Challenge us
menu

Succes bij European Content Awards: goud voor Digital Derby, dubbelslag Heracles Almelo

European Content Awards

Bij de European Content Awards 2023 is Adwise driemaal in de prijzen gevallen. De eigen 'Digital Derby' won goud als beste interne content campagne en de samenwerking met Heracles Almelo sloeg met een gouden en zilveren award zelfs een internationale dubbelslag. Het totaal aantal Europese contentprijzen voor Adwise en opdrachtgevers komt daarmee op zeven, na eerdere successen met edding(3x winst) en Gemeente Rijssen-Holten(1x winst).


Adwise & Heracles Almelo

Winnaar Best Integrated Campaign en zilver voor Best B2C Content Campaign. Na het eerdere succes bij de Dutch Search Awards nu ook internationaal succes voor de innovatieve samenwerking met Heracles Almelo. Mede dankzij het gebruik van innovatieve kanalen zoals WhatsApp en Voice zag de Almelose voetbalclub het aantal seizoenskaarthouders toenemen tot recordhoogte en gaf het een ultiem voorbeeld van fan engagement in de Nederlandse voetbalwereld. Een ongekend succes, juist in een periode van sportieve nederlagen voor de club. 

Bekijk de case



Adwise - The Digital Derby 

Winnaar Best Internal Content Campaign. Wat begon als simpel idee voor een potje voetbal tegen collega agency Traffic Today uit Deventer, ging uiteindelijk de boeken in als spectaculaire Digital Derby onder de lampen van het stadion van Heracles Almelo. Een bijzonder verhaal van succes van het collectief en waarbij betrokkenheid van werknemers op een unieke vorm werd geboost. Van de teaser die meer dan honderdduizend keer bekeken werd tot de enthousiaste hulp van partners als Heracles Almelo, de Digital Derby groeide uit tot een prachtig staaltje teamwork op en naast het veld. Nu dus zelfs bekroond met een internationale award.


Deze samenwerkingen met WisePeople en Dijkman werden ook genomineerd voor een European Content Award:


Wisepeople, Community of Digital Masterminds

Genomineerd voor Best B2B content campaign. Na de eerdere nominatie bij de Global Content Awards, werd de zustersamenwerking tussen Adwise en WisePeople ook bij de Europese editie opgenomen in de shortlist. The Community of Digital Masterminds draait om het opschudden van de traditionele recruitment markt. Met een unieke merkidenteit en bijbehorende content brengt WisePeople opdrachtgevers en digitaal talent op een bijzondere manier samen. Met een 'community of Digital Masterminds' matcht WisePeople bedrijven aan digitale professionals, waarbij zowel een fit in kwaliteit en team als in professionele én persoonlijke groei het fundament vormt. Zo vinden klanten niet alleen snel nieuw talent, maar worden ook langdurige relaties opgebouwd.

Bekijk de case



Adwise & Dijkman Zonne-energie 

Genomineerd voor Best Video Content Campaign. Een unieke omnichannel performance strategie in samenwerking met Dijkman Zonne-Energie waar de doelgroep via een TV-commercial werd bereikt en overtuigd om voor Dijkman als werkgever te kiezen. Deze recruitment campagne werd via alle social platformen en als YouTube pre-roll ingezet, waarmee Dijkman zich onderscheidt ten opzichte van standaard corporate video's. Met Dijkman-installateurs als hoofdrolspelers werd het energieke van werken bij Dijkman gecombineerd met humor en laagdrempelige call-to-actions. Dit zorgde in totaal voor ruim 60 applicaties.

Bij de Global Content Awards hebben Adwise en WisePeople een unieke prijs in de wacht gesleept. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als Beste B2B Content Campaign of the Year. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt deze award extra bijzonder. Een geweldige bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment.

 

“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof -  Manager WisePeople

 

 








De European Content Awards

De European Content Awards bekroont de beste cases, agencies en in-house teams van ons continent op het gebied van content marketing. Het draait om de creatie van kwalitatieve, waardevolle content die aantrekt, informeert, betrokkenheid versterkt en doelgroepen vasthoudt om zo succesvol verkeer en winst te genereren. In een wereld die steeds verder digitaliseert en waar op steeds grotere schaal content wordt geproduceerd, is dat een kunst.

Bekijk alle winnaars


Ga ook voor award winning content

Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!

Neem contact op
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24