Challenge us
menu

Goedlachs, gedreven en genomineerd; Shari en Elke bij beste consultants van Nederland

Dutch Search Awards 2022

Eerder deze maand maakte de Dutch Search Awards hun shortlist bekend. Naast nominaties voor agencies, merken en campagnes wordt ook de lijst met beste marketing consultants gepubliceerd. En daarop prijken onder meer de namen van 'onze' Shari Jalimsing en Elke Eijsink. Zelf reageren ze verrast op het nieuws en nemen ze de felicitaties erg bescheiden in ontvangst, maar na een ijzersterk jaar en meerdere genomineerde DSA cases hebben ze deze nominaties toch echt zelf afgedwongen. Tijd voor een nadere kennismaking.

Een last-minute zoomcall tijdens de woensdagmiddaglunch onder de noemer van 'een probleempje met de DSA cases'waarin je vervolgens hoort genomineerd te zijn voor beste consultant. Achteraf misschien een ietwat vileine manier, maar zeker bevorderlijk voor het verrassingseffect. Hoe beduusd Shari en Elke ook zijn, de nominaties zijn absoluut hun eigen verdienste na een succesvol jaar als Adwise specialist.



Altijd meedoen om de bovenste plekken  
Met tuinhoutspecialist Vandentop sleepte Senior SEO specialist Shari eerder dit jaar al een Friends of Search award, de tweede op rij, in de wacht en ook bij de DSA 2022 is ze met onder meer PreZero en Vandentop betrokken bij meerdere nominaties. Ook hostte ze haar eigen spreker sessie op de Webwinkelvakdagen, waar ze een volle zaal vol passie over haar succescase met viaBOVAG.nl vertelde. Die passie voor haar vakgebied is even kenmerkend als aanstekelijk, want zelfs als SEO-leek kun je niet anders dan enthousiast worden van Shari's kennis over en gedrevenheid voor alles rondom Search Engine Optimization.

Vliegensvlug de vleugels uitslaan 
Sinds Adwise en omnichannel platform MessageBird de handen ineen sloegen, nam het domein marketing automation en conversational marketing binnen Adwise een vlucht. Met Elke als één van de aanjagers. Van geautomatiseerde communicatieflows- en campagnes uitdenken, opzetten en implementeren tot opdrachtgevers begeleiden bij de conversational transitie; zowel praktisch als strategisch geeft Elke haar consultantrol steeds meer kleur. Kortgeleden zette ze nog diverse succesverhalen uiteen voor een zaal vol C-level publiek. Het gemak waarmee ze haar razendsnelle ontwikkelingscurve vorm geeft, verraadt een flinke dosis vakkennis, passie en gedrevenheid.

''Onverwacht,
blij en een hele eer.''

De nominaties zagen Shari en Elke beiden niet aankomen. ''Je verwacht eigenlijk niet dat je vanuit de rol als consultant genomineerd wordt'', geeft Elke aan, die al heel blij was met de twee nominaties voor haar case met Heracles Almelo. ''Ik was heel verbaasd, maar wel heel blij''. Shari deelt die mening en noemt de nominatie een hele eer. ''Het geeft toch aan dat ik op de juiste weg zit en de juiste dingen combineer en toepas bij klanten''. 



Die rol in de praktijk

Een innovatieve, ludieke loyaliteitscampagne via WhatsApp en een zelfgebouwde Organic Shopping tool. De genomineerde DSA cases van Elke en Shari met Heracles Almelo en Vandentop zijn totaal anders, maar vanuit de consultantrol is er zeker overlap. Beiden helpen met zowel het bedenken als uitvoeren van de beste en meest innovatieve aanpak op basis van gestelde doelen, waarbij gelimiteerde budgetten vaak vragen om extra creativiteit en het zoeken naar verrassende oplossingen.

''Die combinatie maakt het zo dynamisch en interessant.''

''Wat maakt veel impact, maar kost weinig?'' vat Shari samen. ''Naast het bedenken van ideeën, ben je veel bezig met de technische uitvoer achter de schermen'' vult Elke vanuit haar case aan. Van de tekentafel tot het productieproces, als consultant zijn ze beiden van begin tot eind vanuit verschillende invalshoeken nauw betrokken bij hun projecten. En juist die variatie is voor beiden de belangrijkste reden waarom ze hun werk zo leuk vinden. 





Nog lang niet uitgeleerd
Over de vraag wat de persoonlijke ambities zijn, hoeven ze allebei niet lang na te denken. ''Een nog betere consultant worden dan nu natuurlijk'' opent Shari lachend met een inkopper, die ze snel concreet maakt door te vertellen over haar ambitie om bedrijven en teams te helpen. ''Ik wil graag nog meer bedrijven inspireren en helpen te innoveren met SEO en ook focussen op de ontwikkeling binnen teams; hoe kan ik mensen helpen en ze beter maken?''

Elke zoomt meer in op het verbreden van haar kennis binnen het domein conversational marketing. ''Naast WhatsApp die automatisering ook doortrekken naar bijvoorbeeld Instagram, daar wil ik meer van leren. Hoe je echt klanten en fans bereikt via hun voorkeurskanalen''. Zowel overkoepelend in de breedte als inhoudelijk in de diepte zijn Shari en Elke wat hun betreft nog lang niet uitgeleerd.  
 


Bedankt voor alles!
Zoals zowel Elke als Shari meermaals benadrukken, zien ze hun nominaties echt als het resultaat van team work. Wie ze dan specifiek willen bedanken? ''Allereerst Wilco (Nieuwenhuis, Performance Manager Adwise)!'', begint Elke, ''hij heeft samen met Heracles een groot deel van de case bedacht, daarvoor wil ik hem bedanken. En verder Frank (Merjenburgh, Marketing coördinator Heracles Almelo), voor alle input, het sparren en de gave ideeën die we samen hebben bedacht. Zonder hen was dit geen genomineerde case geworden''. 

Ook Shari laat deze kans niet onbenut om een aantal mensen flink in het zonnetje te zetten. ''Allereest wil ik Vandentop zelf bedanken en het dynamische en leuke team met Jorrit, Hester, Elyse en Demian. Ook Robert (oprichter Vandentop) natuurlijk die alles mogelijk maakt.'' Een speciaal woord van dank gaat naar collega's Remco Jansen, Herbert Rorije en Jan Ramaker. ''Vooral sparren met Remco levert altijd de leukste ideeën op. Herbert wil ik bedanken voor de samenwerking met de klant en Jan omdat deze succescase samen met hem allemaal is begonnen.'' 

-> Bekijk hier het volledige interview met Elke
-> Bekijk hier het volledige interview met Shari

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








De Dutch Search Awards 2022

Ieder jaar erkent en bekroont de onafhankelijke vakjury van de De Dutch Search Awards bijzondere prestaties uit de Nederlandse search marketingindustrie. Op vrijdag 2 december worden de winnnaars bekendgemaakt tijdens het DSA gala in Utrecht. De show is ook te volgen via een livestream. 

Ook aan de slag als Digital Consultant bij Adwise?

Sanne denkt graag met je mee!

Neem contact op

#1 Fullservice Digital Agency 2021