Challenge us
menu

De week van Milou

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
De week van Milou

Milou is Content & Social marketeer bij Adwise. Als Content & Social marketeer helpt zij opdrachtgevers dagelijks met de realisatie en creatie van relevante social-, en contentstrategieën. Lees waar zij van dag tot dag mee bezig is geweest: van het schetsen van een chatbotfunnel tot een social media training en social advertising.

Maandag

New month, new content!.

Tijd voor een nieuwe week! We beginnen de dag met een retrospective; hierin blikken we terug op de afgelopen 2 weken. Wat ging er goed? En wat kon beter? Voor ons als team een belangrijke meeting waarin we met elkaar continu streven naar verbetering van onze samenwerking en dagelijkse werkzaamheden. Ik laat tijdens deze meeting de Pinterest strategie zien waar ik de afgelopen weken aan heb gewerkt. Vrijdag ga ik deze presenteren bij de klant. Na de meeting is het tijd om aan de slag te gaan! Voor Loes (opvoedadviesbureau in Twente) bedenken we met het social team maandelijks een contentkalender voor hun social media kanalen. Aan het eind van de maand spreken we de kalender door met de klant. Vervolgens plannen we aan het begin van een nieuwe maand de content in. Dit staat voor vandaag op de planning! Instagram en Facebook zijn hun focuskanalen, dus daar ga ik mee aan de slag. De nieuwe functie binnen Facebook's Creator Studio waarmee je nu ook Instagram berichten kunt inplannen is hiervoor ideaal!

Dinsdag

Chapter social en training geven.

Vandaag start ik met de maandelijkse chaptermeeting social. Samen met mijn social teamleden stellen we onszelf ieder kwartaal doelen. Vandaag bespreken we onder andere influencer marketing, giphy marketing, viral acties en maken we plannen voor het nieuwe kwartaal. Na de lunch en een wandeling geef ik ’s middags een social media training aan een klant. Ik vertel ze alle ins en outs van organische social media. Mijn voornaamste boodschap? Op social media krijg je alleen aandacht omdat je het hebt verdiend, niet omdat je erom hebt gevraagd. Zoek altijd naar de overlap tussen wat je als merk wilt vertellen en je doelgroep graag wil horen. Dat is precies waar je de waardevolle content vindt om oprechte interacties aan te gaan en relaties te versterken. Hoe ik mijn dag eindig? Dinsdag is mijn sportdag! Direct vanuit werk ga ik samen met mijn collega’s sporten bij de sportschool hier tegenover. Zo sluit ik de dag lekker fit af.

Woensdag

Chatbot en live op social media.

Vandaag begint de dag met een kick-off van een heel leuk project waar ik aan mag meewerken; een chatbot! Tijdens deze meeting schetsen we chatbotfunnels, waarna ik vervolgens aan de slag kan met de content bedenken. Natuurlijk neem ik ook gifjes en emoji’s mee voor de finishing touch!

Aan het eind van de middag rond ik een influencer marketing strategie af die ik volgende week bij een klant ga presenteren. Hierin komen verschillende zaken aan bod, zoals het creatieve concept, kanaalkeuze en influencer selectie.

’S avonds ga ik samen met een collega naar het gemeentehuis van Rijssen-Holten. Recent hebben we samen met de gemeente een supergave campagne gevoerd, lees hier meer. Vanavond gaat de burgemeester live op Instagram en Facebook om onder andere vragen van jongeren te beantwoorden. Wij zijn op de achtergrond aanwezig om alles in goede banen te leiden. Het resultaat? Een hele leuke sessie met veel positieve reacties van de volgers!

Donderdag

Social advertising dag.

Vandaag start ik de dag met het schrijven van social advertising copy voor een nieuwe klant. Hun visual identity is al bepaald, waarna ik nu ingeschakeld word om na te denken over de social advertising funnel met bijbehorende boodschap. Wat gaan we wanneer vertellen om zo de doelgroep op het juiste moment én op de juiste manier aan te spreken? Na de lunch ga ik langs bij de klant om dit direct met ze te bespreken. Eenmaal terug bij Adwise sluit ik gelijk even aan bij mijn collega’s van het animatie- en motionteam. Ik brief ze over de social visuals die ze aansluitend op de boodschap gaan ontwikkelen. Volgende week kan ik dan direct aan de slag met het bouwen van de social campagne. Heel leuk om van begin tot eind bij zo'n traject betrokken te zijn!

Eenmaal achter mijn bureau begin ik met het instellen van nieuwe social advertising campagnes voor de deeltijd- en voltijdopleidingen van het Saxion. Zowel op LinkedIn, Facebook, Instagram én Snapchat zijn we de komende periode zichtbaar met vette social ads!

Vrijdag

Pinterest strategie en VrijMiBo.

Vandaag presenteer ik de Pinterest strategie bij een klant op locatie. Visuele content wordt steeds belangrijker en Pinterest speelt hier perfect op in. Sinds kort is het mogelijk om te adverteren op dit succesvolle medium, dus ook dit is uiteraard onderdeel van de strategie. Het plan wordt enthousiast ontvangen! Vol energie rijd ik terug naar kantoor, waar ik vervolgens na een snelle lunch direct aansluit bij een creatieve brainstorm. Samen met een collega denken we na over de mogelijkheden van een Instagram AR filter voor een mogelijk nieuwe klant. We schetsen een paar toffe ontwerpen die we volgende week direct gaan voorleggen.

Ik sluit mijn week af met een standaard ritueel: de vrijdagmiddagborrel. Cheers!

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23