Challenge us
menu

Adwise en Heracles Almelo verlengen succesvol partnership

Adwise en Heracles Almelo

Adwise is ook komend seizoen digitaal partner en sponsor van Heracles Almelo. De succesvolle samenwerking tussen beide partijen wordt met tenminste één seizoen verlengd. Als digitaal partner ondersteunt Adwise de club met marketingactiviteiten, digitale concepten en strategisch advies. De verlenging van het partnership betekent het vijfde seizoen dat Heracles en Adwise aan elkaar verbonden zijn.

De afgelopen jaren heeft Heracles Almelo in samenwerking met Adwise een heuse digitale transformatie ondergaan. Naast de uitbouw van digitale platformen als de website, de webshop en de fanapp heeft Heracles Almelo zich inmiddels opgewerkt tot één van de koplopers in de Nederlandse voetbalwereld op het gebied van innovatief datagebruik en fan engagement. De verlenging van het partnership betekent onder meer groen licht voor het verder uitbouwen van het datalandschap en de uitrol van nieuwe digitale concepten die club en supporters nóg dichter bij elkaar brengen. 

“Natuurlijk blijven wij als sponsor en digitaal partner betrokken. Op digitaal vlak staan er nog mooie zaken en ontwikkelingen op de planning komend jaar. Denk aan de doorontwikkeling van de online werkzaamheden, maar ook aan het snel opkomende AI. Hierbij ondersteunen en adviseren wij de club graag.” Bas Wolters, Marketing Manager Adwise


Succes op en naast het veld

Ondanks sportieve tegenslagen en degradatie naar het tweede voetbalniveau, leverde het partnership tussen Heracles Almelo en Adwise afgelopen jaar de nodige hoogtepunten op. Heracles' #missiepromotie werd afgetrapt met een buitengewoon succesvolle seizoenskaartcampagne. Innovatief gebruik van kanalen als WhatsApp en Voice zorgde voor een recordaantal verkochte seizoenkaarten en een nog niet eerder vertoond stukje fan engagement in de Nederlandse voetbalwereld. De campagne leverde meerdere (internationale) prijzen op bij onder meer de Dutch Search Awards en de European Content Awards.


Dankzij een 2-0 zege op Jong Ajax pakte Heracles Almelo in mei met de landstitel ook op het veld een prijs, waarmee het zich verzerkerde van een snell rentree in de Eredivisie. Met 100% verkochte seizoenskaarten is de samenwerking met de Almelose club ook dit seizoen voortvarend gestart. 

Eredivisievoetbal terug op Erve Asito

Na de seizoensouverture in Amsterdam tegen Ajax vorige week, speelt Heracles vanavond zijn eerste thuiswedstrijd op het hoogste niveau sinds 21 mei 2022. N.E.C. is de tegenstander op Erve Asito, tegen wie de Almeloërs hun eerste punten van het seizoen hopen te halen. Uiteraard veel succes gewenst van ons als digitaal partner!

 

VIA, Adwise en de Programmatic Awards

tekst 

 

De case in het kort

tekst 

Lovende jury in aanloop uitreiking

tekst .

“Er zijn een aantal inzendingen waarbij er sterk gebruik is gemaakt van first-party data, dynamische advertenties, Chat-GPT voor het opstellen van copy en een API-koppeling die automatisch budgetten naar beter presterende kanalen distribueert. Dit soort innovaties zijn fantastisch om te zienRichard Vis, Voorzitter Taskforce Programmatic en hoofdjuryvoorzitter 

tekst 

Marita

Ontdek werken bij Adwise

Work with us.

Wat maakt een sterk digitaal merk? Hoe kun je je nog onderscheiden? Luister de DeepDive podcast aflevering met Head of Display Pauline hierover.

Check onze vacatures
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24