Challenge us
menu

Creatieve insights vanuit New York!

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories

Isabeau is naast haar studie Creative Business, Social en Content Marketeer bij Adwise. Samen met haar team werkt ze concepten uit tot toonaangevende campagnes. Voor haar studie reisde Isabeau af naar Amerika om zich onder te dompelen in hét walhalla van de creativiteit: New York! Welke inspirerende insights ze mee heeft genomen naar Nederland lees je in haar blog!

Wist je dat inspiratie voor ’s werelds grootste en bekendste campagnes is ontstaan in het leven buiten het werk van de creators? Dat was misschien wel het meest inspirerende wat mij tijdens mijn bezoek aan New York is bijgebleven. Genieten van het leven buiten je werk! Je zou het soms bijna vergeten in een wereld waar alles draait om hard werken en altijd maar druk zijn.

New York

New York is een wereldstad en dat merk je aan alles. Alles is groot, alles is uitbundig en alles is indrukwekkend. In New York mocht ik langskomen bij een aantal grote spelers in de digitale wereld. Daar heb ik met kippenvel geluisterd naar deze verhalen, op de meest waanzinnige locaties. Daar zat ik dan op de 65e verdieping in het World Trade Centre: “Guys, keep dreaming!” En dat terwijl ik mezelf op datzelfde moment moest knijpen om te beseffen waar ik was...

Ik heb onwijs veel geleerd. Wist je dat merken in Amerika al volop gebruik maken van de mogelijkheden van TikTok? Er zijn al complete campagnes uitgerold op het kanaal, terwijl wij in Nederland nog een stuk terughoudender zijn als het gaat om dit nieuwe platform. Of wat dacht je van de campagnebudgetten? In New York werken ze met bijna eindeloze budgetten, waardoor op creativiteit nooit wordt beperkt. Onwijs inspirerend om te zien. Oja en dan heb je ook nog het ‘ding’ dat gaat om promotie maken. In New York moet je bijna vechten voor je plek en dan word je misschien wel Vice President Creative Director. Daar stonden wij nuchtere Nederlanders wel van te kijken.

 

 

10 Insights

Als Creative Business student vind ik het zelf soms best lastig om altijd maar weer creatief te moeten zijn. Want waar vind je telkens die nieuwe inspiratie? Daarom heb ik een aantal belangrijke tips als het gaat om creativiteit die ik mee heb genomen vanuit NY.

  1. Sla een tijdschrift open die je zelf nooit zou kiezen. Waan jezelf in een nieuwe wereld.
  2. Kijk een uur of misschien wel een dag mee met een collega in een compleet ander vakgebied. Wedden dat je nieuwe inzichten krijgt? Gezellig ook nog!
  3. Ga eens reizen met het OV zonder afleiding. Geen muziek, geen boek en geen Netflix. Helemaal niks. Kijk en luister naar de mensen om je heen.
  4. Geniet van het leven. Juist wanneer je tot rust komt en geniet, komen de meest creatieve ideeën.
  5. Besef jezelf dat het goed komt. Leg het weg. Kijk morgen nog een keer en anders overmorgen. Creativiteit onder druk geeft vaak weinig resultaat. Geef jezelf tijd.
  6. Draai het om. Ja serieus, even helemaal omdraaien. Leer jezelf om op een andere manier naar een probleem te kijken door het om te draaien. Zo onderscheid je jezelf van al die andere creatieven en kom je met de meest bizarre, maar vaak waardevolle, nieuwe ideeën.
  7. Alles waar je ‘nee’ tegen zegt, is belangrijker dan waar je ‘ja’ tegen zegt…
  8. Ga op reis. Dit sluit aan bij punt 4, maar deze nieuwe plekken geven nieuwe inspiratie.
  9. Iedereen is een maker! En als je dit van succesvolle mensen uit deze wereldstad hoort, dan zal het wel kloppen toch? Twijfel niet aan je eigen creativiteit.
  10. Tot slot gooi ik het er toch maar in: treed buiten je comfortzone. Een hele bekende, maar in New York ook een hele belangrijke. Beperk jezelf niet. Geen kaders.

Benieuwd hoe we jouw merk kunnen laten groeien?

Wij helpen je graag!

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23