Challenge us
menu

Digital advertising roundup juni 2021

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
digital advertising roundup

De Digital Advertising Roundup van juni staat weer vol met de meest interessante trends, updates en ontwikkelingen van de afgelopen maand.

 

Google stelt het blokkeren van 3rd party cookies in Chrome uit tot 2023

Google heeft bekend gemaakt dat de plannen, om cookies van derden in Chrome te blokkeren, worden uitgesteld tot 2023. Dit is een jaar later dan de oorspronkelijke planning. Andere browsers zoals Safari en Firefox hebben al enige blokkering van cookies van derden geïmplementeerd, maar Chrome is de meest gebruikte browser. De markt heeft hierdoor langer de tijd om te werken aan een ander systeem.

Google zegt het volgende over het uitstellen naar nieuwe, technische omgevingen: “We moeten op een verantwoorde snelheid handelen. Er moet voldoende tijd zijn voor publieke discussies om tot de juiste oplossingen te komen voor uitgevers en de reclame-industrie. Ze moeten tijd hebben hun diensten te migreren.”

Ontwikkelaars, adverteerders en uitgevers krijgen hiermee meer tijd om zich aan te passen aan de ‘cookieloze’ wereld. Het uitfaseren start nu in het najaar van 2023.

Bron

 

Facebook import is nu beschikbaar in Microsoft Advertising

Facebook import is sinds deze maand beschikbaar in Microsoft Advertising. Met deze import kunnen adverteerders o.a. campagnes, advertentiegroepen en budgetten uit Facebook importeren.

Waarom is dit interessant?
Met Facebook Import kunnen adverteerders campagnes uitbreiden naar Bing en het Microsoft Audience Network, zonder extra tijd te besteden aan het opnieuw configureren. Het in staat stellen van adverteerders om meer uit het werk te halen, dat ze al hebben gedaan, voor Facebook-advertentie of Google Ads, maakt Microsoft Advertising een gemakkelijke optie voor marketeers die campagnes willen uitbreiden.

Bron

  

Instagram rolt advertenties op Reels uit

Vanwege het grote succes van TikTok heeft Instagram afgelopen jaar de feature Reels gelanceerd. Reels zijn korte video’s van max. 30 seconden die men heel eenvoudig in de Instagram app kan maken. Voor een groter bereik van je advertenties op Instagram, is het platform een tijdje geleden gestart met het testen van Reels advertenties. En met succes! 

Deze nieuwe soort advertenties kun je tegenkomen in het Reels tabblad, in stories en in de feed. Het is nog niet bekend hoe vaak je een advertentie tegen gaat komen. Bekijk jouw Reels tabblad, deze is te herkennen aan het label ‘gesponsord’, en ontdek het zelf!

Bron

 

Grote Google Shopping updates Reminder: Broad Modifier zoektype verleden tijd vanaf juli

Zoals Google eerder al aangaf zal het zoektype ‘aangepast breed’ verdwijnen. Tot nu toe was het nog mogelijk om deze zoektypen aan te maken en gedroegen ze zich als zinsdeel zoektypen. Echter, vanaf juli is het niet meer mogelijk om dit zoektype aan te maken in de interface of in Google Ads editor. 

Google beveelt ons aan om de huidige, aangepaste, brede zoekwoorden om te zetten naar zinsdeel zoekwoorden. Op deze manier houd jij je account schoon en efficiënt. Deze aanbeveling kan je ook in jouw account tegenkomen onder het kopje ‘remove redundant keywords’.

Om dit proces makkelijker te maken heeft Google een nieuwe feature toegevoegd waarin je eenvoudig in bulk jouw zoekwoorden omzet.

De geschiedenis van je aangepast brede zoekwoord blijft beschikbaar nadat je jouw zoekwoorden omzet.

Bron

 

Upgrade van YouTube Trueview for Action naar Video action campagnes

Deze maand heeft Google aangekondigd dat het vanaf 2022 haar Youtube Trueview for Action campagnes gaat upgraden naar Video Action campagnes. Tot september kan men nog nieuwe Trueview for Action campagnes opzetten. Bestaande campagnes zullen tot 2022 blijven lopen. Maar wat houdt deze upgrade precies in?

Video Action campagnes pakken de beste features van Trueview for Action en breidt het aantal plaatsen waar de video’s getoond worden uit. Dit alles kan vervolgens vanuit 1 campagne gemanaged worden. 

Voor dit nieuwe campagnetype kan je zowel de skippable In-Stream als Discovery videoformaten gebruiken. Google geeft aan dat dit nieuwe campagnetype in staat is om 20% meer conversies per geïnvesteerde dollar op te leveren. Mooie ontwikkelingen dus!

Benieuwd of jij meer uit je marketing budget kan halen?

Dennis, Digital Advertising Marketeer bij Adwise, checkt vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24