Challenge us
menu

Digital advertising roundup september 2020

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
digital advertising roundup

De maand september zit op het gebied van digital advertising weer vol met updates. In deze roundup neemt Adwise je mee door interessante updates van Facebook, Google Ads en Microsoft Ads.

 

Updates binnen local campaigns in Google Ads

Google Ads heeft recent een aantal updates aangekondigd binnen local campaigns, namelijk:

  • Service attributen voor local campaigns;
  • “Pick up later” voor local inventory ads;
  • Smart bidding voor stores sales.

 

Service attributen voor local campaigns

Local campaigns hebben als doel het genereren van winkelbezoeken en worden weergegeven op Google Maps, zoekresultaten, Youtube en het Google Display Netwerk. Echter was het nog niet mogelijk om hieraan bedrijfskenmerken (oftewel service attributen) toe te voegen. Bij service attributen moet je denken aan ‘afhalen in de winkel’ of ‘contactloze levering’ bijvoorbeeld. Dit wordt op korte termijn beschikbaar voor adverteerders.

Updates binnen local campaigns in Google Ads

Pickup later voor Local Inventory Ads.

In mei werd de functie ‘curbside pickup’ beschikbaar voor Local Inventory Ads, met deze functie kun je potentiële klanten laten weten dat het product bij de winkel kan worden afgehaald. Echter kon je met deze functie alleen aangeven dat het product de dag van bestelling of een dag erna mee te geven was. Google Ads breidt dit nu dus op met de ‘pickup later’ functie, dus kun je bijvoorbeeld als adverteerder aangeven ‘ophalen voor woensdag’. Dit biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren op producten die nu misschien niet in de winkel verkrijgbaar zijn, maar over een paar dagen wel kunnen worden opgehaald.

Updates binnen local campaigns in Google Ads

Smart bidding for store sales

Smart bidding voor store visits bestond al enige tijd, maar Google heeft nu ook aangekondigd dat er nieuwe biedstrategie gericht op smart bidding for store sales. Hiermee worden de biedingen automatisch aangepast op basis van daadwerkelijke verkopen in de winkels. Wil je hiervoor in aanmerking komen dien je wel te voldoen aan bepaalde transactievolumes in de winkels.

Vereisten zijn:

  • Meer dan 6000 offline conversies per maand;
  • 500.000 klikken in je Google Ads account per 90 dagen;
  • Tot slot wordt aanbevolen de data met e-mailadressen of telefoonnummers dagelijks te uploaden.

 

 

Nieuwe mogelijkheden custom audiences binnen Google Ads

Vorig jaar tijdens op Google Marketing Live kondigde Google aan dat aangepaste affiniteit -en intentie doelgroepen samengevoegd zouden worden. Dit is deze maand ook gebeurd, deze nieuwe doelgroep is vanaf heden beschikbaar voor campagnes in het Display Netwerk, Discovery, Gmail en Youtube. Naast affiniteit en intentie, kan er ook worden gecombineerd met apps die de doelgroep gebruikt of plaatsen die de doelgroep mogelijk bezocht heeft en websites die ze vaak bezoeken.

Nieuwe mogelijkheden custom audiences binnen Google Ads

 

Microsoft Advertising breidt LinkedIn-profiel, dynamische remarketing en doelgroeptargeting uit

Targeting op LinkedIn-profielen breidt zich uit

Microsoft opende voor het eerst LinkedIn-profielgegevens voor targeting op Bing in 2018. De bèta was toen echter alleen beschikbaar in de VS. Met deze update zijn LinkedIn-profiel targeting op functie, branche en/of bedrijf nu ook beschikbaar in Canada, VK, Australië, Frankrijk en Duitsland.

Dynamische remarketing voor Shopping uit bèta.

Na de introductie vorig jaar, is dynamische remarketing (voorheen product audiences genoemd) nu uit bèta. Hierdoor is het nu mogelijk om bezoekers van je website opnieuw te targeten met Shopping-advertenties van de producten die ze hebben bekeken.

Momenteel worden er vijf typen dynamische remarketinglijsten ondersteund.

  • Algemene bezoekers van productpagina's,;
  • Productzoekers;
  • Bezoekers die een product hebben bekeken;
  • Winkelwagenverlaters;
  • Eerdere kopers.

 

In-market doelgroepen beschikbaar in Frankrijk en Duitsland.

Microsoft Advertising geeft de mogelijkheid om in-market doelgroepen te targeten in Frankrijk en Duitsland. Hiermee kan je gebruikers bereiken die hun koopintentie voor bepaalde producten hebben aangegeven op basis van hun zoekgeschiedenis en paginaweergaven in Microsoft-services.

 

Google lanceert met Keen een Pinterest concurrent

Google heeft stilletjes een service voor het ontdekken van content gelanceerd, genaamd Keen.

Google lanceert met Keen een Pinterest concurrent

Wat is Keen

Keen is een app die met machine learning actief relevante webpagina's, ideeën en bronnen onder gebruikers promoot. De samengestelde inhoud kan worden gedeeld met iedereen, met specifieke mensen of privé worden gehouden.

Wat Keen onderscheidt van Pinterest, is dat Keen “Google Zoeken” en machine learning gebruikt om inhoud naar boven te halen die is gerelateerd aan je interesses.

Naarmate je verzameling groeit, wordt Keen nog beter in het naar voren brengen van het soort inhoud waarin gebruikers geïnteresseerd zijn.

Volgens de officiële aankondiging :

“Bewaar en voeg links, tekst, afbeeldingen en zoekopdrachten toe. Alles wat je toevoegt, zorgt ervoor dat je meer kunt ontdekken... "
Keen is een nieuw kanaal voor verkeer

Keen vertegenwoordigt een nieuwe kans om je bezoekersaantallen te vergroten. Keen is weer een nieuwe manier om content te ontdekken en te delen.

 

Snapchat Dynamic Ads

Met dynamische advertenties kunnen adverteerders op Snapchat nu de personalisatie van advertenties op het platform automatiseren, waardoor nieuwe manieren worden ontgrendeld om campagnes op te schalen en eenvoudig online conversies te genereren.

Wat zijn dynamische advertenties?

Dynamische advertenties zijn een eenvoudige manier om advertenties te personaliseren. Door gebruik te maken van catalogi, de Snap Pixel helpen dynamische advertenties bij het automatiseren van het maken van advertenties.

De voordelen van dynamische advertenties zijn onder meer:

  • Minder handmatig werk
  • Verhoogde advertentierelevantie
  • Creative aanpassingen op schaal
  • Cross-channel targeting

 

 

Bereik een nieuw publiek met Twitch en Amazon Advertising

Twitch is 's werelds grootste online streaming platform voor videogames, met meer dan 15 miljoen dagelijkse actieve gebruikers. Amazon is eigenaar van het platform en geeft adverteerders steeds meer mogelijkheden om te adverteren via Twitch.

Amazon introduceert de volgende nieuwe mogelijkheden voor Twitch- en Amazon- adverteerders:

  • Met behulp van Amazon Advertising kunnen marketeers video- en display-advertenties op Twitch kopen als onderdeel van hun campagnes
  • Marketeers kunnen de kijkers van Twitch nu targeten op basis van hun interesses in contextuele campagnes

 

Dit is een goed moment om te beginnen met marketing op Twitch, voordat elke andere marketeer erin springt om het platform te verzadigen.

Benieuwd of jij meer uit je marketing budget kan halen?

Wij checken vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan

Neem contact met ons op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23