Challenge us
menu

Digital Advertising Roundup juni 2023

Digital Advertising Roundup juni 2023

De maand juni zat op het gebied van digital advertising weer vol met updates. In deze roundup nemen de specialisten van Adwise je mee langs de meest interessante updates van de afgelopen maand.

 

Google rolt instellingen voor merkbeperking uit naar alle adverteerders

Voordeel hiervan is dat marketeers zelf de controle weer terug krijgen over hun campagnes en waar de advertenties worden getoond.  In het verleden was het moeilijk om breed zoeken te gebruiken in campagnes met specifieke merkbehoeften, om die reden zijn merkbeperkingen geïntroduceerd. 

Google rolt merkuitsluitingen voor maximale prestaties en merk beperkingen voor brede zoekwoorden in Google zoeken breed uit voor alle adverteerders. Na succesvolle pilots van beide aanpassingen kondigde Google aan marketeers te helpen bij het begeleiden van Google AI en de plek waar hun advertenties worden getoond.

Waarom is dit interessant?
Merk beperkingen van breed zoeken helpen marketeers het bereik van hun campagnes te vergroten, terwijl merkbeperkingen marketeers controle geven over hun campagnes voor maximale prestaties. Door gebruik te maken van deze instellingen, kunnen adverteerders het bereik van hun campagnes vergroten en stappen ondernemen om te voorkomen dat hun advertenties merk gerelateerde zoekopdrachten weergeven die ze mogelijk willen vermijden met Google zoeken.

Bron
 

YouTube stopt met het afspelen van video's voor mensen met adblockers in een nieuwe proefperiode

Een mogelijk groter bereik voor marketeers op hun YouTube-campagnes door de komst van advertentie blokkeringen. Met een test van YouTube worden steeds meer mensen gedwongen hun advertentie blokkeringen-instellingen uit te schakelen. Het platform vraagt gebruikers namelijk advertentie blokkeringen uit te schakelen of om een abonnement van €11,99,- af te sluiten voor YouTube Premium wanneer ze toegang willen tot de uitgebreide video bibliotheek. 

Op dit moment wordt het nog getest op een kleine groep mensen over heel de wereld die advertentie blokkeringen hebben ingeschakeld. Wanneer die personen een YouTube video willen bekijken worden alle video’s geblokkeerd, tenzij zij de advertentie blokkeringen weer uitzetten of een Premium abonnement afsluiten. De reden dat YouTube is gekomen tot dit besluit is omdat zij de makers willen compenseren voor het werk dat ze hebben geleverd. 

Waarom is dit interessant?
Voor ons als marketeer is dit geweldig nieuws, gebruikers van het sociaal mediaplatform worden namelijk gedwongen om advertenties toe te staan. Dit betekent dat het bereik op het platform toe zal nemen, wat weer zou kunnen leiden tot meer conversies.

Bron
 

Google Ads onthult nieuw ontwerp

Google Ads is begonnen met het uitrollen van een nieuw ontwerp. Het nieuwe ontwerp zal vanaf 2024 van invloed zijn op alle adverteerders die het platform gebruiken. De inhoud gaat met betrekking tot de volgende vijf categorieën veranderen:

  • Campagnes
  • Admin
  • Doelen
  • Facturering
  • Tools

Op de campagnes pagina is het vanaf 2024 mogelijk dat marketeers de campagnes kunnen analyseren, optimaliseren en beheren. Bij de admin kunnen marketeers kun team-, beveiligings- en accountinstellingen beheren. Onder de categorie doelen kunnen adverteerders conversiedoelen definiëren, bijwerken en controleren.  Bij facturering kunnen adverteerders hun betalingen en uitgaven beheren en volgen en tot slot bij tools hebben adverteerders toegang tot tools voor onder andere planning, probleemoplossing, bieden en budgetten.


Waarom is dit interessant?
Dit is interessant omdat alle gebruikers van Google Ads vanaf 2024 over gaan stappen naar het nieuwe ontwerp. Het is dan ook belangrijk om van tevoren goed te weten wat er gaat veranderen om er zo min mogelijk ‘moeite’ van te hebben.

Bron

Davey, Head of SEA

Hulp nodig bij een SEA vraagstuk?

Davey, Head of SEA bij Adwise, helpt je graag!

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23