Challenge us
menu

Shari voor tweede jaar op rij bij beste consultants van Nederland; in gesprek met onze Head of SEO

Dutch Search Awards 2023

Begin november maakte de Dutch Search Awards de shortlist bekend. Niet alleen de nominaties voor agencies, merken en campagnes, maar ook de nominatielijst voor beste marketing consultant werd gepubliceerd. Shari wist deze nominatie vorig jaar al te behalen, maar ook dit jaar staat ze op de lijst van genomineerden. Een uitzonderlijke prestatie zou je zeggen. Tijd voor een interview met Shari, die net als vorig jaar, bescheiden blijft onder deze uitzonderlijke prestatie.

Shari is zeven jaar geleden begonnen als trainee bij Adwise, naar een uitstapje bij andere bureaus kwam ze terug als fulltime SEO marketeer bij Adwise en inmiddels is ze al een aantal maanden aan de slag als Head of SEO. Voor Shari kwam de nominatie als een verrassing, "ik had het vorig jaar al niet verwacht, maar dit jaar nog minder dan vorig jaar”, vertelt ze met een bescheiden lach.



Energieke coach  
Afgelopen jaar heeft Shari de stap gemaakt naar Head of SEO, waarbij ze het achtkoppige SEO-team aanstuurt. Daarbij komt wel wat meer verantwoordelijkheid en een drukke agenda kijken. Ze is nu namelijk verantwoordelijk voor het SEO team en het initiëren van innovaties. Iets wat goed bij haar past zegt ze zelf: “Ik krijg veel energie van het coachen van mensen.” Het coachen is niet nieuw voor haar, vorig jaar heeft ze een jaar parttime als docent voor Hogeschool Saxion gewerkt. “Ik heb daar veel geleerd, niet alleen op het gebied van coachen, maar ook hoe je het beste informatie op een ander overbrengt”, vertelt Shari. Dit neemt ze nu allemaal mee in haar rol als Head of SEO bij Adwise.

 


Achter de schermen
Wanneer je Shari vraagt wat ze voor de genomineerde case van Kader Group (Beste SEO B2B Campagne & Beste SEO ChatGPT Campagne) heeft gedaan, vertelt ze met enthousiasme en passie alle ins en outs. Het begint voor Shari met het bedenken van een innovatieve aanpak, waarna ze dit samen met het team gaat uitvoeren. Dat is nog niet zo makkelijk als het klinkt, je moet namelijk met veel rekening houden zoals de doelen vanuit de opdrachtgever en het budget. Hierdoor moet je als consultant creatief inzicht hebben en oplossingsgericht kunnen denken. Oplossingsgericht denken kan Shari wel, ze geeft zelf aan dat ze het leuk vindt om te kijken naar de doelstellingen en uitdagingen van klanten en hoe ze die dan zo efficiënt mogelijk kan oplossen.

“Een tool die inhoudelijk kijkt naar de
tekst en daar matches bij zoekt.” 

Over de case vertelt Shari dat zij en haar team een redirect tool hebben gemaakt die op basis van content matcht. Deze tool kijkt inhoudelijk naar de tekst en zoekt op basis daarvan matches. Een verschil met de meeste bestaande tools die matchen op basis van URL’s. "Als het gaat om het overnemen van bedrijven, die gebruikmaken van een andere terminologie, is het belangrijk om juist te kijken naar de tekst en inhoud, oftewel de semantiek", legt Shari vol passie uit.



Alle data was verloren

Naast alles wat Shari een enorme kick geeft, heeft ze ook een paar gênante momenten meegemaakt. Zo vertelt ze dat ze weleens tijdens een site crawl met Screaming Frog, een SEO audit tool, is vergeten om hem in te stellen op database storage en per ongeluk haar venster afsloot. “Mijn laptop stond anderhalve dag aan zonder resultaat, aangezien niet alles automatisch opsloeg.”

 

Bovenaan de wishlist
Shari hoeft niet lang na te denken bij de vraag wat ze nog wil bereiken: "Ik zou nog super graag een Global Search Award willen winnen”, vertelt ze met een big smile. Aan ambitie ligt het niet bij Shari; ze blijft maar groeien en gaat stap voor stap haar grootste voorbeeld, Aleyda Solis, achterna.

Afgelopen jaar heeft Shari zelfs een roundtable sessie gevoerd bij Emerce E-commerce Live, waar ze aan de hand van bekroonde AI cases liet zien hoe je een SEO-strategie maakt met behulp van kunstmatige intelligentie.




Bedankt!
Shari wil ook graag nog een aantal mensen in het zonnetje zetten. Als eerst benoemt ze de opdrachtgever, Kader Group, aangezien ze zonder hen nooit aan deze case had kunnen werken. Daarna benoemt ze haar collega’s, Noah Pluimers, Remco Jansen en Joost van de Maat. “Samen met Noah en Remco heb ik het technisch allemaal voor elkaar gekregen en ik wil Joost bedanken voor de visuals, want die heeft de video gemaakt voor de case.”

Vanavond, 1 december, vindt de uitreiking van de Dutch Search Awards 2023 plaats in DeFabrique in Utrecht. Hopelijk weet Shari haar titel binnen te halen en wederom samen met het team een bekroonde case op hun naam te zetten.


-> Bekijk hier het volledige interview met Shari

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








De Dutch Search Awards 2023

Ieder jaar erkent en bekroont de onafhankelijke vakjury van de De Dutch Search Awards bijzondere prestaties uit de Nederlandse search marketingindustrie. Op vrijdag 1 december worden de winnnaars bekendgemaakt tijdens het DSA gala in Utrecht. De show is ook te volgen via een livestream. 

Ook aan de slag als Digital Consultant bij Adwise?

Sanne denkt graag met je mee!

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23