AI kleurt steeds nadrukkelijker onze digitale realiteit: ‘hallucineren’ krijgt een nieuwe betekenis door chatbots, OpenAI lanceert GPT-5.2 tijdens code rood en ChatGPT ontwikkelt zich richting een sociaal platform. Google blijft ondertussen stevig doorontwikkelen met een experimentele AI-browser genaamd Disco, een nieuwe Website Optimizer in Google Ads en de vierde, en laatste, core update van dit jaar. Ook social platforms bewegen: TikTok maakt contentdelen socialer, YouTube, TikTok en Instagram geven gebruikers meer controle over hun feed en de DDMA Barometer 2025 laat zien hoe lastig het wordt om als merk écht aandacht te winnen.
‘Hallucineren’ woord van het jaar: nieuwe betekenis door chatbots
Google introduceert Disco, een experimentele webbrowser met AI-tabbladen
OpenAI lanceert GPT-5.2 tijdens ‘code rood’ – focus op performance en lange context
TikTok maakt contentdelen sociaal: organiseer en kijk samen
YouTube, TikTok én Instagram geven gebruikers meer controle over hun feed
DDMA Barometer 2025: zorgen dat je als merk de aandacht wint
Outro
Abonneer je op onze Substack en ontvang een samenvatting van de aflevering, de shownotes en links naar de bronnen.
Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25