
Amazon is terug als adverteerder in Google Shopping, terwijl Google tegelijk een stevige Spam Update doorvoert en experimenteert met een nieuwe Asset-studio vol AI-functies. Daarbovenop introduceert de techgigant de opvallende Nano Banana-tool, waarmee visuals razendsnel en goedkoop op photoshop-niveau te bewerken zijn. We bespreken daarnaast de groeiende populariteit van ChatGPT en andere AI-tools ten koste van Google Search, de transformatie van Google Assistant naar Gemini en de nieuwste advertentiemogelijkheden van Meta richting het shoppingseizoen. Tot slot nemen we de CBS-cijfers onder de loep, met een online omzetgroei van 5,6 procent in het tweede kwartaal.
Google mag Chrome en Android behouden, mede door toename AI concurrentie
Onterechte paniek in SEO land door tweet van Google productmanager over AI-mode
Nederlandse marketingbureaus voelen de druk — tijd voor een nieuw verdienmodel
Creativiteit loont, in ieder geval voor Adobe: sterke groei dankzij designsoftware en AI tools
Amazon lanceert ‘Second Chance Deal Days’ in DE & UK om tweedehands deals te vieren
Bol lanceert “Branded Shelves” — digitale etalages voor merken
Data: Meta zorgt voor 21 % stijging in leadkosten, maar blijft stukken goedkoper dan Google
Abonneer je op onze Substack en ontvang een samenvatting van de aflevering, de shownotes en links naar de bronnen.
Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25