Digital advertising roundup juni 2020

digital advertising roundup

De maand juni zit op het gebied van digital advertising weer vol met updates. In deze roundup neemt Adwise je mee door interessante updates van Google Ads, LinkedIn, YouTube, Microsoft Advertising, TikTok en Bol.com.

Google Ads geeft inzicht in wijzigingen in conversies

Het optimaliseren van Google Ads-campagnes is een continu proces en wanneer je als adverteerder campagnes optimaliseert, is het belangrijk om te begrijpen en verklaren waarom conversiedata over verschillende periodes wijzigen, zowel qua volume als kosten. Daarom heeft Google Ads een update doorgevoerd in de manier waarop adverteerders wijzigingen in conversies kunnen verklaren. De optie binnen Google Ads heet ‘uitleg’.

Advertising roundup1

Met deze optie kun je met één klik de reden voor elke wijziging in klikken, vertoningen, kosten en conversies bekijken. Houd als adverteerder wel rekening met de volgende factoren:

➔ De optie is alleen beschikbaar voor handmatige CPC of verbeterde CPC (eCPC) campagnes in het zoeknetwerk;
➔ Je kunt alleen periodes van dezelfde lengte in de afgelopen negentig dagen vergelijken;
➔ Uitleg is alleen zichtbaar voor campagnes met grote prestatiewijzigingen.

 

LinkedIn retargeting op basis van eerdere platform-interacties

LinkedIn heeft een nieuwe remarketing functie uitgerold. Het is vanaf nu mogelijk om doelgroepen te targeten als zij een interactie zijn aangegaan met een advertising video of leadformulier. Met deze

Deze nieuwe functionaliteiten binnen Linkedin bieden adverteerders verschillende mogelijkheden om hun boodschap nog relevanter te maken voor hun doelgroep. Zo kun je gebruikers die lead forms hebben geopend maar niet zijn geconverteerd alsnog bereiken. Hiermee zorg je ervoor dat iemand, die al een zekere mate van interesse heeft getoond, nogmaals in contact komt met je bedrijf.

Tevens kunnen adverteerders remarketen op basis van videoweergaven. Heeft een gebruiker een video voor een evenement bijvoorbeeld voor 75% bekeken, dan kan hij opnieuw worden bereikt en kun je deze gebruiker als adverteerder uitnodigen zich alsnog aan te melden voor het event. 

 

 

YouTube voegt producten toe aan YouTube for Action advertenties

YouTube for Action gaat het mogelijk maken om een selectie producten toe te voegen aan TrueView for Action advertenties. Wanneer een gebruiker op de uitbreidingspijl klikt in de begeleidende banner, die tevens een call to actions bevat om gebruikers naar een relevante pagina op de website te leiden, verschijnen er enkele producten. Als adverteerder kun je hierin bijvoorbeeld de bestsellers toevoegen.

adwise advertising roundup

 

Microsoft Shopping introduceert image-based search

Microsoft heeft image-based search uitgerold. Dat betekent dat gebruikers in Microsoft Shopping, sinds juni, in de categorie kleding en schoenen een afbeelding kunnen uploaden of op een shopping resultaat kunnen klikken, om op zoek te gaan naar visueel vergelijkbare items. Wanneer gebruikers op een shopping resultaat klikken, zien ze aan de rechterkant alle visueel vergelijkbare items. Deze nieuwe functionaliteit is dus alleen uitgerold in de categorie kleding en schoenen, de verwachting is dat dit in de nabije toekomst ook wordt uitgebreid naar woondecoratie.

 

TikTok lanceert TikTok for Business

Tiktok heeft recent TikTok for Business gelanceerd, een platform dat tips, opmerkingen en links naar andere TikTok tools bevat, zoals de Creator Marketplace en het advertentieplatform. Tevens zijn er een reeks aan case studies op het platform geplaatst, om zo bedrijven te helpen begrijpen hoe ze TikTok optimaal kunnen gebruiken voor hun promoties. Daarnaast werkt TikTok ook aan een aantal andere functionaliteiten, zoals de TikTok branded AR en TikTok Business Data Hub. Met de Business Data Hub wil Tiktok marketeers meer inzichten geven over de resultaten.

 

 Bol.com begint certificeringsprogramma voor servicebureaus

Bol.com heeft een certificeringsprogramma voor servicebureaus in het leven geroepen. Bol.com wil ondernemers bijstaan in hun keuze voor een bureau. Om verkooppartners hierbij te helpen heeft bol.com besloten om dienstverlenende partijen te certificeren. Hierbij wordt gekeken naar de kwaliteit en diensten die een bureau aanbiedt. Denk hierbij aan kennis, expertise en executiekracht. Hoe beter de dienstverlening op een bepaald netwerk of ecosysteem, hoe hoger de partnerstatus.

Adwise is recent als bol.com Gold Partner geclassificeerd. Meer weten over het online verkopen van producten en dus over marketplaces? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Benieuwd of jij meer uit je marketing budget kan halen?

Wij checken vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan

Neem contact met ons op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..