bespaard.



viaBOVAG I Best use of data
Dagelijks vinden tienduizenden consumenten hun weg naar viaBOVAG.nl om motoren, fietsen, campers, caravans, vouwwagens en vooral auto's te (ver)kopen. Het retargeten van doelgroepen is een belangrijk onderdeel voor het succes van viaBOVAG. Veel websitebezoekers zijn echter gewoon windowshoppers aan wie retargeting niet is besteed. 

Samen met viaBOVAG hebben we een datagestuurd experiment opgezet dat is doorontwikkeld tot een succesvolle retargetingstrategie. Dankzij het gebruik van verschillende datamodellen op 1 miljoen profielen, hebben we zeer gedetailleerde doelgroepen in kaart gebracht. Daardoor profiteert viaBOVAG nu van een zeer effectieve targetingstrategie met look-a-like benadering die zorgt dat elke euro van het budget veel meer oplevert. 



Continu Professionals I
Best use of data
Intermediair Continu Professionals helpt professionals in de bouw, techniek, civiele techniek en woningcorporaties bij het vinden van een baan. Maar hoe verhoog je het aantal aanvragen en het percentage plaatsingen in de uiterst uitdagende arbeidsmarkt?

Samen met Continu hebben we 
de overstap gemaakt van vacaturemarketing naar een geautomatiseerde, datagedreven full-funnel recruitment campagnestrategie. We hebben kanalen gekoppeld op een nog niet eerder vertoonde manier, waarbij budgetten automatisch verschuiven naar daar waar de meeste vraag is. 

Een belangrijk onderdeel van de hierboven genoemde strategie is slim datagebruik. Dankzij de strategische integratie met CDP BlueConic, levert Continu altijd content die inhoudelijk perfect aansluit op de specifieke interesses en behoeften van gedetailleerd uitgewerkte doelgroepen. 

Zo krijgt elke potentiële kandidaat een eigen unieke en uniforme digitale beleving. 


ShirtUp! I
Best Pan-European Campaign
Nieuwkomer ShirtUp wil de printindustrie opschudden door het verkorten van het productieproces en het aanbieden van de beste kwaliteit en snelste levertijd in de markt. Er is een eigen schaalbare faciliteit gebouwd en een platform ontwikkeld met een intuïtieve configurator. Samen hebben we het merk 'ShirtUp!' tot leven gebracht.

Waar Adwise werkte aan design, wireframes en een gedegen entry strategy - zorgde ShirtUp! dat hun eigen printfaciliteit ingericht werd. Inmiddels is ShirtUp! met zowel brand als performance campagnes actief in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland, België en Oostenrijk. Campagnes die gemaakt zijn met AI, gericht op het activeren tot gebruik van AI. 



Electro World I
Best use of Social Media
Electro World is actief in een zeer concurrerende markt, waarin je je niet kunt onderscheiden met lage prijzen. Andere USP's zoals persoonlijke aandacht, kwaliteit en service moesten dus het verschil maken.

Om deze USP's over te brengen op de doelgroep, hebben we lokale ondernemers centraal gezet in hyperlokale campagnes. Via onder meer Facebook kregen concumenten advertenties te zijn met informatie van hun lokale ondernemer. Dankzij Hunch hebben we dit in mum van tijd in heel Nederland uitgerold. 

Een aankoop bij één van de 140 Electro World stores voelt daardoor als een bezoek aan je lokale electronicahandel.



Adwise - Your Digital Brain I Best AI Software Solution
Redirecting is een belangrijk onderdeel van een websitemigratie. Dit proces, dat we voor veel opdrachtgevers (met regelmaat) uitvoeren, is een tijdrovende en foutgevoelige procedure. Om daarop in te spelen, hebben we pAthwIse gebouwd, de eerste AI-gedreven semantische redirecttool.

In een paar uur tijd matcht deze tool content van duizenden URL's, in welke taal dan ook en niet alleen op basis van exacte tekst of HTML-code, maar ook op basis van semantische context en verschillende terminologie. 

Dankzij pAthwIse profiteren onze opdrachtgevers bij websitemigraties van hoge matchingspercentages, een betere klantervaring, stijgingen in verkeer, hogere SEO-rankings, meer leads en minder afhankelijkheid van schaars beschikbare SEO-experts.




 

23 mei: uitreiking in Praag

Na eerdere edities in onder meer Barcelona en Lissabon, worden de European Search Awards dit jaar uitgereikt in Praag. Op 23 mei zal de Tsjechische hoofdstad voor even worden omgedoopt tot Search Capital van Europa. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens het ESA-gala. In totaal zullen daar in 50 categorieën prijzen worden uitgereikt voor de beste campagnes, innovaties, teams en agencies uit Europa.

 

Over de European Search Awards

De European Search Awards is een initiatief van Don't Panic en bekroont het beste werk en de beste teams en agencies uit Europa op het gebied van SEO, PPC, software en content. Ieder jaar beoordeelt een internationale vakjury honderden entries, waarbij de beste inzendingen worden genomineerd. Hierbij wordt vooral gekeken naar innovatie, creativiteit en connectiviteit binnen het veranderende digitale landschap. 


Bekijk ons werk

Award-winning impact.

Adwise work Challenge us

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Marijn ten Bulte, Head of organic channels, helpt je graag!

Neem contact op

Heracles Almelo

Heracles Almelo

Voortman Steel Machinery

Voortman Steel Machinery

Vandentop Tuinhout

Vandentop Tuinhout

Akeneo PIM implementatie

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24