Challenge us
menu

Adwise met SPAR, ICON, Soudal en Electro World op shortlist Global Social Media Awards

Global Social Media Awards 2024

Aansprekende advertenties, viral TikToks, inspirerende YouTube series, samenwerkingen met influencers; de mogelijkheden om je als merk te onderscheiden op Social Media zijn even eindeloos als uitdagend. Met trots delen we daarom dat onze samenwerkingen met SPAR, Soudal, ICON en Electro World zijn genomineerd voor 4 Global Social Media Awards. Na nominaties bij Nederlandse en Europese awardshows, zijn het de eerste wereldwijde Social Media nominaties voor Adwise.

De genomineerde cases

 
Adwise & SPAR - Most innovative campaign
Onze maatschappij gaat alsmaar sneller. Mensen gunnen zichzelf steeds minder tijd voor een pauze. Effe sparren is een merkcampagne met gemakswinkel SPAR die inspeelt op de drukke, moderne samenleving en de doelgroep activeert om snel (effe) naar een SPAR in de buurt te gaan. Er is immers altijd wel een SPAR bij jou in de buurt.

Deze voor most innovative campaign genomineerde campagne laat dankzij een koppeling met Hunch, op maat gemaakte en gelokaliseerde advertenties zien tijdens de verschillende maaltijdmomenten gedurende de dag.

 
Adwise & Soudal - Best use of TikTok
Soudal is onder meer via de uitbreiding van haar media inzet en het hoofdsponsorschap van een wielerploeg, al een aantal jaren bezig om de zichtbaarheid van het merk te verbeteren. Toch lag er voor Europa’s grootste onafhankelijke producent van lijmen, kitten en purschuimen nog veel potentie om meer naamsbekendheid te verwerven bij onder meer het Nederlandse publiek.

Met deze voor best use of TikTok genomineerde strategie hebben we samen met Soudal in acht maanden tijd een bereik van ruim 1 miljoen weergaven gegenereerd via short-form en influencer content. In een niche markt heeft Soudal zo een heuse online content hub gecreëerd voor doe-het-zelvers waar ervaren en next-gen klussers zich laten inspireren en hun kennis uitwisselen. 


 
Adwise & Electro World - 
Best social media (retail)
Electro World bevindt zich in een zeer concurrerende markt, waarin je je niet kunt onderscheiden met lage prijzen. Electro World moest andere USP's gebruiken om zich te onderscheiden, zoals persoonlijke aandacht, kwaliteit en service. Om deze USP's over te brengen op de doelgroep hebben we via datakoppelingen met partners Hunch en Channable lokale ondernemers centraal gezet in hyperlokale campagnes.

Deze voor best use of social media in retail genomineerde strategie gaat veel verder dan de standaardopties die Meta biedt voor efficiëntie en schaalbaarheid. Het brengt de kracht van lokale ondernemers naar meer dan 140 Electro World-winkels, waardoor klanten het gevoel krijgen dat ze bij een lokale winkelier kopen in plaats van bij een nationale franchise. 


Adwise & ICON - 
Most impactful campaign
Hoewel veel mensen in Nederland begrijpen hoe belangrijk geneesmiddelenonderzoek is, bestaat er vaak een negatieve perceptie rondom deelname. En dat terwijl deelnemers cruciaal zijn om levensreddend geneesmiddelenonderzoek te kunnen uitvoeren. Daarom wilde ICON de sociale acceptatie van geneesmiddelenonderzoek vergroten, zodat het net zo gewoon wordt als het doneren van bloed.

Deze voor most impactful campaign genomineerde case study draait om het doorbreken van taboes in geneesmiddelenonderzoek. Met deelnemers aan diabetesmedicatie-onderzoeken in de hoofdrol, geeft deze campagne op een emotionele manier een gezicht aan participanten.

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








De Global Social Media Awards

Of het nu gaat om contact maken met vrienden, interactie met merken of het ontdekken van het laatste nieuws en trends: sociale media domineert ons dagelijks leven. Met meer dan 4,9 miljard wereldwijde gebruikers zijn sociale media platformen dé plek om je business te versnellen. 

De Global Social Media Awards belonen bedrijven die het internet breken, slim inspelen op de steeds veranderende algoritmes en online interactie kanaliseren in zinvolle betrokkenheid om zo zakelijk succes te stimuleren. 

Op 25 april 2024 worden de winnaars van deze editie bekendgemaakt. 

Global Social Media Awards | Celebrating Excellence in Social Media

Bekijk meer Adwise cases

Award-winning impact.

Adwise work Challenge us

Ga ook voor de beste branding en content

Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23