Challenge us
menu

Adwise slaat met ICON en eigen campagnes 2 dubbelslagen op shortlist European Content Awards

European Content Awards 2024

De nominaties voor de European Content Awards 2024 zijn bekendgemaakt en met trots delen we dat zowel onze samenwerking met ICON Clinic Trials(2x) als onze interne campagnes 'Crucial Piece' en 'SummerWise Fest' op de internationale shortlist staan. Daarmee komt het totaal aantal award wins en nominaties bij de European Content Awards op 15, na eerdere successen met onder meer edding, Heracles Almelo, WisePeople en de eigen 'Digital Derby'. De winnaars worden bekendgemaakt op 20 februari 2024.


De genomineerde cases

 
Adwise & ICON Clinic Trials - De impact is groter dan je denkt
Hoewel veel mensen in Nederland begrijpen hoe belangrijk geneesmiddelenonderzoek is, bestaat er vaak een negatieve perceptie rondom deelname. En dat terwijl deelnemers cruciaal zijn om levensreddend geneesmiddelenonderzoek te kunnen uitvoeren. Daarom wilde ICON de sociale acceptatie van geneesmiddelenonderzoek vergroten, zodat het net zo gewoon wordt als het doneren van bloed.

Deze voor Best Global Health Campaign en Content Strategy of the Year genomineerde case study draait om het doorbreken van taboes in geneesmiddelenonderzoek. Met deelnemers aan diabetesmedicatie-onderzoeken in de hoofdrol, geeft deze campagne op een emotionele manier een gezicht aan participanten.

Bekijk de case

 

Adwise - Your Digital Brain - A crucial Piece
Genomineerd voor Best European Internal Content Campaign. In 2023 riep Emerce Adwise opnieuw uit tot één van de drie beste grote full-service agencies van Nederland. De Adwise Academy werd zelfs eerste als beste opleider. Dat succes wilden we op een creatieve manier opdragen aan de stuk voor stuk onmisbare bijdrages van al onze Digital Brains.

'A Crucial Piece' is een inclusieve, interne activatiecampagne, waarmee we aan de hand van een puzzelconcept al onze Adwisers persoonlijk in de spotlights hebben gezet. 

Bekijk de case


Adwise - Your Digital Brain - SummerWise Fest
Genomineerd voor Best European Internal Content Campaign. Dagelijks verleggen onze Adwisers digitale grenzen, overtreffen ze ambities en schudden ze markten op waarmee ze de aanjagers zijn van het succes van onze opdrachtgevers en onze agency. Succes dat we samen creëren én dat we samen vieren. Dat is 'Life at Adwise.

Dit jaar organiseerden we daarom SummerWise Fest: een driedaags festival, volledig gepersonaliseerd voor onze Adwisers.

Bekijk de case

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








De European Content Awards

De European Content Awards bekroont de beste cases, agencies en in-house teams van ons continent op het gebied van content marketing. Het draait om de creatie van kwalitatieve, waardevolle content die aantrekt, informeert, betrokkenheid versterkt en doelgroepen vasthoudt om zo succesvol verkeer en winst te genereren. In een wereld die steeds verder digitaliseert en waar op steeds grotere schaal content wordt geproduceerd, is dat een kunst.

Op 20 februari 2024 worden de winnaars online bekendgemaakt. 

Bekijk meer Adwise cases

Award-winning impact.

Adwise work Challenge us

Ga ook voor de beste branding en content

Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23