Challenge us
menu

Digital advertising roundup juli 2021

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
digital advertising roundup

De Digital Advertising Roundup van juli staat weer vol met de meest interessante trends, updates en ontwikkelingen van de afgelopen maand.

 

Microsoft Advertising lanceert de bètaversie van multimedia-advertenties

Multimedia-advertenties geven adverteerders de mogelijkheid om een visueel element toe te voegen aan de Microsoft advertenties om zo meer aandacht te trekken.

Multimedia-advertenties zijn visuele advertenties die in de rechterkolom of in de hoofdregel bovenaan de pagina's met zoekresultaten worden weergegeven. Om de multimedia advertenties meer op te laten vallen, zal er slechts één op een pagina te zien zijn.  Het bètaprogramma wordt nu wereldwijd uitgerold.

Voorbeeld van een hoofdadvertentie in een beeldverhouding van 4: 1. Afbeelding: Microsoft-advertenties.


Voorbeeld van een hoofdadvertentie met verbeterde sitelinks in beeldverhouding van 4: 1.

Voorbeeld van advertentie op de rechterrail met een beeldverhouding van 1,91:1.

 

Microsoft Advertising lanceert Video-extensies

Microsoft Advertising zet dit jaar extra in op visuele advertenties, en de laatste aankondiging is daarop geen uitzondering. Video-extensies zijn momenteel wereldwijd beschikbaar voor adverteerders op het platform (let op: mobiel is momenteel alleen beschikbaar in de VS).

Wanneer geactiveerd, verschijnt er een klein afbeeldingsvenster met afspeelknop.

Als gebruikers op de video klikken, wordt deze geopend in een overlay met een link of button naar de gewenste landingspagina.

De eisen voor de video extensie zijn als volgt

  • Tussen de 6 en 120 seconden
  • Verhouding tussen 16:9 en 9:16 (bijv. 1:1)
  • Zo’n hoog mogelijke resolutie, maar maximaal 10 GB

Deze extensie geeft adverteerders de mogelijkheid om buiten Youtube om video ads te testen. Voor meer informatie en details, bekijk de Video extensie help pagina van Microsoft.

  

Steeds meer verkopers adverteren via Bol.com

Het afgelopen halfjaar is het aantal adverteerders op Bol.com met 10% gestegen. En dit aantal blijft alleen maar stijgen. 

Uit de nieuw verschenen Platform Monitor van Bol is te zien dat er elke maand zo’n elfduizend verkopers via het platform adverteren.

Deze cijfers komen uiteraard nog niet in de buurt van de grote advertentieplatformen van bijvoorbeeld Google en Facebook. Tweederde van de budgetten gaat nog steeds naar de grote platformen. Het laat wel zien dat er langzaam maar zeker steeds meer alternatieven bij komen op de advertentiemarkt. In 2020 kwamen DPG Media en Amazon al als nieuwe opties op de markt. 

Het gaat in verhouding nog om kleine bedragen, maar adverteren via Bol.com is wel weer een extra optie om te overwegen als verkoper.

 

Google maakt het makkelijker om deals onder de aandacht te brengen

Meer dan ooit zijn consumenten op zoek naar de beste waarde voor elke euro, vooral tijdens de seizoensgebonden winkelmomenten (Back to school). Google zegt bijvoorbeeld dat het aantal zoekopdrachten in de VS naar ‘discount code’ met meer dan 50% is toegenomen. 

Google wil het makkelijker maken om meer te verkopen via Google Shopping tijdens deze piekmomenten. Daarom maken ze het makkelijker om “acties” onder de aandacht te brengen. Voorlopig alleen nog beschikbaar in de VS.

Gerelateerde deals
Wanneer consumenten door de Google shopping resultaten scrollen zien ze nu ‘Deals gerelateerd aan de zoekopdracht’. Door als adverteerder promoties te uploaden naar het Google Merchant Center komen relevante producten automatisch in aanmerking voor deze nieuwe functie.

 

 

Benieuwd of jij meer uit je marketing budget kan halen?

Patrik, Digital Advertising Marketeer bij Adwise, checkt vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24