Challenge us
menu

Good is the new Cool op het Microsoft Advertising Partner Event

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Good is the new Cool op het Microsoft Advertising Partner Event

Op uitnodiging van Microsoft waren wij afgelopen week in München voor het Microsoft Partner Event. Het event werd afgetrapt met een interactief middagprogramma “Open Perspectives”. In de avond vond de ceremonie van de Microsoft Advertising Regional Partner Awards plaats. Deze award show erkent en beloont Microsoft partners uit heel Europa, ook wij waren erbij met onze nominatie voor: Independent Agency of the Year. Benieuwd naar de takeaways van dit event? Maria en Lotte praten je in dit blog bij!

Het belang van Purpose Driven Marketing

Na de opening van Helena Dillon, EMEA Corporate sales director van Microsoft betrad keynote speaker Afdhel Aziz, Founder and Chief Purpose Officer van Conspiracy of Love, het podium. Onder het thema “Good is the new Cool” sprak hij over onderwerpen als purpose driven marketing and waarom “Purpose” vooral voor het bereiken van Millennials van essentieel belang is. Deze doelgroep is namelijk continu op zoek naar mogelijkheden om de wereld te verbeteren. Purpose driven marketing speelt hierop in. 

Bouw een doelgericht merk middels ‘Marketing for Good’

De eerste breakout sessie volgde de keynote van Afdhel Aziz op en ging middels een interactieve workshop door op het thema ‘Marketing for good’. In deze inspirerende workshop liet Aziz zien hoe bedrijven in hun kracht kunnen staan door waarde toe te voegen aan de levens van consumenten. Middels het model “Making money and doing good by harnessing the power of cool” liet Aziz je ervaren hoe je anno de 21e eeuw een doelgericht merk bouwt.

Inclusion in advertising

Tijdens de workshop “Inclusion in advertising” spraken Olya Nelyudova (EMEA strategy partner at Microsoft) en Richard Miles (CEO + Founder of The Diversity Standards Collective) over het belang van authentieke representatie van de LGBTQI+ community in advertising. Aan de hand van verschillende voorbeelden werd de uitdaging van authentieke representatie in advertenties duidelijk gemaakt. Hierbij hebben we geleerd over het verschil tussen stereotype en authenticiteit. De key-takeaway van deze sessie was “being uncomfortable is good”.

Microsoft Advertising Regional Partner Awards Ceremony

Het event werd afgesloten met een feestelijke award ceremonie waar awards werden uitgereikt aan de meest succesvolle en toegewijde partnerbureaus in Europa. Helaas namen wij de award voor ‘Independent Agency of the Year’ niet mee naar Nederland, máár wel is Adwise uitgeroepen tot “1st runner-up”, de prijs voor de tweede plaats. Dit houdt ook in dat wij uitgenodigd zijn voor de Global Partner Awards in Seattle in 2020.

Benieuwd hoe we jouw merk kunnen laten groeien?

Wij helpen je graag verder

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23