Challenge us
menu

Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf sterk(er) uit de Coronacrisis komt?

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf sterk(er) uit de Coronacrisis komt?

Corona heeft de wereld flink in zijn macht. In een korte tijd wordt de wereld en bijbehorende economieën platgelegd. Waar veel bedrijven het jaar positief zijn gestart met groeiende cijfers, zie je dat dit binnen no-time omslaat en bedrijven onzeker zijn over de toekomst. De wereld zit letterlijk in quarantaine. En aan de andere kant zijn er ook bedrijven die de groeiende vraag niet aan kunnen. Denk bijvoorbeeld aan supermarkten en fabrikanten van levensmiddelen. Wij hebben de focus en kansen voor bedrijven op een rij gezet.

Gijs Westerbeek, CEO van Adwise: “Ik zie om mij heen dat er ontzettend veel gebeurt en het Coronavirus binnen no-time hele economieën plat legt. Dit gaat mij aan het hart. De missie van Adwise is om bedrijven op een beslissende voorsprong te zetten met creatieve oplossingen en slimme innovaties. Wij helpen bedrijven met hun bestaansrecht en groei. Ervoor zorgen dat ze vandaag bestaansrecht hebben en groeien, maar vooral ook morgen en overmorgen. Deze missie raakt natuurlijk volledig de huidige situatie rondom de Coronacrisis. Voor veel bedrijven is het noodzaak om nu in actie te komen. Aan de situatie kunnen wij helaas niets veranderen, dus vraagt het om een andere aanpak. Daar waar je een situatie niet kan aanpassen, moet je proberen de situatie om te buigen en datgene te doen wat wél kan”. 

Volledige focus op digitalisatie 

Het is zaak dat bedrijven nu volledig focussen op digitalisatie. Dit is nodig om samen te werken, nu fysieke contacten zoveel mogelijk beperkt moeten worden. maar ook om je business overeind te houden is digitalisatie een must. Hoe zorg je ervoor dat je interne en externe processen locatie onafhankelijk werken? En medewerkers fijn samenwerken op afstand? De stappen die bedrijven en organisatie nu (soms gedwongen) hiervoor maken zorgen er ook voor dat ze sterker uit de crisis zullen komen. Ze zullen ook ervaren dat het soms de productiviteit positief beïnvloed.  

Hoe denk je disruptief?

Er komt -wanneer weet alleen niemand- een moment dat deze crisis voorbij is. Maar hoe zorg je ervoor dat je op dit moment de juiste dingen doet, zodat je straks beter uit de crisis komt? Het is belangrijk om je tijd juist nu effectief in te delen en niet in zak en as te zitten en je bezig te houden met doemscenario’s. Stel je voor: je bent detacheerder in horecapersoneel. Dan is het eerste wat in je opkomt natuurlijk: de horecazaken sluiten hun deuren en ik hoef ze dus geen personeel te leveren. Als deze situatie disruptief neerzet dan kan je het volgende scenario schetsen: al het horecapersoneel zit momenteel thuis, dé ultieme kans om deze mensen digitaal te bereiken en op een creatieve manier te onboarden. Wanneer de poorten weer open gaan, ben jij de eerste die goed personeel kan leveren en je marktaandeel vergroot hebt. Een maand geleden was er nog zo’n tekort en was het bijna niet te doen om horecapersoneel te vinden. Wie kan en durft te investeren zou wel eens sterker uit deze crisis kunnen komen.

Ander voorbeeld: Restaurants en Thuisbezorgd had voor de Coronacrisis ongekende tekorten aan bezorgers. Nu de crisis ervoor zorgt dat horecapersoneel thuis zit en scholen sluiten, waardoor studenten thuis zitten, heb je ineens een enorme doelgroep met potentie. Met deze voorbeelden willen wij aantonen dat je niet moet denken aan wat niet meer kan, maar wat kun je wél doen om sterk(er) uit deze crisis te komen?

De beste innovaties ontstaan door het uitdagen van de ultieme status quo. Het begint vaak met simpele vragen als ‘wat als..’. Je beeldt je in hoe je graag zou willen dat iets is, waarbij je nog niet nadenkt hoe iets te realiseren is. 

Adwise biedt kosteloos breinkracht aan  

Voor bedrijven die het zwaar hebben wil Adwise haar kennis inzetten om C-level van andere bedrijven en organisaties kosteloos te voorzien van breinkracht, sparring en advies. Onder andere de Chief Executive Officer (CEO) Gijs Westerbeek en Director Disruption & Innovation (CDO) Koen Kranenberg, stellen zich een dag beschikbaar om bedrijven en organisaties te helpen met vraagstukken op het gebied van business en marketing strategie, transformatie / digitalisering en disruptie. Samen willen zij ervoor zorgen dat de bedrijven de situatie zo ombuigen dat ze zo succesvol mogelijk kunnen zijn in deze tijd, maar bovenal er sterker uitkomen. Geïnteresseerd? Meld je dan hier aan!

Live uitzending en Podcast 

Ook wordt er dinsdag 24 maart een live uitzending en podcast opgenomen waarin strategen bij Adwise verder inspireren en discussiëren over interessante onderwerpen.

  • Hoe Adwise gestart is met de ontwikkeling van een Framework, waarbinnen we deze challenge kunnen aangaan en naar onze hand kunnen zetten.
  • Wat de wetenschap laat zien over een pandemie, fasering, en hoe bedrijven en organisaties (zouden moeten) acteren.
  • Hoe bedrijven en organisaties zich kunnen voorbereiden in onzekere tijden. En dit intern kunnen managen.
  • Wat het belang is van interne (over)communicatie bij werken op afstand
  • En vooral hoe bedrijven de huidige situatie gebruiken om een voorsprong op te bouwen om beter uit de crisis te komen dan de concurrentie.

Blijf Adwise volgen op social. We zullen daar een link delen zodat je live bij de podcast aanwezig kan zijn en vragen kan stellen.

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23