Challenge us
menu

Openbaar Snapchatprofiel wordt vereiste om advertenties weer te geven

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Adwise X Snapchat

Vanaf juni 2022 moeten alle bedrijven op Snapchat die advertenties op het platform willen weergeven een ‘public profile’ hebben. Als bedrijf kun je via een publiek profiel organische content delen en zo veel meer impact maken en je merkervaring vergroten bij je doelgroep. De functie onderstreept het steeds groter wordende belang van organische content. Een Snapchat bedrijfspagina biedt namelijk talloze waardevolle mogelijkheden. En ze worden nu dus ook een vereiste om advertenties te blijven weergeven.

 

Features van een openbaar Snapchatprofiel 

Een bedrijfspagina maakt het makkelijk om content te delen en om te connecten met Snapchatters over de hele wereld. Gebruikers kunnen zich abonneren op een bedrijfspagina om zo op de hoogte te blijven van alles wat een bedrijf op het platform deelt. Als bedrijf krijg je daarmee de mogelijkheid om gratis je aanwezigheid, je merkidentiteit en band met je doelgroep te versterken via Snapchat. De belangrijkste kenmerken van een bedrijfspagina zijn

  • ‘Public Stories’, waarmee bedrijven hun laatste nieuws en dagelijkse activiteiten of behind-the-scenes kunnen delen,
  • ‘Highlights’, waar bedrijven hun beste Snaps, Stories, foto’s en video’s kunnen vastzetten zodat deze altijd bekeken kunnen worden,
  • ‘AR Lenses’, waar bedrijven hun AR lenzen permanent kunnen opslaan zodat elke Snapchatter deze kan gebruiken en de bijbehorende AR ervaringen kan ontdekken.
  • ‘Native store’, waar bedrijven die een Shopify store hebben hun product catalogus kunnen verbinden aan hun bedrijfspagina waardoor Snapchatters via het platform kunnen shoppen. Zo kunnen bedrijven via Snapchat een nieuwe point of sale creëren.

Verder biedt het platform waardevolle inzichten in zowel organische prestaties van een bedrijfspagina (bijv. het aantal views op een Story) als de prestaties van advertenties. Snap Metrics en Ad managers zijn voorbeelden van handige web- en in-app tools die hierbij helpen.

 

Zo maak je een openbaar profiel aan op Snapchat

Stap 1
Log in in bij Snap Ads Manager

 

Stap 2
Navigeer naar Business en klik vervolgens op ‘Public Profiles’.

 

Stap 3
Selecteer 'Maak een Snapchat account aan' of 'Ik heb al een Snapchat account' als je bedrijf al een gebruikersnaam heeft op Snapchat.

 

Stap 4
Creëer een openbaar profiel en vul je profielgegevens in.

Ook groeien met Snapchat marketing?

Britt Veldhuis, Content & Social Marketeer, helpt je graag!

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23