Challenge us
menu

Deel 1: De waarde van data in e-mailmarketing (Marketingfacts)

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Deel 1: De waarde van data in e-mailmarketing (Marketingfacts)

Jasmijn, onze Head of Email, heeft samen met Saartje de Wit (CRM- en e-mailmarketing-specialist) een blogserie van drie artikelen geschreven op Marketingfacts over de waarde van data in e-mailmarketing. Ze nemen je mee in hun visie, het gebruik van data in e-mailmarketing en welke stappen je hierin kunt nemen op korte en lange termijn. In dit eerste artikel zoomen ze in op personalisatie in e-mails en het effect daarvan op de band met je doelgroep en de verbinding met je klant.

Leestijd: 3 minuten - Auteur:

Jasmijn Hemersma

Head of Email / Senior Email Consultant

Data zijn essentieel voor e-mailmarketing en marketing automation. Door het juist toepassen van klantdata haal je het maximale rendement uit je e-mailmarketing. Personalisatie en profielverrijking spelen hierin een belangrijke rol, want door relevante en persoonlijke berichten bouw je een band op met je doelgroep en verbind je je met je klant.

Visie op personalisatie

Persoonlijke communicatie spreekt meer aan dan algemene berichten, of dat nu in een gesprek is, of online wordt toegepast. Een dooddoener wellicht, maar het geeft bij de klant een gevoel van herkenning. Het gevoel van herkenning en dat het bericht speciaal voor de klant is gemaakt is, geeft een positief beeld van je merk en werkt versterkend voor conversie. Door personalisatie toe te passen kunnen bedrijven consumenten helpen met zoeken naar het juiste product. Het is gerichte communicatie voor de klant, waarin het hem/haar gemakkelijk wordt gemaakt direct bij de juiste producten te komen. Op deze manier hoeft de klant niet de hele website door te zoeken naar dat ene artikel, maar komt de klant via e-mailmarketing direct uit bij de juiste content of pagina.

Wat de ene klant als persoonlijk ervaart, ziet de ander als een grote inbreuk op zijn of haar privacy.

Aan de andere kant zit hier meteen een dunne scheidslijn. Wat de ene klant als persoonlijk ervaart, kan een ander zien als een grote inbreuk op zijn of haar privacy. Er is geen duidelijke richtlijn wat als relevant en waardevol wordt ervaren. Voor marketeers daarom altijd belangrijk om steeds te blijven controleren in hoeverre de gebruikte personalisatie nog relevantie biedt voor de klant en niet voor irritatie zorgt.

Op Marketingfacts zoomen ze verder in op het gebruik van personalisatie in e-mail. Het klinkt zo eenvoudig, maar het tonen van de juiste data in e-mail is allesbehalve een makkelijke puzzel. Maar wel een uitdagende! Waar begin je? Je leest er alles over in het volledige arikel op Marketingfacts.

Hulp nodig met personalisatie in jouw e-mailmarketing strategie?

Jasmijn, Head of Email / Senior Email Consultant, kijkt graag met je mee!

Contact opnemen

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24