De nieuwe DDMA Social Advertising Benchmark geeft scherp inzicht in de prestaties van social campagnes voor 2025, terwijl Meta extra tijd krijgt om een algoritme-vrije tijdlijn op Facebook en Instagram te introduceren. Opvallend: het socialmediagebruik onder jongeren daalt voor het eerst, terwijl Gen-Z juist pragmatischer boekt, vaker via het fysieke reisbureau én met AI. Intussen gonst het van de geruchten over versoepeling van de cookieregels, waarbij browserinstellingen leidend worden en uitgevers mogelijk uitzonderingen krijgen. Google duwt de markt verder richting AI-first met een standaard AI-modus in nieuwe Chrome-tabs, en we sluiten af met Google Pomelli: wat is het en waarom praat iedereen erover?
Meta krijgt meer tijd voor algoritme-vrije tijdlijn op Facebook en Instagram - maar wel dit jaar
Het sociale media-gebruik onder jongeren neemt voor het eerst af
Gen-Z boekt pragmatisch: vaker naar het fysieke reisbureau én AI
Gerucht: EU versoepelt cookieregels; voorkeuren via browser, uitgevers krijgen uitzondering
AI Mode standaard in nieuwe Chrome-tab: google zet in op ‘ai-first’ mobile search
Abonneer je op onze Substack en ontvang een samenvatting van de aflevering, de shownotes en links naar de bronnen.
Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25